Pressmeddelande -
Ett oändligt välstämt Folknät när Telia firar jul
Telia fortsätter att fylla Folknätet – nu med oändlig surf, familjefokus och ny skön musik. Med en uppdaterad version av den egna låten ”Vilken värld”, sätter den Umeåbaserade popduon Dolce stämningen i Telias nya reklamfilm. De sällar sig samtidigt till skaran av artister som Sarah Klang och Titiyo, och storslagna musikaliska tolkningar av Folknätet. Reklamfilmen visar en verklighet som inte alltid blir som man önskar, men där familjens viktigaste ögonblick kan räddas – av hela Sveriges nät.
Julen är i vanlig ordning full av repetitiva spellistor med klassiker som både älskas - och gärna hoppas över. Redan i helgen kunde de inbitna Dolce-fansen ta del av bandets nytolkning och musikvideon till ”Vilken värld”. Videon är producerad tillsammans med Telia och speglar de miljöer som ses i Telias nya reklamfilm som har premiär idag.
Musiken var en bärande del när Telia lanserade reklamkonceptet Välkommen till Folknätet. Genom olika artistsamarbeten har redan kända låtar fått en svensk nytolkning som tillsammans med reklamfilmer bidragit till den helhet vi vill förmedla. I musiksamarbetet med den Umeåbaserade popduon Dolce serveras lyssnaren en nytolkning som i vacker ambient ton andas Folknätet fullt ut.
- Vi vill omsätta nyttan med våra produkter och tjänster till en känsla och situation som alla kan relatera till, för att visa hur Folknätet och möjligheterna med oändlig surf i Sveriges bästa nät kan rädda vardagen, säger Gina Azaric, Marknadschef på Telia.
Musiken har en viktig roll i den helhet vi vill förmedla. Att kunna lyfta lokala musiker som Dolce i vår kommunikation och på så sätt introducera dem för en bredare publik av svenska folket känns både fint och naturligt när vi pratar om Folknätet, säger Gina Azaric.
Under julmånaderna är det många människor som tar möten på språng, mail och kalenderuppdateringar varvas med likes i realtid. Och mitt i det uppkopplade livet knackar julen på med skolavslutningar och uppträdanden som man absolut inte vill missa. Men ibland går det fel. Telias nya reklamfilm målar upp en vardag med hög igenkänning. Ett drama som börjar där ingen vill vara men får ett fint avslut tack vare Folknätet och möjligheterna med oändlig surf.
Låten ”Vilken värld” släpptes i fredags och kan lyssnas på via Spotify och den Teliaproducerade musikvideon kan ses på Youtube. Musikvideon ger oss ett norrländskt landskap av blanka isgator som speglas i Telias reklamfilm där händelserna vackert ackompanjeras av Dolces text och ton. En given nyhet för julens alla spellistor.
- Vi tyckte det var en jättefin kreativ idé för projektet och hade väldigt kul med teamet när vi spelade in. Det visuella passar låten perfekt och slutresultatet går i linje med vår estetik, säger Anna Levander i Dolce.
Titta, lyssna och njut! Välkommen till fler möjligheter för fler människor på fler ställen. Välkommen till Folknätet.
Ämnen
I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår framtid och vårt samhällsansvar. Med 20 000 medarbetare i nio länder, varav 6400 kollegor iSverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Välkommen till Telia – välkommen till Folknätet.
Läs mer på www.telia.se