Gå direkt till innehåll

Pressmeddelande -

Timbuktu sjunger in våren i ny kampanj med Telia

En ny version av vårklassikern “Nu grönskar det” utgör ledmotivet i den nya kampanjen för Sveriges bästa nät* och som vi kallar Folknätet. Till Timbuktus stämma visas ett bättre och mer uppkopplat liv tillsammans med Telia – dramatiserade i vackra, skånska vårmiljöer och med den uppmärksammade schackprofilen Anna Cramling.

I filmen och de olika kampanjenheterna möter vi den folkkäre artisten Jason “Timbuktu” Diakité, som framför en ny version av den klassiska vårvisan “Nu grönskar det”, i samarbete med Martin Hederos. Filmen dramatiserar både vardagliga och dramatiska händelser som på olika sätt görs möjliga med hjälp av uppkopplade tjänster.

- Nu mer än någonsin är nätet en del av allt som är viktigt för en fungerande vardag för människor, företagare och samhället i stort. I vår kampanj vill vi fånga betydelsen och samtidigt visa hur mycket vi faktiskt kan erbjuda våra kunder - bättre upplevelser och ett bättre uppkopplat liv. Vi täcker hela landet och fortsätter nu att satsa miljarder för att kunna ge våra kunder ännu mer från Sveriges bästa nät*, säger Gina Azaric, marknadschef på Telia Sverige.

I kampanjfilmen möter vi bland annat en kitesurfare som kollar väderförhållanden, vänner som samlas för att se en fotbollsmatch online och ser hur belysningen på en fotbollsarena tänds med hjälp av en app. I en scen möter vi dessutom den uppmärksammade schackprofilen Anna Cramling, där de friska vårvindarnas tar tag i gardinerna precis när hon vunnit ett schackparti online.

Kampanjen lanseras idag över hela Sverige, både i digitala kanaler, TV, print och utomhusreklam och är framtagen i samarbete med Forsman & Bodenfors.

Se filmen här: https://youtu.be/knLUXPv034E

Kampanjen är filmad på olika platser i Skåne och producerad i enlighet med gällande restriktioner och rekommendationer p.g.a. pandemin. För filmfiler, bilder och credits - klicka här! 

*Sveriges bästa nät enligt Umlaut 2020.

Ämnen

Kategorier


Om Telia

Telia har varit med och byggt Sverige i över 170 år, och med cirka 16 000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 i Sverige, fortsätter vi att driva utvecklingen framåt – lokalt, nationellt och internationellt.

I Sverige är Telia den ledande telekomoperatören med en unik förmåga och infrastruktur som erbjuder robust, säker och pålitlig uppkoppling – för hela landet. Från seniorer och familjer till småföretag och samhällskritiska verksamheter. Vi möjliggör digitaliseringens kraft i vardagen och är en del av Sveriges totalförsvar. Med Sveriges största fiberaccessnät, det enda nationella transportnätet och ett mobilnät i världsklass skapar vi en enklare, smartare och mer meningsfull vardag och framtid.

Tryggt, hållbart och säkert. Det är Telia.

Kontakter

Relaterat innehåll

  • Telia vinnare i 5G-auktionen och säkrar fortsatt bästa nät

    Post- och telestyrelsen (PTS) har idag meddelat resultatet av den avslutade frekvensauktionen. Telia har säkrat 120 MHz i 3,5 GHz-bandet för den fortsatta utbyggnaden av 5G. En viktig tillgång som kommer bidra till Sveriges digitala konkurrenskraft de kommande åren.

  • Telias mobilnät bäst i Sverige - igen

    ​Efter flera veckors mätning och utvärdering av operatörernas mobilnät på den svenska marknaden slår det världsledande och oberoende mätföretaget Umlaut (tidigare P3) fast att Telias nät rankas som det bästa i Sverige - för fjärde året rad. Med 939 poäng av 1000 möjliga på totalen tar Telia hem förstaplatsen och vinner dessutom samtliga tre mätkategorier – tal, data och crowd.

  • Tv från Telia en tittarsuccé – vinner SKI för sjätte året i rad

    I tider där underhållning är viktigare än någonsin tar Telias tv-tjänst hem sin sjätte raka vinst i årets SKI, Svenskt kvalitetsindex. Här rankas tv-aktörer utifrån kundnöjdhet och det står klart att innehåll, enkelhet och kvalitet är avgörande för tittarnas upplevelse. Enligt Telias egna data har kunderna också tittat på mer tv i år. Samtidigt har streaming via Telia Play skjutit i höjden.

  • Telia försvarar topposition – nöjdast företagskunder för bredband enligt SKI

    ​ Kundnöjdheten hos Telia ökar jämfört med förra året - det visar rapporten från Svenskt kvalitetsindex 2020. Servicekvalitet, prisvärdhet och enkelhet för kunden är avgörande faktorer. Även Telias produktkvalitet bibehåller en stark position hos kunderna jämfört med de övriga operatörerna. Sett över de senaste åren är Telia den operatör som toppat när det gäller kundnöjdhet.

  • Telia investerar miljarder i framtidens mobilnät

    Nu storsatsar Telia på Sveriges digitala infrastruktur och uppgraderar mobilnäten i hela landet, vilket omfattar 8400 basstationer. Kapaciteten i 4G-nätet fördubblas samtidigt som 5G-nätet fortsätter rullas ut. Helt nya mobilmaster byggs också, framförallt i landets sju skogslän. För kunderna innebär det en bättre kundupplevelse med snabbare och bättre bredbandsuppkoppling på fler platser. När arb