Gå direkt till innehåll

Pressmeddelande -

Telia tecknar avtal med Transportstyrelsen

Transportstyrelsen ger Telia förtroendet att bli ny helhetsleverantör för Transportstyrelsens kommunikationstjänster. Området är omfattande och inkluderar operatörstjänster för fast- och mobil kommunikation, samordnad telefoni (produktivitetsplattform för växel och kontaktcenter inklusive självservicetjänster), digitala möten, bemannings- och resursplaneringssystem samt nätverkskommunikation inklusive säkerhetstjänster. Avtalet som Transportstyrelsen tecknat med Telia omfattar en period på sex år till ett värde på 150 MSEK inklusive en förlängningsoption.

Avtalet med Telia innebär att Transportstyrelsen kommer att få en omfattande, flexibel och skalbar lösning för att hantera myndighetens samlade kommunikationsbehov.

– Vi är stolta och glada över att få förtroendet från Transportstyrelsen. Det känns extra roligt att få möjligheten att förvalta och utveckla våra kommunikationstjänster framåt i samarbete med Transportstyrelsen, säger Tobias Larsson, ansvarig för företagsaffären på Telia.

Ämnen

Kategorier


Om Telia

Telia har varit med och byggt Sverige i över 170 år, och med cirka 16 000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 i Sverige, fortsätter vi att driva utvecklingen framåt – lokalt, nationellt och internationellt.

I Sverige är Telia den ledande telekomoperatören med en unik förmåga och infrastruktur som erbjuder robust, säker och pålitlig uppkoppling – för hela landet. Från seniorer och familjer till småföretag och samhällskritiska verksamheter. Vi möjliggör digitaliseringens kraft i vardagen och är en del av Sveriges totalförsvar. Med Sveriges största fiberaccessnät, det enda nationella transportnätet och ett mobilnät i världsklass skapar vi en enklare, smartare och mer meningsfull vardag och framtid.

Tryggt, hållbart och säkert. Det är Telia.

Kontakter

Relaterat innehåll

  • Telia förnyar avtal med Försäkringskassan

    Telia får fortsatt förtroende från Försäkringskassan och fortsätter att leverera telefonitjänster och datakommunikationsnät samt stödsystemstjänster. Telia har vunnit upphandlingen som omfattar ett avtal under sex år med möjlighet till förlängning i ytterligare två år.
    Avtalet med Telia innebär att Försäkringskassan kommer få en flexibel och skalbar lösning för att hantera stora delar av myndi

  • Telia försvarar topposition – nöjdast företagskunder för bredband enligt SKI

    ​ Kundnöjdheten hos Telia ökar jämfört med förra året - det visar rapporten från Svenskt kvalitetsindex 2020. Servicekvalitet, prisvärdhet och enkelhet för kunden är avgörande faktorer. Även Telias produktkvalitet bibehåller en stark position hos kunderna jämfört med de övriga operatörerna. Sett över de senaste åren är Telia den operatör som toppat när det gäller kundnöjdhet.