Följ Telia

Pressmeddelanden Visa alla 280 träffar

Gör 2019 till året du slipper teknikstrul

Gör 2019 till året du slipper teknikstrul

Pressmeddelanden   •   Jan 19, 2019 09:00 CET

Problem med installation av ny teknik, routerkrångel, och wifi-meck - så ser 2018 års teknikstrulstopplista ut. Det visar en kartläggning av Telia och TechBuddy, som under 2018 tillsammans hjälpt 11 000 svenskar i tekniknöd.

33 procent fler uppkopplade prylar 2018

33 procent fler uppkopplade prylar 2018

Pressmeddelanden   •   Jan 09, 2019 08:50 CET

Svenskarna fortsätter att koppla upp sina hem och vi har nu 16,9 uppkopplade saker per hushåll, fyra fler än 2017 (12,7). Det motsvarar en ökning på 33 procent. Smarta telefoner och surfplattor toppar listan men uppkopplade högtalare och säkerhetslösningar har exploderat under året. Mest online är man i storstadsregionerna.

Telia vinner frekvenser i 700 MHz-bandet

Telia vinner frekvenser i 700 MHz-bandet

Pressmeddelanden   •   Dec 10, 2018 16:50 CET

Idag stod det klart att Telia vinner 2x10 MHz i auktionen för frekvenser i 700 MHz-bandet

FOREX Bank växlar till nytt fibernät från Telia i hela Norden

FOREX Bank växlar till nytt fibernät från Telia i hela Norden

Pressmeddelanden   •   Nov 28, 2018 09:18 CET

Telia har fått i uppdrag att bygga ett helt nytt fiberbaserat datanät till FOREX Banks verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Affären omfattar även ansvar för drift, underhåll och utveckling av nätet som knyter samman FOREX Banks 110 kontor och bankbutiker i Norden. Avtalet löper över 36 månader.

Nyheter Visa alla 20 träffar

Telia det mest hållbara företaget i branschen

Telia det mest hållbara företaget i branschen

Nyheter   •   Nov 30, 2018 09:44 CET

Telia har blivit utsett till "Branschbäst 2018" i Nordens största studie om hållbarhet - Sustainable Brand Index B2B. Det innebär att beslutsfattare på Sveriges största bolag med ansvar för inköp från telekomsektorn har bedömt att Telia är det mest hållbara företaget i branschen.

​Telia och Region Gotland ingår digitaliseringssamarbete

​Telia och Region Gotland ingår digitaliseringssamarbete

Nyheter   •   Jul 03, 2018 13:00 CEST

Telia och Region Gotland har ingått ett samarbetsavtal för att utforska hur digitalisering kan bidra till att utveckla viktiga områden, som till exempel vården och turistnäringen. Parterna kommer även arbeta för att underlätta för fler gotlänningar att kunna ta del av nya smarta tjänster genom att minska det digitala utanförskapet

Telia del i  telekomkoalition som ECPAT bildar mot sexuell exploatering av barn

Telia del i telekomkoalition som ECPAT bildar mot sexuell exploatering av barn

Nyheter   •   Jun 28, 2018 13:41 CEST

Sveriges största telekomoperatörer går samman och bildar tillsammans med ECPAT Sverige en Telekomkoalition mot sexuella övergrepp på barn på nätet. Telekomkoalitionens medlemmar ska arbeta för att förhindra, försvåra och förebygga att deras tjänster och produkter missbrukas av förövare. Tillsammans ska man arbeta aktivt för att stoppa exploateringen av barn på nätet.

Blockkedjan testad live – kan spara miljarder åt bostadsköpare och bolånekunder

Blockkedjan testad live – kan spara miljarder åt bostadsköpare och bolånekunder

Nyheter   •   Jun 12, 2018 13:25 CEST

Lantmäteriet, SBAB, Landshypotek Bank, Telia, ChromaWay, Evry, Skatteverket, Svensk Fastighetsförmedling och Kairos Future presenterade den 11 juni ett livetest av en blockkedjelösning för fastighetstransaktioner. Under seminariet genomfördes en helt digital fastighetsöverlåtelse av en gotländsk fastighet.

Evenemang Visa alla 9 träffar

Telekomgalan

Telekomgalan

Evenemang   •   Jan 30, 2017 16:55 CET

För sjätte året i rad inleds våren med Telekomgalan. Spännande föreläsare och diskussioner samt så delas Telekompriset ut i sju kategorier där Telia är nominerade i flera. Läs mer på www.terminstart.se

2017-02-08, 13:00 - 20:00 CET

Vinterträdgården på Grand Hôtel

Telia Connect2Customers

Telia Connect2Customers

Evenemang   •   Nov 09, 2016 13:00 CET

Telia Connect2Customers - en ny tappning av tidigare Kontaktcenterforum går av stapeln. Där pratar vi om Framtidens kundmöte och de insikter som kommit fram genom den rapport som Telia tagit fram tillsammans med Arthur D. Little. Följ oss på Twitter under dagen!

2016-11-21 00:00 CET

Clarion Sign Hotel, Stockholm

IoT Symposium

IoT Symposium

Evenemang   •   Nov 09, 2016 11:49 CET

Idag är sakernas internet eller Internet of Things (IoT) något som kommer påverka oss i framtiden. Det är dags för vårt årliga IoT där man har möjlighet att lära av andras erfarenheter och möta nyckelpersoner och experter för att bättre kunna förstå möjligheterna med uppkopplade prylar. Följ dagen med oss på Twitter! Läs mer: http://iot.teliacompany.com/en/iotsymposium/intro/

2016-11-14 00:00 CET

Münchenbryggeriet, Stockholm

Social Media Party

Evenemang   •   Sep 30, 2016 10:00 CEST

2016-10-01, 10:00 - 22:00 CEST

Bilder Visa alla 27 träffar

5G och Drönare

5G och Drönare

Licens All rights reserved
Fotograf/Källa Telia
Storlek

4,13 MB • 6720 x 4480 px

Här har du ditt nät

Här har du ditt nät

Licens © All rights reserved (allow download)
Ladda ner
Storlek

1,38 MB • 2276 x 1120 px

Ledningsfråga för verksamhet

Ledningsfråga för verksamhet

Licens © All rights reserved (allow download)
Ladda ner
Storlek

25,5 KB • 1890 x 1063 px

Framtidens kundmöte

Framtidens kundmöte

Licens © All rights reserved (allow download)
Ladda ner
Storlek

55,7 KB • 1890 x 1063 px

Videor Visa alla 6 träffar

Hatahat

Hatahat

Licens All rights reserved
Storlek

854 x 480 px

Telia kontorsflytt

Telia kontorsflytt

Licens All rights reserved
Storlek

854 x 480 px

Molly intervju

Molly intervju

Licens All rights reserved
Storlek

854 x 480 px

OttoKnows

OttoKnows

Licens All rights reserved
Storlek

270 x 480 px

Dokument Visa alla 5 träffar

Rapport P3 - test av svenska mobilnät

Rapport P3 - test av svenska mobilnät

Dokument   •   2016-12-13 09:50 CET

P3 är sedan 2002 internationellt ledande inom mobil benchmarking med stabila och globalt accepterade testmetoder. P3 med sina partners inom media publicerar årligen rapporter om mobilnätens service och kvalité med starkt fokus på kundupplevelsen. Rapporten utformas för att ge en oberoende översikt över det aktuella läget för mobila tjänster.

Rapport - Framtidens kundmöte

Rapport - Framtidens kundmöte

Dokument   •   2016-11-18 12:20 CET

Framtidens möte ska vara sömlöst, personligt och i tid. I rapporten kan du bl.a ta del: • drivkrafter som ligger bakom det förändrade kundbeteendet • hur nya tekniker förändrar kundmötet och kundupplevelse, ex AI och Augmented Reality (AR) • strategiska frågor och ramverk som bör användas för att gå från en produktcentrisk organisation och kultur till en kundcentrisk sådan

Digitala Arbetsplatsen

Digitala Arbetsplatsen

Dokument   •   2016-06-15 15:30 CEST

Digital Transformation

Digital Transformation

Dokument   •   2016-06-15 15:28 CEST

Kontaktpersoner 4 träffar

  • Presskontakt
  • Pressansvarig
  • maojgnlyuskf.lcjimhiasex@tmeelrriatrcoxlmpflankiy.oucoemmam
  • 0771-77 58 30

  • Presskontakt
  • Presschef
  • irhvennne.bjkrwxohign@pstefdliliacntomtbpampnywz.cvmomda wy
  • 0771-77 58 30

  • Presskontakt
  • Pressansvarig
  • incegezor.hkgumdntvwerzxbelvrgua@tatelmaiawyconempghanncy.mscoxmmzm
  • 0771-77 58 30

  • Presskontakt
  • Pressansvarig
  • rowuijcna.hvraplfiqdi@witeqplixiacdyomgapagonysm.cxmomtm
  • 0771-77 58 30