Gå direkt till innehåll
Telia har Sveriges nöjdaste företagskunder för bredband sex år i rad enligt SKI

Pressmeddelande -

Telia har Sveriges nöjdaste företagskunder för bredband sex år i rad enligt SKI

Efter ett år med högt ställda krav på service, bandbredd och kvalitet har Telia Sveriges nöjdaste företagskunder i år igen. Kundnöjdheten hos Telia fortsätter dessutom att öka på bredbandstjänster, det visar resultatet från årets SKI, svenskt kvalitetsindex. Kvalitet är en drivande faktor och Telia bibehåller även här en stark position jämfört med övriga i branschen.

- Det är helt fantastiskt att vi försvarar förstaplaceringen ännu ett år. Året vi har bakom oss har ställt högre krav på nätkvalitet och hela vår kompetens eftersom företag och viktiga samhällsfunktioner har varit helt beroende av våra bredbandstjänster och stabila nät för att kunna fortsätta med sina verksamheter. SKI-resultatet visar att vårt arbete verkligen har gjort skillnad för våra kunder under denna utmanande period. Den miljardsatsning vi nu gör på att modernisera mobilnätet och bygga ut 5G lägger grunden för framtiden och för att vi även fortsättningsvis ska kunna möta behovet av en robust och säker digital infrastruktur, säger Anders Olsson, VD för Telia Sverige.

Telia fortsätter att satsa på svenska företagare så att fler ska kunna ta del av digitaliseringens möjligheter och skapa mer hållbara samhällen. Ett exempel är den nyligen lanserade betalningstjänsten med Skånetrafiken som innebär att bussresenärer i Skåne kan betala för sin resa utan att använda fysisk biljett, kontanter eller kort. En annan viktig satsning som pågår är arbetet för att minska det digitala utanförskapet. I samarbete med kommuner i Sverige satsar vi på att få såväl äldre medborgare som småföretagare att bli mer digitala.

- Inget företag ska ligga efter eller stå i digitalt utanförskap. För att hjälpa svenska företag att lyckas fortsätter vår satsning på att förenkla vardagen för dem. Med deras behov i fokus visar vi dem digitaliseringens möjligheter, både genom att hjälpa företagare att komma igång men också visa hur de digitala verktygen och arbetssätten ska användas för att bygga mer potential i verksamheten. Tillsammans kan vi skapa bättre och mer konkurrenskraftiga svenska företag, säger Anders Olsson.

SKI har mätt kundnöjdhet på bredband bland företagskunder sedan 2005. Av dessa 18 år har Telia vunnit kategorin bredband inte mindre än 7 gånger, varav de senaste sex åren i rad. Och bara ett enda tidigare år, 2014, har kundnöjdheten varit högre än 2021. Det visar på en uppåtgående trend över tid, som få andra i branschen kan matcha.

Telia får även i årets SKI högst betyg hos företagskunderna för mobila tjänster.


Ämnen

Kategorier


Om Telia

I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19 000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Välkommen till Telia. Bättre nät. Bättre upplevelser.

Läs mer på www.telia.se

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Presschef Telia Sverige 0771-77 58 30
William Fröding

William Fröding

Presskontakt Pressansvarig Telia Sverige 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

Telia och Halebop har nöjdast mobilkunder i år igen enligt SKI

Telia och Halebop har nöjdast mobilkunder i år igen enligt SKI

Det är fortsatt högt ställda förväntningar från kunderna på täckning, funktion och stabilitet. Det visar den årliga kundundersökningen från SKI, svenskt kvalitetsindex. Nu står det klart att Halebop når dessa bäst enligt privatkunderna, medan Telia får högst betyg bland företagskunderna.

Telia försvarar topposition – nöjdast företagskunder för bredband enligt SKI

Telia försvarar topposition – nöjdast företagskunder för bredband enligt SKI

​ Kundnöjdheten hos Telia ökar jämfört med förra året - det visar rapporten från Svenskt kvalitetsindex 2020. Servicekvalitet, prisvärdhet och enkelhet för kunden är avgörande faktorer. Även Telias produktkvalitet bibehåller en stark position hos kunderna jämfört med de övriga operatörerna. Sett över de senaste åren är Telia den operatör som toppat när det gäller kundnöjdhet.

Småföretagare inte tillräckligt rustade mot digitala brott

Småföretagare inte tillräckligt rustade mot digitala brott

I tider där behovet av stärkt cybersäkerhet står högt på agendan är svenska företagare inte tillräckligt säkerhetsmedvetna och småföretagarna allra minst. Var femte företag i Sverige har drabbats av dataintrång, trots det oroas bara var tredje småföretagare för att bli utsatta och de investerar minst i säkerhet. Det visar årets TDI, Telias digitala index 2022.

Telia får förnyat förtroende av Stockholms stad

Telia får förnyat förtroende av Stockholms stad

Telia har ingått avtal med Stockholms stad och fortsätter därmed leverera en helhetslösning för telefoni till stadens förvaltningar, bolag och stiftelser. Avtalet sträcker sig över en tio års period, inklusive optioner, och är värt cirka 400 miljoner kronor.

Välkommen till Telia

I över 170 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Det är Telia.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation