Pressmeddelande -
Telia tar ställning för Kärleken – nu tar vi #hatahat till Pride
I våras lanserade Telia sitt erbjudande Fri surf Sociala medier och startade samtidigt kampanjen #hatahat tillsammans med antimobbingorganisationen Friends för att motverka näthat. Telia jobbar vidare med sin starka ställning mot näthat och finns ute på stan under Stockholm Pride för kärlek – i alla former.
I samband med att kampanjen mot näthat startade i våras delades en tröja ut med trycket #hatahat. Tröjan och trycket har fått enorm uppmärksamhet vilket har lett till en otrolig kärleksspam av förfrågningar till Telia om beställningar av tröjan.
Då så många hörde av sig, bestämde Telia att ge skolklasser, grupper och föreningar möjlighet att beställa tröjor kostnadsfritt och vara en del i kampen mot näthat. Som motprestation ombads alla skicka en motivering om hur just de bidrar i arbetet med ett kärleksfullare internet och i vilka sammanhang man kommer bära tröjan med uppmaningen #hatahat. Totalt har över 25.000 tröjor med #hatahat delats ut.
Nu fortsätter Telia sitt arbete att ta ställning för ett schysstare klimat på nätet och delar ut den populära tröjan – nu i ny regnbågsfärgad version - under hela Pride. På ett lite annorlunda sätt kommer Telia cykla runt uppkopplade och alla besökare på Pride kommer kunna följa oss digitalt för att hitta oss och få den nya tröjan.
-Vi blev verkligen överväldigade av att så många ville engagera sig mot näthat och intresset för våra #hatahat-tröjor, det var helt fantastiskt. Skolklasser, idrottsklubbar, lag i amerikansk fotboll som arbetar med hbtq-frågor, församlingshemmet i Hjo med språkcafé för nyanlända och ridklubbar som aktivt jobbar mot mobbning - det är bara ett axplock av de som hörde av sig och berättade om hur de aktivt jobbar mot näthat och som vi delade ut tröjan till. Nu fortsätter vi vår satsning på ett mer kärleksfullt internet och delar ut tröjan på Pride till alla som är med i vår tävling där. Om vi kan få fler att ta ställning mot näthat har vi i alla fall kommit en liten bit på väg till ett schysstare klimat på nätet, säger Jonas Hasselberg, chef för Telias konsumentaffär.
För mer information, kontakta gärna Telias pressavdelning 0771-775830 eller besök vårt nyhetsrum teliapress.se
Ämnen
Kategorier
Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag.
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se