Följ Telia

Telia förnyar avtal med Försäkringskassan

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2020 08:00 CET

Telia får fortsatt förtroende från Försäkringskassan och fortsätter att leverera telefonitjänster och datakommunikationsnät samt stödsystemstjänster. Telia har vunnit upphandlingen som omfattar ett avtal under sex år med möjlighet till förlängning i ytterligare två år.

Avtalet med Telia innebär att Försäkringskassan kommer få en flexibel och skalbar lösning för att hantera stora delar av myndighetens kommunikationsbehov. Det förnyade avtalet innehåller även en option att inkludera samverkande myndigheters behov utifrån Försäkringskassans regeringsuppdrag inom Säker IT, där man agerar driftpartner i samverkan med andra myndigheter.

– Vi är stolta och glada över att få fortsatt förtroende från Försäkringskassan. Det känns extra roligt att få fortsätta förvalta och utveckla våra kommunikationstjänster i samarbete med Försäkringskassan, som är en av de mest avancerade myndigheterna inom IT som finns i Sverige, säger Tobias Larsson, ansvarig för företagsaffären på Telia.

Telia har varit Försäkringskassans leverantör av tele- och datakommunikationstjänster sedan mycket lång tid tillbaka.

Om Telia

I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår framtid och vårt samhällsansvar. Med cirka 21000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Välkommen till Telia – välkommen till Folknätet. 

Läs mer på www.telia.se