Följ Telia

Timbuktu sjunger in våren i ny kampanj med Telia

Pressmeddelande   •   Mar 15, 2021 12:00 CET

En ny version av vårklassikern “Nu grönskar det” utgör ledmotivet i den nya kampanjen för Sveriges bästa nät* och som vi kallar Folknätet. Till Timbuktus stämma visas ett bättre och mer uppkopplat liv tillsammans med Telia – dramatiserade i vackra, skånska vårmiljöer och med den uppmärksammade schackprofilen Anna Cramling.

I filmen och de olika kampanjenheterna möter vi den folkkäre artisten Jason “Timbuktu” Diakité, som framför en ny version av den klassiska vårvisan “Nu grönskar det”, i samarbete med Martin Hederos. Filmen dramatiserar både vardagliga och dramatiska händelser som på olika sätt görs möjliga med hjälp av uppkopplade tjänster.

- Nu mer än någonsin är nätet en del av allt som är viktigt för en fungerande vardag för människor, företagare och samhället i stort. I vår kampanj vill vi fånga betydelsen och samtidigt visa hur mycket vi faktiskt kan erbjuda våra kunder - bättre upplevelser och ett bättre uppkopplat liv. Vi täcker hela landet och fortsätter nu att satsa miljarder för att kunna ge våra kunder ännu mer från Sveriges bästa nät*, säger Gina Azaric, marknadschef på Telia Sverige.

I kampanjfilmen möter vi bland annat en kitesurfare som kollar väderförhållanden, vänner som samlas för att se en fotbollsmatch online och ser hur belysningen på en fotbollsarena tänds med hjälp av en app. I en scen möter vi dessutom den uppmärksammade schackprofilen Anna Cramling, där de friska vårvindarnas tar tag i gardinerna precis när hon vunnit ett schackparti online.

Kampanjen lanseras idag över hela Sverige, både i digitala kanaler, TV, print och utomhusreklam och är framtagen i samarbete med Forsman & Bodenfors.

Se filmen här: https://youtu.be/knLUXPv034E

Kampanjen är filmad på olika platser i Skåne och producerad i enlighet med gällande restriktioner och rekommendationer p.g.a. pandemin. För filmfiler, bilder och credits - klicka här! 

*Sveriges bästa nät enligt Umlaut 2020.

Om Telia

I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår framtid och vårt samhällsansvar. Med cirka 21000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Välkommen till Telia – välkommen till Folknätet. 

Läs mer på www.telia.se