Pressmeddelande -
Telia lyfter förebilder i kampen mot näthat på Social Media Party
Den 1 oktober samlas de största influenserna bakom Sveriges mest populära bloggar, poddar och sociala medier-konton och för att träffa sina följare. Förra året nådde Social Media Party över sex miljoner följare. Telia är huvudsponsor och kommer under eventet lyfta den viktiga frågan om näthat. Telia och Friends delar också ut hederspriset Telia Love Award, till en förebild som utmärkt sig i kampen för ett schysstare nät.
Telia älskar sociala medier men hatar hat och har därför under en längre tid drivit frågan om shysstare klimat på nätet. Tidigare i veckan lanserades initiativet Fashion against hate, en unik modekollektion mot näthat tillsammans med butiken APLACE där överskottet går till Friends.
På lördag fortsätter vi det viktiga arbetet genom att träffa de allra största influenserna på sociala medier. Telias vd Hélène Barnekow finns på plats för att dela ut priset Telia Love Award.
-Det är fantastiskt roligt att få vara en del av Social Media Party där så många förebilder på sociala medier samlas. Näthat är något som är så närvarande i unga människor vardag och för oss är det viktigt att ta ansvar och en tydlig ställning i de här frågorna. Här får vi möjlighet att träffa alla dessa influenser som är enormt viktiga förebilder för nätklimatet och det vill vi lyfta, säger Hélène Barnekow, vd Telia Sverige.
Social Media Party
Förra årets upplaga av Social Media Party nådde över sex miljoner följare på sociala medier, och gillades av 340 000 personer. Bakom evenemanget står Modern Women Media – som har några av Sveriges största sajter riktade till kvinnor. På Socialmediaparty.se kan du ta del av eventet i sin helhet.
För mer information, kontakta gärna Telias pressavdelning 0771-775830 eller besök vårt nyhetsrum teliapress.se
Ämnen
Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag.
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se