Gå direkt till innehåll
Foto: Magnus Klackenstam
Foto: Magnus Klackenstam

Nyhet -

Telia samarbetar med modemagasinet Café i kampen mot näthat

Telia är i år sponsor och samarbetspartner till modemagasinet Cafés årliga event Cafés stora modepris som hålls den 25 november. Café kommer under eventet att dela ut pris till en rad varumärken riktat mot herrar. I år finns ett nytt pris - Årets influencer, som delas ut av Telia tillsammans med Café till en välklädd förebild i den digitala modevärlden. Telia har tidigare tagit initiativ till att använda mode som ett sätt att ta ställning mot näthat. Nu fortsätter vi lyfta den viktiga frågan bland de modeinfluencer som samlats, där alla är enormt viktiga förebilder för nätklimatet.

Under en längre tid och med en rad initiativ har Telia arbetat för ett shysstare klimat på nätet. Tidigare i höstas lanserades initiativet Fashion against hate, en unik kollektion mot näthat tillsammans med modebutiken APLACE. Överskottet av kollektionen går till Friends och deras arbete mot mobbning på nätet och sociala medier. Nu fortsätter Telia det viktiga arbetet genom att träffa de allra största modeinfluencerna och lyfta den viktiga frågan.

– Cafés Stora Modepris är det äldsta och viktigaste priset inom svenskt herrmode, och att Telia vill vara en del av det är otroligt inspirerande. Deras kampanj #Hatahat, där de bland annat skapat en snygg - och viktig - modekollektion med APLACE, visar att de vågar ligga i framkant och sticka ut. Precis som många av våra läsare. Nytt för i år är att Café tillsammans med Telia utsett Årets influencer - en person som är en viktig och välklädd förebild inom den digitala modevärlden. Vi på Café ser fram emot att hylla den vinnaren, samt årets designer och alla andra vinnarna tillsammans med Telia, säger Jonas Terning, chefredaktör Café.

– Vi delar våra kunders passion för livet online och som marknadsledare är nätklimatet en viktig fråga för oss. Vi har under en längre tid drivit kampanjen #Hatahat mot näthat och i år visat att man kan ta ställning på olika sätt. Bland annat genom mode i och med vår lansering av den unika kollektionen Fashion Against Hate. Vi är väldigt glada att Café delar vår kamp och att vi tillsammans kan bidra till en större medvetenhet om livet online och inspirera till ett schysstare nät, säger Lars ”Laxen” Axelsson, marknadschef Telia.

Ämnen

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Presschef Telia Sverige 0771-77 58 30
William Fröding

William Fröding

Presskontakt Pressansvarig Telia Sverige 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

Foto: Magnus Klackenstam

Telia och APLACE lanserar Fashion against hate – ikväll släpps modekollektion mot näthat

​Ikväll kl. 18:00 startar försäljningen av den unika modekollektionen mot näthat, Fashion against hate, som har skapats av konstnärerna och illustratörerna Finsta, Elin Klefbom och Stina Löfgren. Kollektionen finns till försäljning i APLACE butiker och online. Överskottet av försäljningen går till Telias samarbetspartner Friends och deras arbete mot mobbning på sociala medier.

Foto: Magnus Klackenstam

Telia lanserar Fashion against hate - en unik modekollektion mot näthat tillsammans med APLACE

Telia fortsätter arbetet mot näthat genom ett nytt unikt samarbete med modebutiken APLACE. Konstnärerna och illustratörerna Finsta, Elin Klefbom och Stina Löfgren har fått fria händer att skapa varsin symbol mot näthat som trycks på en helt ny modekollektion, Fashion against hate, och lanseras i APLACE butiker och online den 28 september. Överskottet går till Telias samarbetspartner Friends.

Telia tar ställning för Kärleken – nu tar vi #hatahat till Pride

Telia tar ställning för Kärleken – nu tar vi #hatahat till Pride

I våras lanserade Telia sitt erbjudande Fri surf Sociala medier och startade samtidigt kampanjen #hatahat tillsammans med antimobbingorganisationen Friends för att motverka näthat. Telia jobbar vidare med sin starka ställning mot näthat och finns ute på stan under Stockholm Pride för kärlek – i alla former.

Telias kunder surfar fritt på sociala medier - om man lovar att vara schysst

Telias kunder surfar fritt på sociala medier - om man lovar att vara schysst

Som första operatör i Sverige – och världen, erbjuder Telia sina kunder fri surf på sociala medier. Från och med idag kan Telias kunder surfa hur mycket och ofta de vill på de mest populära sociala medietjänsterna Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp, Twitter och Kik, utan att surfmängden påverkas. Men du måste lova att vara schysst!

Telia dubblar kärleksgåvor till Friends

Telia dubblar kärleksgåvor till Friends

Tillsammans med Friends arbetar vi för en trygg och kärleksfull tillvaro för barn och unga på nätet. På alla hjärtans dag drar vi igång en kampanj där alla som vill kan bidra i kampen genom att swisha en gåva till Friends via Telias nummer 900 5273. Telia dubblar alla kärleksgåvor.

Välkommen till Telia

I över 170 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Det är Telia.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation