Gå direkt till innehåll

Ämnen: Hållbarhetsfrågor/CSR

Telia åter branschens mest hållbara varumärke enligt svenska konsumenter

Telia åter branschens mest hållbara varumärke enligt svenska konsumenter

Telia åter det mest hållbara varumärket enligt svenska konsumenter i Sustainable Brand Index 2024 för 14:e året i rad. Telia fortsätter att fokusera på cybersäkerhet, digital tillgänglighet och inkludering för att erbjuda ett säkert och tryggt uppkopplat liv för alla. Besök Telias webbplats för mer information.

Lågdigitala företag lever farligt i en turbulent ekonomi

Lågdigitala företag lever farligt i en turbulent ekonomi

Knappt hann företags-Sverige andas ut från pandemin så står landet i ett allvarligt ekonomiskt läge med ökade omkostnader, konkurser och den högsta inflationen på 30 år - men läget är inte lika tufft för alla. Telias digitala index 2023 visar att en digitaliserad verksamhet fungerar som en krockkudde i krisen då endast 15 procent av de högdigitala företagen drabbas hårt.

Svenska folket uppfattar Telia som branschens mest hållbara varumärke 2023

Svenska folket uppfattar Telia som branschens mest hållbara varumärke 2023

Efter ytterligare ett år med fokus på digital inkludering, bättre uppkoppling och ökad trygghet står det klart att Telia uppfattas som det mest hållbara varumärket i branschen, nu 13 år i rad. Det enligt svenska konsumenter i Europas största studie Sustainable Brand Index™ 2023. Här är några fokusområden och exempel från Telias hållbarhetsarbete 2022.

Mobiltrend: Få pantar mobilen men unga gör det bäst

Mobiltrend: Få pantar mobilen men unga gör det bäst

Telia har i en undersökning tagit tempen på svenskarnas vanor av att städa, laga eller panta sin mobil. Bara hälften uppger att de rensar mobilen regelbundet, många köper hellre nytt än att laga en trasig och få pantar, dock är återvinning tre gånger vanligare bland yngre.

Telia är branschens mest hållbara varumärke

Telia är branschens mest hållbara varumärke

Svenska konsumenter har för tolfte året i rad utsett Telia till det mest hållbara varumärket inom telekom i Europas största studie om hållbarhet, Sustainable Brand Index. Studien undersöker i vilken utsträckning som konsumenter kopplar samman varumärke med hållbarhetsarbete.

Telia det mest hållbara varumärket i branschen

Telia det mest hållbara varumärket i branschen

Suistainable Brand Index är Europas största studie om hållbarhet och svenska konsumenter har utsett Telia till mest hållbar inom telekom. Studien baserar sig på i vilken utsträckning som konsumenter kopplar samman hållbarhetsarbete med varumärke. Här listas några exempel på hur Telia digitaliserar och ställer om i hela värdekedjan.

Telia stöttar FN:s globala hållbarhetsmål

Telia stöttar FN:s globala hållbarhetsmål

För ett år sedan kom världen globalt och historiskt överens om 17 hållbarhetsmål framtagna av FN. Världens ledare har förbundit sig till att uppfylla målen för att lyckas utrota extrem fattigdom, minska orättvisor och ojämlikhet i världen och för att lösa klimatkrisen. Som ledande aktör i digitaliseringen stöttar Telia de globala hållbarhetsmålen genom olika initiativ.

Välkommen till Telia

I över 170 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Det är Telia.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation