Gå direkt till innehåll
Telias kunder surfar fritt på sociala medier - om man lovar att vara schysst

Pressmeddelande -

Telias kunder surfar fritt på sociala medier - om man lovar att vara schysst

Som första operatör i Sverige – och världen, erbjuder Telia sina kunder fri surf på sociala medier. Från och med idag kan Telias kunder surfa hur mycket och ofta de vill på de mest populära sociala medietjänsterna Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp, Twitter och Kik, utan att surfmängden påverkas. Men du måste lova att vara schysst!

Aldrig tidigare har vi varit mer sociala på nätet. Två av tre svenskar använder sociala medier dagligen via mobilen. En siffra som fortsätter att växa stadigt – i alla åldrar.

-Vi älskar sociala medier! Det gör det möjligt för alla att hålla kontakt med nära och kära runt om i hela världen – oavsett var man befinner sig. Idag ser vi att sociala medier används i allt större utsträckning inom familjen, för att få vardagen att fungera. Det har blivit limmet i familjens livspussel. Därför gör vi det ännu enklare för våra kunder genom att erbjuda fri surf på de mest populära sociala medietjänsterna, säger Jonas Hasselberg, chef för Telias konsumentaffär.

Telia är först ut i Sverige och i världen med att erbjuda fri surf på de mest populära sociala medietjänsterna Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp, Twitter och Kik.

-Från och med idag kan våra kunder surfa hur mycket och hur ofta de vill på de här sociala medietjänsterna utan att surfmängden påverkas – om man lovar att vara schysst. Det finns tyvärr en baksida med sociala medier med mobbing och hot och det vill vi uppmärksamma genom att ta ansvar och tydlig ställning i de här frågorna. Därför samarbetar vi med Friends bland annat genom vår kampanj#hatahatför ett mer kärleksfullt internet, förklarar Jonas Hasselberg, chef för Telias konsumentaffär.

Erbjudandet gäller från den 18 april.

Så funkar det:

Kunder som har eller köper Telias Dela- eller Komplett-abonnemang får fri surf på sociala medier, vilket innebär att man surfar fritt påFacebook, Instagram, Messenger, Whatsapp, Twitter och Kik.

Se och lyssnapå Molly Sandén och Magnus Carlsons duett mot näthat. Låten är en svensk version av Razzy Baileys ” I hate hate” och lanseras inom ramen för Telias samarbete med Friends.

Ämnen


Vi är Telia den nya generationens telekomföretag. 
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Irene Krohn

Irene Krohn

Presskontakt Pressansvarig Telia Sverige 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Presschef Telia Sverige 0771-77 58 30

William Fröding

Presskontakt Pressansvarig Telia Sverige 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

Foto: Magnus Klackenstam

Telia lanserar Fashion against hate - en unik modekollektion mot näthat tillsammans med APLACE

Telia fortsätter arbetet mot näthat genom ett nytt unikt samarbete med modebutiken APLACE. Konstnärerna och illustratörerna Finsta, Elin Klefbom och Stina Löfgren har fått fria händer att skapa varsin symbol mot näthat som trycks på en helt ny modekollektion, Fashion against hate, och lanseras i APLACE butiker och online den 28 september. Överskottet går till Telias samarbetspartner Friends.

Foto: Magnus Klackenstam

Telia och APLACE lanserar Fashion against hate – ikväll släpps modekollektion mot näthat

​Ikväll kl. 18:00 startar försäljningen av den unika modekollektionen mot näthat, Fashion against hate, som har skapats av konstnärerna och illustratörerna Finsta, Elin Klefbom och Stina Löfgren. Kollektionen finns till försäljning i APLACE butiker och online. Överskottet av försäljningen går till Telias samarbetspartner Friends och deras arbete mot mobbning på sociala medier.

Foto: Magnus Klackenstam

Telia samarbetar med modemagasinet Café i kampen mot näthat

​Telia är i år sponsor och samarbetspartner till modemagasinet Cafés årliga event Cafés stora modepris som hålls 25 november. I år finns ett nytt pris - Årets influencer, som delas ut av Telia tillsammans med Café till en välklädd förebild i den digitala modevärlden. Telia har tidigare initiativ med mode mot näthat. Nu fortsätter vi lyfta den viktiga frågan bland de modeinfluencer som samlats.

Välkommen till Telia

I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Det är Telia.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation