Följ Telia

Pressmeddelanden Visa alla 157 träffar

Nu blir det enklare att fixa bilen - Autoexperten ny partner i Telia Sense

Nu blir det enklare att fixa bilen - Autoexperten ny partner i Telia Sense

Pressmeddelanden   •   Feb 05, 2018 11:00 CET

Sveriges största bilverkstadskedja Autoexperten blir en ny tjänst i Telia Sense, Telias lösning för den uppkopplade bilen.

Telia och TechBuddy gör slut på teknikstrulet i Sverige

Telia och TechBuddy gör slut på teknikstrulet i Sverige

Pressmeddelanden   •   Feb 01, 2018 08:30 CET

8 av 10 svenskar upplever teknikångest. En siffra som lär stiga i takt med att antalet prylar i det uppkopplade hemmet ökar. För att råda bot på detta och underlätta det digitala livet, lanserar Telia tjänsten Personlig Tekniker Hemma tillsammans med TechBuddy. Tjänsten bygger på att en teknikälskare gör hembesök och hjälper till att göra slut på strulet från Luleå i norr till Ystad i söder.

Fullsatt när Sunne och Telia lär äldre bli mer digitala

Fullsatt när Sunne och Telia lär äldre bli mer digitala

Pressmeddelanden   •   Jan 24, 2018 16:36 CET

Sunne kommun och Telia tar krafttag mot det digitala utanförskapet. Med hjälp av högstadieungdomar från Fryxellska skolan i Sunne och personal på kommunen lotsar man äldre ut på nätet.

8 av 10 svenskar lider av teknikångest enligt ny undersökning

8 av 10 svenskar lider av teknikångest enligt ny undersökning

Pressmeddelanden   •   Jan 21, 2018 08:50 CET

Hjälplöshet. Frustration. Panik. Yrsel. Vrede. Förtvivlan. Hjärtklappning. Så beskriver svenskarna känslan som uppstår vid teknikångest. En ny undersökning* som Telia gjort tillsammans med Ipsos visar att över 8 av 10 svenskar lider av teknikångest.

Nyheter Visa alla 20 träffar

Telia kopplar upp Haparanda

Telia kopplar upp Haparanda

Nyheter   •   Nov 27, 2017 15:40 CET

Idag har Haparanda stad och Telia tecknat ett samverkansatal om fiberutbyggnad i kommunen. Tillsammans med Telia har Haparanda stad som mål att alla i kommunen ska ha tillgång till fibernät senast år 2020.

Lyckat digitalt gruvprojekt får fortsättning

Lyckat digitalt gruvprojekt får fortsättning

Nyheter   •   Nov 10, 2017 09:15 CET

Genom att använda den senaste mobilnätstekniken, har en rad svenska företag, bland annat Telia, universitet och forskningsinstitut tillsammans gjort det möjligt att fjärrstyra och automatisera delar av arbetet i gruvor. Projektet får nu en fortsättning med målsättning att bygga ett uppkopplat digitalt ekosystem i gruvan.

Telia och Generation Pep lanserar app för att förbättra barn och ungas hälsa

Telia och Generation Pep lanserar app för att förbättra barn och ungas hälsa

Nyheter   •   Aug 17, 2017 08:00 CEST

Sverige är idag ett av Europas mest stillasittande länder. Medan digitaliseringen förbättrar vardagsliv och samhällsfunktioner i en rasande fart bidrar det också till ökat stillasittande bakom skärmen. Tillsammans med organisationen Generation Pep (GEN-PEP) vill Telia därför med teknikens hjälp inspirera och peppa till mer rörelse i vardagen. Vi lanserar därför Telia PEP!

​Telia klara att delta i samverkansprojekt för digitaliseringen av byggindustrin

​Telia klara att delta i samverkansprojekt för digitaliseringen av byggindustrin

Nyheter   •   Jun 30, 2017 07:50 CEST

Luleå tekniska universitet har fått i uppdrag att i samverkan med Linköpings universitet, Telia och sex andra företag från Bygg- och Telekomsektorerna att ta fram ett projekt där syftet är att leda en digitalisering av svenska byggplatser, för att effektivisera byggindustrin i Sverige.

Evenemang 4 träffar

Telekomgalan

Telekomgalan

Evenemang   •   Jan 30, 2017 16:55 CET

För sjätte året i rad inleds våren med Telekomgalan. Spännande föreläsare och diskussioner samt så delas Telekompriset ut i sju kategorier där Telia är nominerade i flera. Läs mer på www.terminstart.se

2017-02-08, 13:00 - 20:00 CET

Vinterträdgården på Grand Hôtel

Telia Connect2Customers

Telia Connect2Customers

Evenemang   •   Nov 09, 2016 13:00 CET

Telia Connect2Customers - en ny tappning av tidigare Kontaktcenterforum går av stapeln. Där pratar vi om Framtidens kundmöte och de insikter som kommit fram genom den rapport som Telia tagit fram tillsammans med Arthur D. Little. Följ oss på Twitter under dagen!

2016-11-21 00:00 CET

Clarion Sign Hotel, Stockholm

IoT Symposium

IoT Symposium

Evenemang   •   Nov 09, 2016 11:49 CET

Idag är sakernas internet eller Internet of Things (IoT) något som kommer påverka oss i framtiden. Det är dags för vårt årliga IoT där man har möjlighet att lära av andras erfarenheter och möta nyckelpersoner och experter för att bättre kunna förstå möjligheterna med uppkopplade prylar. Följ dagen med oss på Twitter! Läs mer: http://iot.teliacompany.com/en/iotsymposium/intro/

2016-11-14 00:00 CET

Münchenbryggeriet, Stockholm

STHLM Tech Fest & Solutions 2016

Evenemang   •   Aug 30, 2016 16:32 CEST

Stockholms stora årliga tech-evenemang där både Johan Dennelind, VD Telia Company och Hélène Barnekow, VD Telia Sverige kommer att delta.

2016-09-05 - 2016-09-06

Bilder Visa alla 23 träffar

Bojan Djordjic och Jonas Hasselberg

Bojan Djordjic och Jonas ...

Matchad i Fryshusets nya mentorprogram inom Up & Coming

Licens © All rights reserved (allow download)
Ladda ner
Storlek

2,67 MB • 2496 x 1664 px

Här har du ditt nät

Här har du ditt nät

Licens © All rights reserved (allow download)
Ladda ner
Storlek

1,38 MB • 2276 x 1120 px

Framtidens kundmöte

Framtidens kundmöte

Licens © All rights reserved (allow download)
Ladda ner
Storlek

291 KB • 1240 x 1240 px

Ledningsfråga för verksamhet

Ledningsfråga för verksamhet

Licens © All rights reserved (allow download)
Ladda ner
Storlek

25,5 KB • 1890 x 1063 px

Dokument 2 träffar

Rapport P3 - test av svenska mobilnät

Rapport P3 - test av svenska mobilnät

Dokument   •   2016-12-13 09:50 CET

P3 är sedan 2002 internationellt ledande inom mobil benchmarking med stabila och globalt accepterade testmetoder. P3 med sina partners inom media publicerar årligen rapporter om mobilnätens service och kvalité med starkt fokus på kundupplevelsen. Rapporten utformas för att ge en oberoende översikt över det aktuella läget för mobila tjänster.

Rapport - Framtidens kundmöte

Rapport - Framtidens kundmöte

Dokument   •   2016-11-18 12:20 CET

Framtidens möte ska vara sömlöst, personligt och i tid. I rapporten kan du bl.a ta del: • drivkrafter som ligger bakom det förändrade kundbeteendet • hur nya tekniker förändrar kundmötet och kundupplevelse, ex AI och Augmented Reality (AR) • strategiska frågor och ramverk som bör användas för att gå från en produktcentrisk organisation och kultur till en kundcentrisk sådan