Gå direkt till innehåll

Pressmeddelande -

Nu lanseras Telia Trygghetspaket – första tjänsten i Sverige med omfattande skydd på nätet

Känsliga uppgifter är eftertraktade på nätet. Därför lanseras Telia trygghetspaket – ett samlat säkerhetsskydd som ger ökad trygghet i familjens uppkopplade liv. Tjänsten förebygger och försäkrar mot ID-stölder och ger omfattande skydd oavsett var man surfar.

Med Telias trygghetspaket får alla i familjen ett samlat skydd oavsett digital plattform. Det är en helhetslösning som övervakar, ger intrångsvarningar, förebygger ID-stöld och skyddar känsliga uppgifter oavsett var och hur man surfar. Om olyckan ändå är framme ingår försäkring och personlig juristhjälp vid exempelvis ID-stöld och juristhjälp vid nätkränkningar, som spridning av privata bilder.

- I takt med ökade bedrägerier har våra personuppgifter och digitala spår blivit hårdvaluta på nätet, och det måste vi skydda oss och våra barn från. Därför lanserar vi nu ett helhetsskydd med allt som behövs samlat i en och samma tjänst, något vi hoppas underlättar för fler och bidrar till ett tryggare liv på nätet för hela familjen – stora som små, säger Henrik Lönnevi, chef för Telias konsumentaffär.

I Telias trygghetspaket skyddas personuppgifter som användarnamn, lösenord och kreditkortsnummer. Id-skyddet bevakar, slår larm och ger råd om personliga uppgifter skulle läcka ut i samband med dataintrång i onlinetjänster. Även funktioner som säkra banköverföringar och skydd mot exempelvis virus, nätfiske och intrång ingår. Med hjälp av VPN skyddar Trygghetspaketet dessutom personliga uppgifter på öppna wifi-nätverk, både i Sverige och utomlands.

Trygghetspaketets alla tjänster finns även samlade i en app. Läs mer och kom igång* här

Telia vill bidra till en bra start på barnens digitala liv, därför har vi skapat sidan Digital förälder med tips och råd kring trygghet, säkerhet och sociala medier. Även Mobilkörkortet, som vi tillsammans med Friends lanserat för att stötta barn och föräldrar till en trygg start på nätet.

*Telia Trygghetspaket kan beställas av Telias kunder och testas fritt i 1 månad

Ämnen

Kategorier


Om Telia

Telia har varit med och byggt Sverige i över 170 år, och med cirka 16 000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 i Sverige, fortsätter vi att driva utvecklingen framåt – lokalt, nationellt och internationellt.

I Sverige är Telia den ledande telekomoperatören med en unik förmåga och infrastruktur som erbjuder robust, säker och pålitlig uppkoppling – för hela landet. Från seniorer och familjer till småföretag och samhällskritiska verksamheter. Vi möjliggör digitaliseringens kraft i vardagen och är en del av Sveriges totalförsvar. Med Sveriges största fiberaccessnät, det enda nationella transportnätet och ett mobilnät i världsklass skapar vi en enklare, smartare och mer meningsfull vardag och framtid.

Tryggt, hållbart och säkert. Det är Telia.

Kontakter

Relaterat innehåll

  • Mobiltrend: Få pantar mobilen men unga gör det bäst

    Telia har i en undersökning tagit tempen på svenskarnas vanor av att städa, laga eller panta sin mobil. Bara hälften uppger att de rensar mobilen regelbundet, många köper hellre nytt än att laga en trasig och få pantar, dock är återvinning tre gånger vanligare bland yngre.

  • Sju steg för en bättre mobil - den nya hållbara checklistan

    Den genomsnittliga livslängden för en smartphone är cirka tre år. Därefter påverkas batteritiden och programuppdateringarna blir färre. Det är också då många väljer att byta till en ny eller bättre begagnad. Men Telias mobilexpert har städknep som ger mobilen längre liv.

  • Svenska folket uppfattar Telia som branschens mest hållbara varumärke 2023

    Efter ytterligare ett år med fokus på digital inkludering, bättre uppkoppling och ökad trygghet står det klart att Telia uppfattas som det mest hållbara varumärket i branschen, nu 13 år i rad. Det enligt svenska konsumenter i Europas största studie Sustainable Brand Index™ 2023. Här är några fokusområden och exempel från Telias hållbarhetsarbete 2022.

  • Telia är branschens mest hållbara varumärke

    Svenska konsumenter har för tolfte året i rad utsett Telia till det mest hållbara varumärket inom telekom i Europas största studie om hållbarhet, Sustainable Brand Index. Studien undersöker i vilken utsträckning som konsumenter kopplar samman varumärke med hållbarhetsarbete.

  • Nytt oberoende test: Telias mobilnät vinner i alla kategorier

    Det världsledande mätföretaget umlaut slår fast att Telias mobilnät vinner för femte gången på totalen och segrar även inom samtliga mätkategorier: tal, data och crowd. Det efter att omfattande tester genomförts på Sveriges fyra största mobilnät i storstadsområden, mindre städer och vägnät.