Pressmeddelande -
Nu blir det enklare att fixa bilen - Autoexperten ny partner i Telia Sense
Sveriges största bilverkstadskedja Autoexperten blir en ny tjänst i Telia Sense, Telias lösning för den uppkopplade bilen.
Autoexperten är landets ledande bilverkstadskedja med cirka 430 verkstäder i Sverige. För att erbjuda kunderna en ännu bättre upplevelse blir Autoexperten nu en del av Telia Sense. Genom samarbetet får kunderna möjlighet att teckna ett serviceavtal för sin bil med Autoexpertens bilverkstäder där bilen är uppkopplad så att Autoexperten löpande kan följa bilen och serva bilägaren med information om felkoder-, reparations- och servicebehov samt boka in bilen på bilverkstad så att bilägaren får ett bekymmersfritt bilägande.
– Vi satsar hela tiden på att utveckla vår tjänst och vår kundupplevelse. Med Telia Sense blir det både enklare och smidigare att serva och reparera bilen till en fast månadskostnad, säger Anders Nilsson, Affärsområdeschef, Autoexperten.
Telia Sense är en molnbaserad lösning och med en app och en liten hårdvara får bilägare tillgång till 4G-wifi och smarta tjänster. Idag ingår Folksam, Bilia, Svensk Bilprovning, Viking Vägassistans, EasyPark och Paydrive. Under våren integreras Autoexperten i Telia Sense och bolagen genomför de sista pilottesterna innan lanseringen som sker den 1 maj.
– Jag är jätteglad över samarbetet och att Autoexperten väljer att digitalisera en del av sin affär tillsammans med oss. Det är fantastiskt att se hur ekosystemet runt Telia Sense växer fram, och vi ser ett allt större intresse från både företag och privatpersoner att kunna ha bilen på fickan, säger Jonas Hasselberg, chef för Telias konsumentaffär.
För mer information, kontakta gärna Telias pressavdelning 0771-775830 eller besök vårt nyhetsrum teliapress.se
Ämnen
Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag.
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se