Gå direkt till innehåll
Telia hälsar "Välkommen till Folknätet"

Pressmeddelande -

Telia hälsar "Välkommen till Folknätet"

Idag lanserar Telia det nya kommunikationskonceptet ”Välkommen till Folknätet”. Syftet är att på ett nytt och tydligare sätt berätta om Telias unika arv, samhällsroll och betydelse för människors uppkopplade liv – nu och i framtiden. Kampanjen inleds med en reklamfilm där artisterna Sarah Klang och Titiyo framför en modern tolkning av folkvisan Tula hem och Tula vall.

”Välkommen till Folknätet” är ett helt nytt koncept som syftar till att visa på Telias unika bredd och vad Telia erbjuder. Konceptet kommer att vara en röd tråd i allt som kommuniceras.

- Vi levererar en förstklassig uppkoppling i Sveriges bästa nät och skapar kommunikationslösningar till allt från blåljusverksamhet, akutsjukvård till mobiltelefoni, tv och underhållning. I ”Välkommen till Folknätet” lyfter vi fram det som är viktigt i människors uppkopplade liv. Det kommer handla om nytta, relationer och möjligheter men också om hur vi tar ansvar för att koppla upp Sverige, säger Anne Gro Gulla, Marknadschef på Telia Sverige.

Genom att hela tiden investera, bygga ut och innovera skapar Telia fler möjligheter för fler människor på fler ställen. Därför skildrar den nya reklamfilmen olika tider och platser i Sverige med allt från livsavgörande händelser till underhållning i vardagen.

- Kvalitet och förtroende blir allt viktigare och vi vet att våra kunder vill ha en operatör och partner som tar ansvar. Kunskap, kvalitet, trygghet och långsiktighet ligger i vårt DNA. Men framtiden är alltid mer spännande än historien och därför är vi till exempel först med 5G. ”Välkommen till Folknätet” är vårt sätt att säga välkommen till Telia, säger Anne Gro Gulla.

I reklamfilmen som börjar visas idag kan man höra Tula hem och Tula vall, en gammal svensk folkvisa, i en ny och modern tolkning av artisten Sarah Klang. Den nya tolkningen finns på Youtube och Spotify.

Konceptet ”Välkommen till Folknätet” är framtaget tillsammans med Forsman & Bodenfors.

I första hand syns kampanjen med reklamfilm, annonsering och sociala medier. Långsiktigt kommer man få ta del av konceptet i olika sammanhang.

Välkommen till fler möjligheter för fler människor på fler platser. Välkommen till Folknätet.

Ämnen


Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag. 
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Presschef Telia Sverige 0771-77 58 30
William Fröding

William Fröding

Presskontakt Pressansvarig Telia Sverige 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

Ett oändligt välstämt Folknät när Telia firar jul

Ett oändligt välstämt Folknät när Telia firar jul

Telia fortsätter att fylla folknätet – nu med oändlig surf, familjefokus och ny skön musik. Med en uppdaterad version av den egna låten ”Vilken värld”, sätter den Umeåbaserade popduon Dolce stämningen i Telias nya reklamfilm. De sällar samtidigt till skaran av artister som Sarah Klang och Titiyo, och storslagna musikaliska tolkningar av Folknätet.

Nu kan svenskarna dela sin hemester i tv-rutan

Nu kan svenskarna dela sin hemester i tv-rutan

När reserestriktionerna nu lättas upp inom Sverige kommer många semesterminnen att skapas runtom i landet. Vi vill lyfta alla semesterfirare och fina sommarhälsningar och välkomnar svenska folket att skicka in sina semesterbilder och videos, ett urval kommer ersätta Telias reklam i tv och på nätet senare i sommar.

Teknik kan minska ensamhet bland äldre i jul

Teknik kan minska ensamhet bland äldre i jul

Julhelgen närmar sig och många ser fram emot att umgås med nära och kära. Men högtider döljer också baksidor, bland annat ofrivillig ensamhet. Något som kan bli extra påtagligt för seniorer som inte är digitalt kunniga. För att motverka det slår nu Telia ett slag för tekniken som en lösning. Genom att illustrera hur det kan gå till hoppas Telia att fler kan fira jul tillsammans.

Välkommen till det hållbara Folknätet - drivs med 100% förnybar el

Välkommen till det hållbara Folknätet - drivs med 100% förnybar el

Telia är Sveriges första operatör med el märkt med Naturskyddsföreningens Bra Miljöval. Det innebär att 100 procent av elen är förnybar och att elproduktionen lever upp till högt ställda krav om hänsyn till miljö, klimat, djur, växter och människor.

Välkommen till Telia

I över 170 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Det är Telia.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation