Gå direkt till innehåll
Modedesignern Ida Sjöstedt släpper exklusiv kollektion mot näthat tillsammans med Telia

Pressmeddelande -

Modedesignern Ida Sjöstedt släpper exklusiv kollektion mot näthat tillsammans med Telia

Den modemedvetne får nu en unik möjlighet att ta ställning för ett shysstare klimat på nätet. Idag släpps en limiterad tech-kollektion mot näthat – Fashion against hate by Ida Sjöstedt. En unik modekollektion som pryds av ett gyllene fredshjärta och går i linje med den hyllade svenska modedesignern Idas Sjöstedts egen vårkollektion.

Genom olika typer av samarbeten arbetar Telia för ett schysstare klimat på nätet. Förra året lanserades kampanjen #Hatahat som fick ett stort genomslag över hela landet. I ett av initiativen - Fashion against hate visades den enorma kraften som finns i att ta ställning genom både mode och tech.

- Näthat är något som är ständigt närvarande i allas vardag och som marknadsledare är det viktigt för oss att ta ansvar och tydlig ställning i dessa viktiga frågor. Genom samarbetet med Ida Sjöstedt hoppas vi kunna fortsätta inspirera till förändring och bidra till att göra internet till en kärleksfullare plats, säger Hélène Barnekow, VD Telia Sverige

Den exklusiva kollektionen kommer ut i Telias butiker 1 mars 2017 och online på telia.se från den 2 mars 2017. Kollektionen består av hörlurar, mobilskal samt ett snyggt förvarings-case för hörlurar. Även en sweatshirt kommer att finnas i begränsad upplaga hos modemagasinet Elle.

- Kärlek, acceptans, gemenskap och inkluderande har alltid varit de viktigaste värdeorden i mitt företagande såväl som skapande. Det kändes därför självklart att jobba med ”Fashion Against Hate" och naturligt att jobba med det gyllene fredshjärtat som även återkommer som symbol i min senaste vårkollektion. En symbol mot hat och för alla fina värden som gör livet värt att leva, IRL såväl som digitalt ute på sociala medier, säger Ida Sjöstedt.

Allt överskott går till Friends och deras arbete mot mobbning, hot och kränkningar på nätet och sociala medier. 

Ämnen


Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag. 
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Presschef Telia Sverige 0771-77 58 30
William Fröding

William Fröding

Presskontakt Pressansvarig Telia Sverige 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

Telia tar ställning genom mode och tech på Elle-galan 2017

Telia tar ställning genom mode och tech på Elle-galan 2017

I samband med Elle-galan inleder Telia ett nytt samarbete med startup-företaget Happy Plugs, kopplat till deras initiativ Happy Childhood, en modekollektion inom tech. Kollektionen har skapats för att stötta den ideella organisationen World Childhood Foundations viktiga arbete för barn världen över.

Foto: Magnus Klackenstam

Telia och APLACE lanserar Fashion against hate – ikväll släpps modekollektion mot näthat

​Ikväll kl. 18:00 startar försäljningen av den unika modekollektionen mot näthat, Fashion against hate, som har skapats av konstnärerna och illustratörerna Finsta, Elin Klefbom och Stina Löfgren. Kollektionen finns till försäljning i APLACE butiker och online. Överskottet av försäljningen går till Telias samarbetspartner Friends och deras arbete mot mobbning på sociala medier.

Foto: Magnus Klackenstam

Telia lanserar Fashion against hate - en unik modekollektion mot näthat tillsammans med APLACE

Telia fortsätter arbetet mot näthat genom ett nytt unikt samarbete med modebutiken APLACE. Konstnärerna och illustratörerna Finsta, Elin Klefbom och Stina Löfgren har fått fria händer att skapa varsin symbol mot näthat som trycks på en helt ny modekollektion, Fashion against hate, och lanseras i APLACE butiker och online den 28 september. Överskottet går till Telias samarbetspartner Friends.

​Telia lyfter förebilder i kampen mot näthat på Social Media Party

​Telia lyfter förebilder i kampen mot näthat på Social Media Party

Den 1 oktober samlas de största influenserna bakom Sveriges mest populära bloggar, poddar och sociala medier-konton och för att träffa sina följare. Telia är huvudsponsor och kommer under eventet lyfta den viktiga frågan om näthat. Telia och Friends delar också ut hederspriset Telia Love Award, till en förebild som utmärkt sig i kampen för ett schysstare nät.

Telias kunder surfar fritt på sociala medier - om man lovar att vara schysst

Telias kunder surfar fritt på sociala medier - om man lovar att vara schysst

Som första operatör i Sverige – och världen, erbjuder Telia sina kunder fri surf på sociala medier. Från och med idag kan Telias kunder surfa hur mycket och ofta de vill på de mest populära sociala medietjänsterna Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp, Twitter och Kik, utan att surfmängden påverkas. Men du måste lova att vara schysst!

Telia tar ställning för Kärleken – nu tar vi #hatahat till Pride

Telia tar ställning för Kärleken – nu tar vi #hatahat till Pride

I våras lanserade Telia sitt erbjudande Fri surf Sociala medier och startade samtidigt kampanjen #hatahat tillsammans med antimobbingorganisationen Friends för att motverka näthat. Telia jobbar vidare med sin starka ställning mot näthat och finns ute på stan under Stockholm Pride för kärlek – i alla former.

Telia lanserar chattbot i kampen mot näthat

Telia lanserar chattbot i kampen mot näthat

Tidigare i år dök internetfenomenet Momo Challenge upp och blev en viral snackis som spred skräck runtom i världen och målade upp nätet som en farlig plats. I samband med World Kindness Day den 13 november väljer vi att bemöta fenomenet genom att lansera Mormor Challenge - världens snällaste chattbot. Initiativet sker inom ramen för Telias samarbete med Friends, för ett schysstare klimat på nätet.

Välkommen till Telia

I över 170 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Det är Telia.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation