Gå direkt till innehåll
Telia tecknar avtal med Transportstyrelsen

Pressmeddelande -

Telia tecknar avtal med Transportstyrelsen

Transportstyrelsen ger Telia förtroendet att bli ny helhetsleverantör för Transportstyrelsens kommunikationstjänster. Området är omfattande och inkluderar operatörstjänster för fast- och mobil kommunikation, samordnad telefoni (produktivitetsplattform för växel och kontaktcenter inklusive självservicetjänster), digitala möten, bemannings- och resursplaneringssystem samt nätverkskommunikation inklusive säkerhetstjänster. Avtalet som Transportstyrelsen tecknat med Telia omfattar en period på sex år till ett värde på 150 MSEK inklusive en förlängningsoption.

Avtalet med Telia innebär att Transportstyrelsen kommer att få en omfattande, flexibel och skalbar lösning för att hantera myndighetens samlade kommunikationsbehov.

– Vi är stolta och glada över att få förtroendet från Transportstyrelsen. Det känns extra roligt att få möjligheten att förvalta och utveckla våra kommunikationstjänster framåt i samarbete med Transportstyrelsen, säger Tobias Larsson, ansvarig för företagsaffären på Telia.

Ämnen

Kategorier


Om Telia

I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår framtid och vårt samhällsansvar. Med cirka 21000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Välkommen till Telia – välkommen till Folknätet. 

Läs mer på www.telia.se

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Presschef Telia Sverige 0771-77 58 30
William Fröding

William Fröding

Presskontakt Pressansvarig Telia Sverige 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

Telia förnyar avtal med Försäkringskassan

Telia förnyar avtal med Försäkringskassan

Telia får fortsatt förtroende från Försäkringskassan och fortsätter att leverera telefonitjänster och datakommunikationsnät samt stödsystemstjänster. Telia har vunnit upphandlingen som omfattar ett avtal under sex år med möjlighet till förlängning i ytterligare två år.
Avtalet med Telia innebär att Försäkringskassan kommer få en flexibel och skalbar lösning för att hantera stora delar av myndi

Telia försvarar topposition – nöjdast företagskunder för bredband enligt SKI

Telia försvarar topposition – nöjdast företagskunder för bredband enligt SKI

​ Kundnöjdheten hos Telia ökar jämfört med förra året - det visar rapporten från Svenskt kvalitetsindex 2020. Servicekvalitet, prisvärdhet och enkelhet för kunden är avgörande faktorer. Även Telias produktkvalitet bibehåller en stark position hos kunderna jämfört med de övriga operatörerna. Sett över de senaste åren är Telia den operatör som toppat när det gäller kundnöjdhet.

Välkommen till Telia

I över 170 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Det är Telia.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation