Gå direkt till innehåll
Telia får förnyat förtroende av Stockholms stad

Pressmeddelande -

Telia får förnyat förtroende av Stockholms stad

Telia har ingått avtal med Stockholms stad och fortsätter därmed leverera en helhetslösning för telefoni till stadens förvaltningar, bolag och stiftelser. Avtalet sträcker sig över en tio års period, inklusive optioner, och är värt cirka 400 miljoner kronor. 

Inom ramen för det nya avtalet kommer Telia migrera Stockholms stad till en ny växellösning som bättre möter verksamhetens behov, som Telia kommer ansvara för att förvalta och utveckla. Telia kommer även fortsatt att leverera operatörstjänster (fast- och mobil telefoni), datatrafik till IoT-tjänster, SMS-tjänster, telefonistservice och utökad support.

– Stockholms stad är Sveriges största kommun och hemstad för över 960 000 människor. Varje dag arbetar stadens medarbetare för att ge stockholmarna bra service, en stabil och pålitlig telefonilösning är avgörande för det. Jag är därför oerhört stolt över att vi fått förnyat förtroende att leverera en så viktig del av vår huvudstads IT-infrastruktur, säger Tobias Larsson, chef för Telias företagsaffär.

Ämnen

Kategorier

Regioner


Om Telia

I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Välkommen till Telia – välkommen till Folknätet.

Läs mer på www.telia.se

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Presschef Telia Sverige 0771-77 58 30
William Fröding

William Fröding

Presskontakt Pressansvarig Telia Sverige 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

Telia har Sveriges nöjdaste företagskunder för bredband sex år i rad enligt SKI

Telia har Sveriges nöjdaste företagskunder för bredband sex år i rad enligt SKI

Efter ett år med högt ställda krav på service, bandbredd och kvalitet har Telia Sveriges nöjdaste företagskunder i år igen. Kundnöjdheten hos Telia fortsätter dessutom att öka på bredbandstjänster, det visar resultatet från årets SKI, svenskt kvalitetsindex. Kvalitet är en drivande faktor och Telia bibehåller även här en stark position jämfört med övriga i branschen.

Välkommen till Telia

I över 170 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Det är Telia.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation