Gå direkt till innehåll

Ämnen: Webbtjänster

  • Gjensidige väljer Telia som leverantör av kontaktcenterlösning

    Gjensidige har valt kontaktcenterlösningen Telia ACE för sin kundtjänst i Sverige, Norge och Danmark. Avtalet omfattar operatörstjänster, telefoniväxel, kontaktcenter och AI-funktioner för kundmötet, och tar kundmötet in i framtiden med banbrytande teknologi.

  • Telia bland de 20 bästa i världen på digital inkludering

    I en helt ny global ranking av World Benchmarking Alliance kvalar Telia in på 19:e plats av 100 teknikföretag för arbetet med att öka den digitala inkluderingen. Telia utmärker sig speciellt inom cybersäkerhet och stöd för barns säkerhet på nätet.

  • Skärpta råd får fler att jobba hemma

    ​Andelen hemmajobbare ökar igen och är tillbaka på samma nivåer som i slutet av maj. Störst andel hemmajobbare finns i Stockholm, följt av Uppsala och Skåne. Det visar data från från Telias tjänst Crowd Insights.

  • Telia tecknar nytt avtal med Region Stockholm

    Telia får fortsatt förtroende från Region Stockholm efter att ha vunnit regionens upphandling att få leverera telekommunikationstjänster i sex år med möjlighet till förlängning i ytterligare fem år. Avtalet med Telia innebär att Region Stockholm får en övergripande och centraliserad lösning som sträcker sig över hela regionen och innefattar specifika tjänster som fasta och mobila telefonilösningar

  • Tv från Telia en tittarsuccé – vinner SKI för sjätte året i rad

    I tider där underhållning är viktigare än någonsin tar Telias tv-tjänst hem sin sjätte raka vinst i årets SKI, Svenskt kvalitetsindex. Här rankas tv-aktörer utifrån kundnöjdhet och det står klart att innehåll, enkelhet och kvalitet är avgörande för tittarnas upplevelse. Enligt Telias egna data har kunderna också tittat på mer tv i år. Samtidigt har streaming via Telia Play skjutit i höjden.

  • Branscherna som digitaliserats mest under Corona

    Coronapandemin har påskyndat digitaliseringen hos fyra av tio företag. Det bekräftar nu en omfattande undersökning där Telia och Nepa hört beslutsfattare på svenska företag. Transportbranschen och vårdföretagen är de som tvingats till den största omställningen i digitaliseringsvågen som har svept över landet.

  • Nytt trendbrott för sommaren 2020 - seniorerna surfar som aldrig förr

    Enligt ny data från Telia har trenden med längre mobilsamtal fortsatt även under sommaren. Nytt trendbrott är dock att surfandet ökat betydligt bland svenskarna jämfört med samma period förra året. De som har både pratat och surfat mest är seniorerna, med 20 procent längre samtal och hela 26 procent mer surf i Telias nät.

  • Effektivare vattenförbrukning i Skåne

    ​VA SYD ska använda tjänsten Telia Crowd Insights för att bättre förstå hur befolkningsrörelser påverkar vatten- och avloppsflöden i fem skånska kommuner. Telia Crowd Insights är anonymiserad och aggregerad data från Telias mobilnätverk som visar aktivitets- och rörelsemönster. För VA SYD kan tjänsten bidra till att t.ex. identifiera dricksvattenläckage och bättre dimensionera avloppssystem.

  • Telia och Google i AI-samarbete för en ännu bättre kundtjänstupplevelse

    Med 150 miljoner samtal och 200 miljoner digitala kontakter varje år är plattformen Telia ACE Nordens ledande kundtjänstlösning. För att vässa kundmötet ytterligare har Telia och Google Cloud inlett ett partnersamarbete för att integrera Googles Cloud artificial intelligence (AI) i Telia ACE.

  • Tittarsiffrorna i taket när läktarna ekade tomma

    Fotbollssäsongen har dragit igång inför tomma läktare – och det märks. Enligt Telias data ökade antalet tittare i söndags med hela 348 procent jämfört med avspark förra året.

  • Kommuner digitaliserar småföretagare i nytt koncept från Telia

    För att stärka företagarna i Sverige och minska den digitala klyftan lanseras Bli Digital - en satsning där Telia tillsammans med kommuner och partners hjälper fler företagare att bli mer digitala och få förutsättningar att bli mer lönsamma, effektiva och konkurrenskraftiga.

  • Fler får mer gjort på hemmakontoret - men kollegorna saknas

    Telia har tillsammans med Nepa tagit tempen på hur svenskarna upplever hemmakontoret under pandemin. Majoriteten av distansarbetande svenskar tycker att arbetet fungerar bra och anser att de får lika mycket gjort som vanligt eller mer jämfört med innan. Däremot har arbetsglädjen försämrats avsevärt och så många som fyra av tio anser sig sakna samhörigheten med kollegorna.

  • Nu kan svenskarna dela sin hemester i tv-rutan

    När reserestriktionerna nu lättas upp inom Sverige kommer många semesterminnen att skapas runtom i landet. Vi vill lyfta alla semesterfirare och fina sommarhälsningar och välkomnar svenska folket att skicka in sina semesterbilder och videos, ett urval kommer ersätta Telias reklam i tv och på nätet senare i sommar.

  • Telia först i Sverige att erbjuda sina tv-tittare HISTORY Play

    ​Från och med idag är HISTORY Play en del av Telias tv-tjänst. Det innebär att Telias tv-tittare blir först i Sverige att kunna se över 400 timmar av exklusiva och prisbelönta dokumentärer, faktaprogram och annan högkvalitativ underhållning från HISTORY Play.

  • Telia fortsätter bredbandsutbyggnaden i Arjeplogs kommun

    Telia och Arjeplogs kommun har träffat en överenskommelse om bredbandsutbyggnaden i kommunen som innebär att Telia, med hjälp av länsstyrelsens bredbandsstöd, ansvarar för utbyggnaden som kommer att ske med en kombination av fiber och fast bredband via mobilnätet. A-Net som är kommunens stadsnät, blir därmed en del av Telia från och med den 18 juni 2020.

  • Telia har Sveriges bästa tv-tjänst - enligt tittarna

    TV-Nyheterna har utnämnt Telias tv-tjänst till den bästa när tittarna själva får välja. Detta avgjordes genom en oberoende undersökning genomförd av Nordic Bench på uppdrag av TV-Nyheterna.

  • Trendbrott: Svenskarna pratar mer och längre i mobilen

    I tider av social distansering visar data från Telia att traditionella mobilsamtal gjort en stor comeback i svenskarnas liv. Under mars och april i år ökade samtalen i Telias nät med cirka 27 procent jämfört med samma period 2019 och stockholmarna har stått för den största ökningen. Samtalen har även blivit 27 procent längre, något som tyder på att vanliga samtal har fått en ökad betydelse igen.

Visa mer