Gå direkt till innehåll
Kärleken är enorm - 25.000 #hatahat-tröjor delas ut i kampen mot näthat

Pressmeddelande -

Kärleken är enorm - 25.000 #hatahat-tröjor delas ut i kampen mot näthat

I samband med Telias erbjudande Fri surf Sociala medier lanserades även en stor kampanj tillsammans med antimobbingorganisationen Friends och artisten Molly Sandén för att motverka näthat. I samband med kampanjen delades en tröja ut med trycket #hatahat. Tröjan och trycket har fått enorm uppmärksamhet vilket har lett till en otrolig kärleksspam av förfrågningar till Telia om beställningar av tröjan.

Dåså många hörde av sig, bestämde Telia sig för att ge skolklasser, grupper och föreningar möjlighet att beställa tröjor kostnadsfritt och vara en del i kampen mot näthat. Som motprestation ombads alla skicka en motivering om hur just de kommer att bidra i arbetet mot ett kärleksfullare internet och i vilka sammanhang man kommer bära tröjan med uppmaningen #hatahat.

-Vi är överväldigade av det stora intresset för våra #hatahat-tröjor, det är helt fantastiskt.Skolklasser, idrottsklubbar, lag i amerikansk fotboll som arbetar med hbtq-frågor, församlingshemmet i Hjo med språkcafé för nyanlända och ridklubbar som aktivt jobbar mot mobbning - är bara ett axplock av intresserade. Om vi kan öppna ögonen för fler så har vi i alla fall kommit en liten bit på väg till ett schysstare klimat på nätet, säger Jonas Hasselberg, chef för Telias konsumentaffär.

Det ärfantastiska motiveringar kring hur man vill manifestera mot näthat och för ett kärleksfullt internet och hur man, genom att bära tröjan i olika sammanhang, visar det. Till och med den 15 maj kunde man skicka in sina motiveringar för att delta i utdelningen av tröjor.

Tröjorna kommer att delas ut i Teliabutiker i hela landet från och med den 1 juni.

Ämnen


Vi är Telia den nya generationens telekomföretag. 
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Irene Krohn

Irene Krohn

Presskontakt Pressansvarig Telia Sverige 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Presschef Telia Sverige 0771-77 58 30

William Fröding

Presskontakt Pressansvarig Telia Sverige 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

Foto: Magnus Klackenstam

Telia och APLACE lanserar Fashion against hate – ikväll släpps modekollektion mot näthat

​Ikväll kl. 18:00 startar försäljningen av den unika modekollektionen mot näthat, Fashion against hate, som har skapats av konstnärerna och illustratörerna Finsta, Elin Klefbom och Stina Löfgren. Kollektionen finns till försäljning i APLACE butiker och online. Överskottet av försäljningen går till Telias samarbetspartner Friends och deras arbete mot mobbning på sociala medier.

Foto: Magnus Klackenstam

Telia lanserar Fashion against hate - en unik modekollektion mot näthat tillsammans med APLACE

Telia fortsätter arbetet mot näthat genom ett nytt unikt samarbete med modebutiken APLACE. Konstnärerna och illustratörerna Finsta, Elin Klefbom och Stina Löfgren har fått fria händer att skapa varsin symbol mot näthat som trycks på en helt ny modekollektion, Fashion against hate, och lanseras i APLACE butiker och online den 28 september. Överskottet går till Telias samarbetspartner Friends.

Foto: Magnus Klackenstam

Telia samarbetar med modemagasinet Café i kampen mot näthat

​Telia är i år sponsor och samarbetspartner till modemagasinet Cafés årliga event Cafés stora modepris som hålls 25 november. I år finns ett nytt pris - Årets influencer, som delas ut av Telia tillsammans med Café till en välklädd förebild i den digitala modevärlden. Telia har tidigare initiativ med mode mot näthat. Nu fortsätter vi lyfta den viktiga frågan bland de modeinfluencer som samlats.

Välkommen till Telia

I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Det är Telia.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation