Gå direkt till innehåll
Telia försvarar topposition – nöjdast företagskunder för bredband enligt SKI

Pressmeddelande -

Telia försvarar topposition – nöjdast företagskunder för bredband enligt SKI

Kundnöjdheten hos Telia ökar jämfört med förra året - det visar rapporten från Svenskt kvalitetsindex 2020. Servicekvalitet, prisvärdhet och enkelhet för kunden är avgörande faktorer. Även Telias produktkvalitet bibehåller en stark position hos kunderna jämfört med de övriga operatörerna. Sett över de senaste åren är Telia den operatör som toppat när det gäller kundnöjdhet. Telia ökar dessutom i kundnöjdhet i år jämfört med förra året.

– Jag är både stolt och glad över den fortsatta förstaplaceringen från Telias företagskunder. Vi har en viktig funktion i ett samhälle i stark digitalisering, vilket har varit väldigt tydligt den senaste tiden när så många har varit beroende av våra tjänster. Datatrafiken har ökat med 30 procent, men våra nät har varit fortsatt stabila. Vi behåller våra kunders uppskattning och jag ser det som ett kvitto på att vi har den stabilitet och kompetens som våra kunder kräver för att även hantera den här typen av omvärldssituationer. Men vi vet samtidigt att det finns mer att göra och vi fortsätter nu vår satsning på att förenkla vardagen för svenska företagare, förklarar Anders Olsson, vd Telia Sverige.

Telia har jobbat hårt med att öka kundnöjdheten genom att lyssna på kundernas behov. Företagskunderna uttrycker att de vill fokusera på sin kärnverksamhet och vill ha hjälp att lyckas med det. Vi arbetar nära industrikunders verksamhetsutveckling med hög ambition på digitalisering och automation. Vi har också lanserat IT-avdelning som tjänst för att komplettera tjänsterna personlig tekniker och personlig rådgivare så kunder kan slippa tänka på teknik och fokusera på det de är bäst på - sin egen verksamhet. En annan viktig satsning som engagerat är Telias satsning på att minska det digitala utanförskapet. I samarbete med kommuner i Sverige satsar vi på att få såväl äldre medborgare som småföretagare att bli mer digitala. Att förstå och kunna använda sig av digitala verktyg är nu viktigare än någonsin i den nya vardagen vi har fått.

– Viktigast är alltid våra kunder. Tekniken utvecklas snabbt och för oss är det viktigt att alla får möjlighet att följa med i utvecklingen.Det är viktigt att förstå hur kunder förändras, och vilken roll deras produkter och tjänster kan eller kommer att spela i deras affärsutveckling. Först då kan vi veta hur vi ska kunna effektivisera våra verksamhetsprocesser och höja värdet på vårt erbjudande tillsammans med våra kunder och partners i ett ekosystem, fortsätter Anders Olsson.

Nyligen toppade även Telia i SKI-rapporten för mobila tjänster för företag.

Ämnen

Kategorier


Om Telia

I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår framtid och vårt samhällsansvar. Med cirka 21000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Välkommen till Telia – välkommen till Folknätet. 

Läs mer på www.telia.se

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Presschef Telia Sverige 0771-77 58 30
William Fröding

William Fröding

Presskontakt Pressansvarig Telia Sverige 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

Tv från Telia en tittarsuccé – vinner SKI för sjätte året i rad

Tv från Telia en tittarsuccé – vinner SKI för sjätte året i rad

I tider där underhållning är viktigare än någonsin tar Telias tv-tjänst hem sin sjätte raka vinst i årets SKI, Svenskt kvalitetsindex. Här rankas tv-aktörer utifrån kundnöjdhet och det står klart att innehåll, enkelhet och kvalitet är avgörande för tittarnas upplevelse. Enligt Telias egna data har kunderna också tittat på mer tv i år. Samtidigt har streaming via Telia Play skjutit i höjden.

Telia tecknar avtal med Transportstyrelsen

Telia tecknar avtal med Transportstyrelsen

Transportstyrelsen ger Telia förtroendet att bli ny helhetsleverantör för Transportstyrelsens kommunikationstjänster. Området är omfattande och inkluderar operatörstjänster för fast- och mobil kommunikation, samordnad telefoni, digitala möten, bemannings- och resursplaneringssystem samt nätverkskommunikation inklusive säkerhetstjänster

Telia har Sveriges nöjdaste företagskunder för bredband sex år i rad enligt SKI

Telia har Sveriges nöjdaste företagskunder för bredband sex år i rad enligt SKI

Efter ett år med högt ställda krav på service, bandbredd och kvalitet har Telia Sveriges nöjdaste företagskunder i år igen. Kundnöjdheten hos Telia fortsätter dessutom att öka på bredbandstjänster, det visar resultatet från årets SKI, svenskt kvalitetsindex. Kvalitet är en drivande faktor och Telia bibehåller även här en stark position jämfört med övriga i branschen.

Timbuktu sjunger in våren i ny kampanj med Telia

Timbuktu sjunger in våren i ny kampanj med Telia

En ny version av vårklassikern “Nu grönskar det” utgör ledmotivet i den nya kampanjen för Sveriges bästa nät* och som vi kallar Folknätet. Till Timbuktus stämma visas ett bättre och mer uppkopplat liv tillsammans med Telia – dramatiserade i vackra, skånska vårmiljöer och med den uppmärksammade schackprofilen Anna Cramling.

Välkommen till Telia

I över 170 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Det är Telia.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation