Gå direkt till innehåll
 Telia utökar tjänsten Telia Sense med EasyPark som partner

Pressmeddelande -

Telia utökar tjänsten Telia Sense med EasyPark som partner

Telia Sense började säljas i november 2016. I nuläget ingår Folksam, Bilia, Svensk Bilprovning och Viking Vägassistans. Nu utökas samarbetet med EasyPark. Telia Sense gör det enklare, roligare och billigare att äga en bil.

Telia Sense ger bilen ett nytt liv och bilägaren får tillgång till samma smarta tjänster som i dagens moderna premiumbilar. Det blir inte bara enklare att ha koll på bilen, bilägarna får dessutom erbjudanden från utvalda leverantörer. Det handlar om verkstadstjänster, besiktning, vägassistans, försäkringstjänster och nu alltså parkeringstjänster.

EasyPark underlättar kundens hantering av parkeringar. Kunden startar parkeringen i EasyParks app som sedan automatiskt avslutar parkeringen när kunden lämnar parkeringen. Det är med andra ord slut på att riskera betala för parkering som man redan lämnat men glömt att checka ut från.

– Det här är första steget mot en helt digitaliserad parkeringsupplevelse för kunderna som möjliggörs av att bilarna nu blir uppkopplade. Det räcker med att skaffa Telia Sense för att få tillgång till uppkopplade tjänster vilket är mycket smartare än att behöva investera i en ny bil. Vårt samarbete med Telia Sense handlar om att skapa smarta tjänster och tillgängliggöra dem för alla, säger Mauritz Börjeson, Chief Business Development Officer EasyPark.

– Vi är glada att EasyPark har blivit en partner till Telia Sense. Med EasyParks tjänst så kommer kunderna att få en bättre parkeringsupplevelse. EasyPark är en partner som likt Telia fokuserar på bra kundupplevelser. Vi ser enorma utvecklingsmöjligheter och ännu fler användningsområden tillsammans med olika partners, förklarar Hans Dahlberg, chef för Telia Companys globala IoT-enhet.

Telia är den enda operatör i världen som kan erbjuda en heltäckande lösning för den uppkopplade bilen. Genom Telia Sense får bilägaren tillgång till funktioner för kontroll av bilen, uppkoppling via wifi och möjlighet att få erbjudande från Telias partners. Genom att ansluta sig till plattformen kan leverantörerna erbjuda sina tjänster via Telia Sense-appens gränssnitt samt ta del av bilens data för att utveckla nya tjänster. Bilägarna väljer själva till vem de vill dela med sig av informationen.

Läs mer om Telia Sense

Om EasyPark
I 500 städer över 10 marknader, hjälper EasyPark förare att hitta och betala för parkering. Genom att använda avancerad teknik och data ansluter vi smarta städer för att styra trafiken, förbättra städernas tillgänglighet och sänka kostnaderna för parkeringsverksamheten. EasyParks prisbelönta app har sparat konsumenternas tid och pengar sedan 2001.
Läs mer om oss på www.easyparkgroup.com

För mer information om EasyPark kontakta Matthew Tooth, Group PR and Social Media Manager. +46732678166


För mer information, kontakta gärna Telias pressavdelning 0771-775830 eller besök vårt nyhetsrum telia.se/media.

Ämnen


Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag. 
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Presschef Telia Sverige 0771-77 58 30
William Fröding

William Fröding

Presskontakt Pressansvarig Telia Sverige 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

Kör försiktigt: Paydrive ny tjänst i Telia Sense

Kör försiktigt: Paydrive ny tjänst i Telia Sense

Företaget Paydrive erbjuder digital bilförsäkring som baseras på körbeteende. Nu utökar man erbjudandet och blir en tjänst i Telia Sense, Telias lösning för den uppkopplade bilen.

Paydrive uppgraderar alla kunder med Telia Sense

Paydrive uppgraderar alla kunder med Telia Sense

Sveriges ledande digitala bilförsäkringsaktör Paydrive uppgraderar alla sina 8 500 kunder med Telia Sense, Telias lösning för den uppkopplade bilen. Detta är det första steget i ett fördjupat samarbete mellan de två företagen.

PE Accounting skapar automatiserade körjournaler genom Telia Sense

PE Accounting skapar automatiserade körjournaler genom Telia Sense

PE Accounting är en snabbväxande redovisningsbyrå med ett egenutvecklat system som automatiserar allt från fakturor till bokföring. För att ytterligare spara tid åt sina kunder, samarbetar nu PE Accounting med Telia Sense för att automatisera körjournaler.

Telia och ApParkingspot i samarbete för smartare parkering.

Telia och ApParkingspot i samarbete för smartare parkering.

Startupbolaget ApParkingspot är parkeringsplatsernas svar på Airbnb - där personer som behöver parkering sammanförs med andra som har en plats att hyra ut. Nu inleder ApParkingspot och Telia ett samarbete där fastighetsägare får tillgång till en automatiserad tjänst som hyr ut parkeringar när de inte används.

Välkommen till Telia

I över 170 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Det är Telia.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation