Gå direkt till innehåll
Ett oändligt välstämt Folknät när Telia firar jul

Pressmeddelande -

Ett oändligt välstämt Folknät när Telia firar jul

Telia fortsätter att fylla Folknätet – nu med oändlig surf, familjefokus och ny skön musik. Med en uppdaterad version av den egna låten ”Vilken värld”, sätter den Umeåbaserade popduon Dolce stämningen i Telias nya reklamfilm. De sällar sig samtidigt till skaran av artister som Sarah Klang och Titiyo, och storslagna musikaliska tolkningar av Folknätet. Reklamfilmen visar en verklighet som inte alltid blir som man önskar, men där familjens viktigaste ögonblick kan räddas – av hela Sveriges nät.

Julen är i vanlig ordning full av repetitiva spellistor med klassiker som både älskas - och gärna hoppas över. Redan i helgen kunde de inbitna Dolce-fansen ta del av bandets nytolkning och musikvideon till ”Vilken värld”. Videon är producerad tillsammans med Telia och speglar de miljöer som ses i Telias nya reklamfilm som har premiär idag.

Musiken var en bärande del när Telia lanserade reklamkonceptet Välkommen till Folknätet. Genom olika artistsamarbeten har redan kända låtar fått en svensk nytolkning som tillsammans med reklamfilmer bidragit till den helhet vi vill förmedla. I musiksamarbetet med den Umeåbaserade popduon Dolce serveras lyssnaren en nytolkning som i vacker ambient ton andas Folknätet fullt ut.

- Vi vill omsätta nyttan med våra produkter och tjänster till en känsla och situation som alla kan relatera till, för att visa hur Folknätet och möjligheterna med oändlig surf i Sveriges bästa nät kan rädda vardagen, säger Gina Azaric, Marknadschef på Telia. 
Musiken har en viktig roll i den helhet vi vill förmedla. Att kunna lyfta lokala musiker som Dolce i vår kommunikation och på så sätt introducera dem för en bredare publik av svenska folket känns både fint och naturligt när vi pratar om Folknätet, säger Gina Azaric.

Under julmånaderna är det många människor som tar möten på språng, mail och kalenderuppdateringar varvas med likes i realtid. Och mitt i det uppkopplade livet knackar julen på med skolavslutningar och uppträdanden som man absolut inte vill missa. Men ibland går det fel. Telias nya reklamfilm målar upp en vardag med hög igenkänning. Ett drama som börjar där ingen vill vara men får ett fint avslut tack vare Folknätet och möjligheterna med oändlig surf.

Låten ”Vilken värld” släpptes i fredags och kan lyssnas på via Spotify och den Teliaproducerade musikvideon kan ses på Youtube. Musikvideon ger oss ett norrländskt landskap av blanka isgator som speglas i Telias reklamfilm där händelserna vackert ackompanjeras av Dolces text och ton. En given nyhet för julens alla spellistor.

- Vi tyckte det var en jättefin kreativ idé för projektet och hade väldigt kul med teamet när vi spelade in. Det visuella passar låten perfekt och slutresultatet går i linje med vår estetik, säger Anna Levander i Dolce.

Titta, lyssna och njut! Välkommen till fler möjligheter för fler människor på fler ställen. Välkommen till Folknätet.

Ämnen


I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår framtid och vårt samhällsansvar. Med 20 000 medarbetare i nio länder, varav 6400 kollegor iSverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Välkommen till Telia – välkommen till Folknätet.
Läs mer på www.telia.se

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Presschef Telia Sverige 0771-77 58 30
William Fröding

William Fröding

Presskontakt Pressansvarig Telia Sverige 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

Telia hälsar "Välkommen till Folknätet"

Telia hälsar "Välkommen till Folknätet"

Idag lanserar Telia det nya kommunikationskonceptet ”Välkommen till Folknätet”. Konceptet visar hur de digitala möjligheterna görs tillgängliga för människors uppkopplade liv nu och i framtiden. Kampanjen inleds med en reklamfilm där artisterna Sarah Klang och Titiyo framför en modern tolkning av folkvisan Tula hem och Tula vall.

Välkommen till Sveriges bästa mobilnät  – Enligt P3 Connect

Välkommen till Sveriges bästa mobilnät – Enligt P3 Connect

För tredje året i rad har det internationella företaget P3 Connect genomfört tester av mobilnäten i Sverige. Med 969 poäng av 1000 möjliga, det högsta resultatet någonsin i Sverige, står det klart att Telias mobilnät är bäst i Sverige även i år och fortsätter hålla internationell toppklass.

Välkommen till det hållbara Folknätet - drivs med 100% förnybar el

Välkommen till det hållbara Folknätet - drivs med 100% förnybar el

Telia är Sveriges första operatör med el märkt med Naturskyddsföreningens Bra Miljöval. Det innebär att 100 procent av elen är förnybar och att elproduktionen lever upp till högt ställda krav om hänsyn till miljö, klimat, djur, växter och människor.

Telia och Halebop försvarar toppositionen -  nöjdast mobilkunder enligt SKI

Telia och Halebop försvarar toppositionen - nöjdast mobilkunder enligt SKI

Telia och Halebop fortsätter att toppa SKI-mätningen när det gäller nöjdast mobilkunder. Telia inom kategorin företagskunder och Halebop för privatkunder. Kundfokus & kvalitet, täckning i Sveriges bästa nät samt pålitlighet är faktorer som bidrar till att segern tas hem i år igen.

Telias tv-kunder fortsätter vara Sveriges nöjdaste enligt SKI

Telias tv-kunder fortsätter vara Sveriges nöjdaste enligt SKI

Rapporten från Svenskt kvalitetsindex visar att Telia inte bara fortsätter att ha landets nöjdaste tv-kunder för femte året i rad. Dessutom ökar kundnöjdheten jämfört med övriga i branschen. Telia förbättrar resultatet jämfört med förra året - medan branschen i övrigt backar.

Teknik kan minska ensamhet bland äldre i jul

Teknik kan minska ensamhet bland äldre i jul

Julhelgen närmar sig och många ser fram emot att umgås med nära och kära. Men högtider döljer också baksidor, bland annat ofrivillig ensamhet. Något som kan bli extra påtagligt för seniorer som inte är digitalt kunniga. För att motverka det slår nu Telia ett slag för tekniken som en lösning. Genom att illustrera hur det kan gå till hoppas Telia att fler kan fira jul tillsammans.

Välkommen till Telia

I över 170 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Det är Telia.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation