Följ Telia

Pressmeddelanden Visa alla 118 träffar

10 000 hushåll får tillgång till Telias tv- och bredbandstjänster via Övik Energis fibernät

10 000 hushåll får tillgång till Telias tv- och bredbandstjänster via Övik Energis fibernät

Pressmeddelanden   •   Maj 03, 2017 07:50 CEST

Övik Energi levererar ett öppet stadsnät runtom i Örnsköldsvik. Med start under maj månad kommer invånare i kommunen som är anslutna till fiber via Övik Energi få tillgång till Telias hela utbud av tv, bredband och telefoni. Innan året är slut beräknas omkring 10 000 hushåll ha tillgång till Telias tjänster. 

13 000 hushåll får tillgång till hela Telias utbud av tv- och bredbandstjänster via Piteå Stadsnät

13 000 hushåll får tillgång till hela Telias utbud av tv- och bredbandstjänster via Piteå Stadsnät

Pressmeddelanden   •   Apr 25, 2017 07:47 CEST

Redan idag kan invånare i och omkring Piteå kommun som har fiber via PiteEnergi ansluta sig till bredband från Telia. Med start från april månad utökas detta till Telias hela utbud av tv, bredband och telefoni. Detta innebär att omkring 13 000 hushåll nu får tillgång till samtliga av Telias tjänster. 

Telia fortsätter digitalisera Sverige och satsar på fiber till ytterligare 16 000 hushåll och företag

Telia fortsätter digitalisera Sverige och satsar på fiber till ytterligare 16 000 hushåll och företag

Pressmeddelanden   •   Apr 20, 2017 07:50 CEST

​Telia fortsätter att storsatsa på bredband via fiber runt om i landet. I kampanjen som nu har startat får omkring 16 000 villahushåll och företag i 52 kommuner möjligheten att ansluta sig till Telias öppna fibernät och ta del av en framtidssäker teknik.

Telia lanserar personlig tekniker för privatkunder

Telia lanserar personlig tekniker för privatkunder

Pressmeddelanden   •   Apr 19, 2017 07:55 CEST

Under sommaren 2016 lanserade Telia framgångsrikt tjänsten Personlig Tekniker för att hjälpa små- och medelstora företagare med tekniken. I takt med att det uppkopplade hemmet växer så vill Telia underlätta den digitala vardagen och skapa ett enklare liv för människor online.

Nyheter Visa alla 16 träffar

Telia kammar hem pris som Årets operatör

Telia kammar hem pris som Årets operatör

Nyheter   •   Mar 16, 2017 20:46 CET

Årets mobilgala avgjordes ikväll i Malmö. För 16:e året i rad delade man ut det prestigefyllda priset Guldmobilen. Nu står det klart att Telia kammar hem pris i kategorin ”Årets operatör”.

Halebop och Telia bästa mobiloperatörerna i ny stor undersökning

Halebop och Telia bästa mobiloperatörerna i ny stor undersökning

Nyheter   •   Mar 14, 2017 14:50 CET

I en stor mätning av telekombolagen tar Telias dotterbolag Halebop hem vinsten som bästa mobiloperatör med Telia tätt bakom som ärofylld tvåa. Detta enligt en ny kundundersökning från det oberoende mätföretaget Nordic Bench. Bland tv-operatörerna i Sverige hamnar Telia på första plats.

Telia dubblar kärleksgåvor till Friends

Telia dubblar kärleksgåvor till Friends

Nyheter   •   Feb 14, 2017 09:33 CET

Tillsammans med Friends arbetar vi för en trygg och kärleksfull tillvaro för barn och unga på nätet. På alla hjärtans dag drar vi igång en kampanj där alla som vill kan bidra i kampen genom att swisha en gåva till Friends via Telias nummer 900 5273. Telia dubblar alla kärleksgåvor.

Dubbelseger för Telia på årets telekomgala

Dubbelseger för Telia på årets telekomgala

Nyheter   •   Feb 09, 2017 15:39 CET

På den årliga Telekomgalan under gårdagen delades pris ut i sju branschkategorier och Telia var nominerad i sex av sju möjliga. Telia Sense kammade hem priset som Årets tjänst och Telias kundbesatta Sverigechef Hélène Barnekow tog hem segern som Årets ledare.

Evenemang Visa alla 5 träffar

Telekomgalan

Telekomgalan

Evenemang   •   Jan 30, 2017 16:55 CET

För sjätte året i rad inleds våren med Telekomgalan. Spännande föreläsare och diskussioner samt så delas Telekompriset ut i sju kategorier där Telia är nominerade i flera. Läs mer på www.terminstart.se

2017-02-08, 13:00 - 20:00

Vinterträdgården på Grand Hôtel

Telia Connect2Customers

Telia Connect2Customers

Evenemang   •   Nov 09, 2016 13:00 CET

Telia Connect2Customers - en ny tappning av tidigare Kontaktcenterforum går av stapeln. Där pratar vi om Framtidens kundmöte och de insikter som kommit fram genom den rapport som Telia tagit fram tillsammans med Arthur D. Little. Följ oss på Twitter under dagen!

2016-11-21 00:00

Clarion Sign Hotel, Stockholm

IoT Symposium

IoT Symposium

Evenemang   •   Nov 09, 2016 11:49 CET

Idag är sakernas internet eller Internet of Things (IoT) något som kommer påverka oss i framtiden. Det är dags för vårt årliga IoT där man har möjlighet att lära av andras erfarenheter och möta nyckelpersoner och experter för att bättre kunna förstå möjligheterna med uppkopplade prylar. Följ dagen med oss på Twitter! Läs mer: http://iot.teliacompany.com/en/iotsymposium/intro/

2016-11-14 00:00

Münchenbryggeriet, Stockholm

Social Media Party

Evenemang   •   Sep 30, 2016 10:00 CEST

2016-10-01, 10:00 - 22:00

Bilder Visa alla 28 träffar

Bojan Djordjic och Jonas Hasselberg

Bojan Djordjic och Jonas ...

Matchad i Fryshusets nya mentorprogram inom Up & Coming

Licens © All rights reserved (tillåt nedladdning)
Ladda ner
Storlek

2,67 MB • 2496 x 1664 px

Här har du ditt nät

Här har du ditt nät

Licens © All rights reserved (tillåt nedladdning)
Ladda ner
Storlek

1,38 MB • 2276 x 1120 px

Prioriteringsområden

Prioriteringsområden

Licens © All rights reserved (tillåt nedladdning)
Ladda ner
Storlek

51,2 KB • 1890 x 1063 px

Företags mognad

Företags mognad

Licens © All rights reserved (tillåt nedladdning)
Ladda ner
Storlek

47,1 KB • 1890 x 1063 px

Dokument 2 träffar

Rapport P3 - test av svenska mobilnät

Rapport P3 - test av svenska mobilnät

Dokument   •   2016-12-13 09:50 CET

P3 är sedan 2002 internationellt ledande inom mobil benchmarking med stabila och globalt accepterade testmetoder. P3 med sina partners inom media publicerar årligen rapporter om mobilnätens service och kvalité med starkt fokus på kundupplevelsen. Rapporten utformas för att ge en oberoende översikt över det aktuella läget för mobila tjänster.

Rapport - Framtidens kundmöte

Rapport - Framtidens kundmöte

Dokument   •   2016-11-18 12:20 CET

Framtidens möte ska vara sömlöst, personligt och i tid. I rapporten kan du bl.a ta del: • drivkrafter som ligger bakom det förändrade kundbeteendet • hur nya tekniker förändrar kundmötet och kundupplevelse, ex AI och Augmented Reality (AR) • strategiska frågor och ramverk som bör användas för att gå från en produktcentrisk organisation och kultur till en kundcentrisk sådan