Gå direkt till innehåll
Nu blir det enklare att fixa bilen - Autoexperten ny partner i Telia Sense

Pressmeddelande -

Nu blir det enklare att fixa bilen - Autoexperten ny partner i Telia Sense

Sveriges största bilverkstadskedja Autoexperten blir en ny tjänst i Telia Sense, Telias lösning för den uppkopplade bilen.

Autoexperten är landets ledande bilverkstadskedja med cirka 430 verkstäder i Sverige. För att erbjuda kunderna en ännu bättre upplevelse blir Autoexperten nu en del av Telia Sense. Genom samarbetet får kunderna möjlighet att teckna ett serviceavtal för sin bil med Autoexpertens bilverkstäder där bilen är uppkopplad så att Autoexperten löpande kan följa bilen och serva bilägaren med information om felkoder-, reparations- och servicebehov samt boka in bilen på bilverkstad så att bilägaren får ett bekymmersfritt bilägande.

– Vi satsar hela tiden på att utveckla vår tjänst och vår kundupplevelse. Med Telia Sense blir det både enklare och smidigare att serva och reparera bilen till en fast månadskostnad, säger Anders Nilsson, Affärsområdeschef, Autoexperten.

Telia Sense är en molnbaserad lösning och med en app och en liten hårdvara får bilägare tillgång till 4G-wifi och smarta tjänster. Idag ingår Folksam, Bilia, Svensk Bilprovning, Viking Vägassistans, EasyPark och Paydrive. Under våren integreras Autoexperten i Telia Sense och bolagen genomför de sista pilottesterna innan lanseringen som sker den 1 maj.

– Jag är jätteglad över samarbetet och att Autoexperten väljer att digitalisera en del av sin affär tillsammans med oss. Det är fantastiskt att se hur ekosystemet runt Telia Sense växer fram, och vi ser ett allt större intresse från både företag och privatpersoner att kunna ha bilen på fickan, säger Jonas Hasselberg, chef för Telias konsumentaffär.

För mer information, kontakta gärna Telias pressavdelning 0771-775830 eller besök vårt nyhetsrum teliapress.se


Ämnen


Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag. 
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Presschef Telia Sverige 0771-77 58 30
William Fröding

William Fröding

Presskontakt Pressansvarig Telia Sverige 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

Kör försiktigt: Paydrive ny tjänst i Telia Sense

Kör försiktigt: Paydrive ny tjänst i Telia Sense

Företaget Paydrive erbjuder digital bilförsäkring som baseras på körbeteende. Nu utökar man erbjudandet och blir en tjänst i Telia Sense, Telias lösning för den uppkopplade bilen.

Bättre koll på bilen: SnappCar och Telia inleder samarbete

Bättre koll på bilen: SnappCar och Telia inleder samarbete

Den svenska delen av startupbolaget SnappCar, biluthyrningens svar på Airbnb, kommer från och med den 15 december erbjuda sina kunder Telia Sense. På så sätt kan uthyrarna bland annat se var bilen är, hur den körs och om något händer när den står parkerad.

Nu kopplar Telia upp bilar även för företag

Nu kopplar Telia upp bilar även för företag

Nu tar Telia den uppskattade tjänsten Telia Sense vidare till företagsmarknaden. Förra året lanserades den för privata bilägare i Sverige. Totalt finns 1,1 miljoner företagsbilar fördelade på drygt 470 000 företag som nu kan dra nytta av tjänsten. Med Telia Sense kan man exempelvis enkelt separera jobbresor från privata resor i körjournalen och integrera körjournalen med kalendern.

 Telia utökar tjänsten Telia Sense med EasyPark som partner

Telia utökar tjänsten Telia Sense med EasyPark som partner

Telia Sense började säljas i november 2016. I nuläget ingår Folksam, Bilia, Svensk Bilprovning och Viking Vägassistans. Nu utökas samarbetet med EasyPark. Telia Sense gör det enklare, roligare och billigare att äga en bil.

PE Accounting skapar automatiserade körjournaler genom Telia Sense

PE Accounting skapar automatiserade körjournaler genom Telia Sense

PE Accounting är en snabbväxande redovisningsbyrå med ett egenutvecklat system som automatiserar allt från fakturor till bokföring. För att ytterligare spara tid åt sina kunder, samarbetar nu PE Accounting med Telia Sense för att automatisera körjournaler.

Telia och ApParkingspot i samarbete för smartare parkering.

Telia och ApParkingspot i samarbete för smartare parkering.

Startupbolaget ApParkingspot är parkeringsplatsernas svar på Airbnb - där personer som behöver parkering sammanförs med andra som har en plats att hyra ut. Nu inleder ApParkingspot och Telia ett samarbete där fastighetsägare får tillgång till en automatiserad tjänst som hyr ut parkeringar när de inte används.

Paydrive uppgraderar alla kunder med Telia Sense

Paydrive uppgraderar alla kunder med Telia Sense

Sveriges ledande digitala bilförsäkringsaktör Paydrive uppgraderar alla sina 8 500 kunder med Telia Sense, Telias lösning för den uppkopplade bilen. Detta är det första steget i ett fördjupat samarbete mellan de två företagen.

Välkommen till Telia

I över 170 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Det är Telia.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation