Pressmeddelande -
Typ Sveriges mest underhållande kommunikationskoncept lanseras - ”Det är Telia”
Idag lanseras ”Det är Telia” – ett nytt kommunikationskoncept som tar avstamp i vad Telia är, och inte är. Konceptet handlar om att göra det lättare att förstå vad Telia erbjuder och vad det innebär i människors uppkopplade liv. Samtidigt syftar det till att skapa dynamik, underhållning och Telias unika röst i allt från erbjudanden till nya kundupplevelser.
Telias nya kommunikationskoncept ”Det är Telia” lanseras idag genom en ny reklamkampanj. I den första kampanjen står Telias nätledarskap och 5G i fokus, där kundnyttan med 5G dramatiseras tillsammans med möjligheten att kunna streama från Telias ledande utbud av underhållning från helt otroliga platser – tack vare nätet.
– Vi är stolta över vår historik och att förknippas med bättre kvalitet, täckning och trygghet. Det är premium, det är Telia och det är något vi ska fortsätta med. Men vi uppfattas ibland som lite anonyma och opersonliga – det vill vi förändra. Vi vill att Telia upplevs som mer personliga, varma och progressiva och vårt nya kommunikationskoncept är ett viktigt verktyg på den resan, säger Gina Azaric, marknadschef på Telia Sverige och fortsätter:
– Med det nya konceptet beskriver vi våra styrkor på ett bättre sätt genom att ta avstamp i vad som är Telia. Sveriges bästa täckning - det är Telia. Pålitligt bredband - det är Telia. Fina erbjudanden på streaming, de senaste telefonerna och smarta företagslösningar - det är Telia. För att skapa dynamik och underhållning i konceptet så lyfter vi även in motpolen, alltså det som inte är Telia. Uttrycket ”Det är Telia” är synonymt med bättre och innebär helt enkelt en stark tonalitetsförflyttning och att Telia ska associeras ännu mer med bra, smarta och roliga saker, avslutar Gina Azaric.
Kommunikationskonceptet och den nya reklamkampanjen är ett första resultat inom ramen för det nya samarbetet med nätverket NoA, med Åkestam Holst i spetsen. Kärnan i arbetet har stått kring att hitta ett långsiktigt koncept som har kreativ och strategisk spännvidd samt speglas i Telias grundläggande värderingar och varumärkeslöfte – Reinvent better connected living.
Koncept & kampanj: Åkestam Holst NoA & Telia
Filmproduktion: Bacon
Media: Wavemaker
Se den nya reklamfilmen här.
Ämnen
Om Telia
I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Välkommen till Telia. Bättre nät. Bättre upplevelser.
Läs mer på www.telia.se