Följ Telia

Pressmeddelanden Visa alla 7 träffar

Telia har Stockholms bästa 5G-nät - enligt ny test av umlaut

Pressmeddelanden   •   Jul 21, 2021 08:00 CEST

Det världsledande mätföretaget umlaut har under juni månad jämfört prestandan och den faktiska kundupplevelsen av 5G-näten i Stockholm. Med 968 poäng av 1000 möjliga på totalen tar Telia hem segern och vinner även i respektive mätkategori – nätsurfning, upp- och nedladdningar och användarupplevelsen på YouTube.

​Stockholm Exergi och Telia i samarbete för effektivare energisystem i smarta fastigheter

Pressmeddelanden   •   Maj 04, 2018 09:12 CEST

Stockholm Exergi inleder strategiskt samarbete med Telia kring smarta fastigheter. Första steget handlar om att uppgradera tekniken i tusentals fastigheter och förbättra styrningen av fjärrvärme för stockholmarna och skapa en plattform för nya produkter och tjänster. Under tre år ska 9 000 fastigheter kopplas upp via smarta IoT (Internet of Things)-enheter för säker och jämn leverans av värme.

Telia blir en del av den världsunika satsningen Digital Demo Stockholm

Pressmeddelanden   •   Mar 13, 2018 13:35 CET

Digital Demo Stockholm är en långsiktig satsning för att hitta nya digitala lösningar på samhällsutmaningar för en smart stad. Satsningen är ett samarbete mellan Stockholms stad, Stockholms läns landsting, KTH, Ericsson, Vattenfall, ABB, Skanska och Scania och nu Telia, där man tillsammans ska bidra till att göra Stockholm till världens smartaste och mest uppkopplade stad år 2040.

Telia digitaliserar Sverige och fibersatsar med supersnabbt bredband i Haninge

Pressmeddelanden   •   Mar 02, 2017 09:49 CET

Nu fortsätter Telia att storsatsa på bredband via fiber runt om i landet. I kampanjen som nu har startat får omkring 2000 hushåll och företag i Haninge möjligheten att ansluta sig till Telias öppna fibernät och ta del av framtidens teknik och tjänster.

Nyheter 1 träff

Telia blir streetsmart i Fryshusets nya mentorprogram

Nyheter   •   Feb 01, 2017 14:00 CET

I ett nytt program inom Fryshusets Up&Coming coachas profiler i näringslivet av streetsmarta ledare med otraditionell bakgrund för att bredda synen på kompetens, talang och mångfald. Jonas Hasselberg, chef för Telias konsumentaffär, kommer att inspireras av expertkommentatorn Bojan Djordic, vars karriärsresa har varit långt från traditionell.