Gå direkt till innehåll
Telia och Halebop har nöjdast mobilkunder i år igen enligt SKI

Pressmeddelande -

Telia och Halebop har nöjdast mobilkunder i år igen enligt SKI

Det är fortsatt högt ställda förväntningar från kunderna på täckning, funktion och stabilitet. Det visar den årliga kundundersökningen från SKI, svenskt kvalitetsindex. Nu står det klart att Halebop når dessa bäst enligt privatkunderna, medan Telia får högst betyg bland företagskunderna.

Produktkvalitet, kundupplevelse och fördjupade kundrelationer, men även bandbredd, täckning och stabila nät är några anledningar till att segern tas hem ännu ett år. Telias roll har de senaste två åren varit viktigare än någonsin för en modern och säker uppkoppling både hemma och på jobbet.

- I snart två år har vårt samhälle präglats av helt nya förutsättningar, där täckning, digitala tjänster och en stabil uppkoppling har varit avgörande för att leva och verka på distans. Att våra kunder än en gång ger Telia och Halebop bäst betyg gör mig både glad och stolt, det är ett kvitto på att det arbetet vi lägger ner spelar roll. Men det innebär inte att vi kommer sakta ned, tvärtom så behöver vi göra mer och bli ännu bättre på flera områden, säger Anders Olsson, vd på Telia Sverige.

- Ett viktigt förbättringsarbete är vår miljardsatsning på nätmodernisering som pågår över hela landet. I hög takt ser vi till att koppla upp svenska folket med vårt nya 5G-nät, samtidigt fördubblar vi kapaciteten i vårt 4G-nät och byter ut äldre utrustning mot mer energisnål teknik. Andra viktiga satsningar för våra kunders upplevelse är att vi utvecklar våra digitala kontaktytor och förenklar kontakten med Telia. Vi jobbar för att minska det digitala utanförskapet, utökar vårt IT-erbjudande för småföretagare, samt skapar helt nya förmågor för våra stora företagskunder att integrera i sina lösningar – direkt mot våra nät och lösningar. Allt för en bättre kundupplevelse och ett bättre uppkopplat liv och arbete, avslutar Anders Olsson.

Ämnen

Kategorier


Om Telia

I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Välkommen till Telia – välkommen till Folknätet.

Läs mer på www.telia.se

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Irene Krohn

Irene Krohn

Presskontakt Pressansvarig 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Presschef 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

Välkommen till Telia

I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Välkommen till Telia. Bättre nät. Bättre upplevelser.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation