Följ Telia

Pressmeddelanden Visa alla 129 träffar

Norrländska kommuner och landsting väljer Telia

Norrländska kommuner och landsting väljer Telia

Pressmeddelanden   •   Jul 05, 2017 16:06 CEST

Telia kommer leverera en helhetslösning för kommunikation till kommuner och landsting i Norrbotten och Västerbottens län. Telia kommer även hjälpa regionerna att utforska digitaliseringens möjligheter inom exempelvis vård och omsorg samt kollektivtrafik. Avtalet är värt cirka 82 miljoner kronor under en tvåårsperiod, med möjlighet till förlängning i ytterligare två år.

Telia förvärvar AI-bolaget Humany

Telia förvärvar AI-bolaget Humany

Pressmeddelanden   •   Jul 04, 2017 13:00 CEST

Telia stärker nu sin satsning på framtidens kundmöte genom att förvärva entreprenörsbolaget Humany, som är marknadsledande i Norden inom självlärande kunskapssystem och ligger i framkant på tekniker för webb och AI (artificiell intelligens).

Sunne och Telia i unikt projekt för att bygga Sveriges första digitalt framtidssäkrade kommun

Sunne och Telia i unikt projekt för att bygga Sveriges första digitalt framtidssäkrade kommun

Pressmeddelanden   •   Jun 29, 2017 12:00 CEST

​Telia presenterade idag tillsammans med Sunne kommun ett unikt projekt där Telia tar ett helhetsgrepp i kommunen för att ersätta det gamla kopparnätet med framtidens nät via fiber och mobilt till 31 januari 2019.

Nobina och Telia i samarbete för smartare busslinjer

Nobina och Telia i samarbete för smartare busslinjer

Pressmeddelanden   •   Jun 28, 2017 10:00 CEST

​Nobina och Telia samarbetar i ett nytt projekt som ska ge möjlighet att utveckla lösningar för smartare resor och kollektivtrafik i framtiden. Med hjälp av anonymiserad mobil nätverksdata analyseras hur människor rör sig för att Nobina bättre ska kunna anpassa busstrafiken och skapa nya lösningar efter resenärernas behov.

Nyheter Visa alla 18 träffar

Telia och Generation Pep lanserar app för att förbättra barn och ungas hälsa

Telia och Generation Pep lanserar app för att förbättra barn och ungas hälsa

Nyheter   •   Aug 17, 2017 08:00 CEST

Sverige är idag ett av Europas mest stillasittande länder. Medan digitaliseringen förbättrar vardagsliv och samhällsfunktioner i en rasande fart bidrar det också till ökat stillasittande bakom skärmen. Tillsammans med organisationen Generation Pep (GEN-PEP) vill Telia därför med teknikens hjälp inspirera och peppa till mer rörelse i vardagen. Vi lanserar därför Telia PEP!

​Telia klara att delta i samverkansprojekt för digitaliseringen av byggindustrin

​Telia klara att delta i samverkansprojekt för digitaliseringen av byggindustrin

Nyheter   •   Jun 30, 2017 07:50 CEST

Luleå tekniska universitet har fått i uppdrag att i samverkan med Linköpings universitet, Telia och sex andra företag från Bygg- och Telekomsektorerna att ta fram ett projekt där syftet är att leda en digitalisering av svenska byggplatser, för att effektivisera byggindustrin i Sverige.

Nu lanserar Telia EU-roaming för företagskunder

Nu lanserar Telia EU-roaming för företagskunder

Nyheter   •   Jun 08, 2017 16:42 CEST

Idag lanserar Telia ett nytt roaming-erbjudande för sina företagskunder.

Telia lanserar världens första mobila 4G access till Ethernet-tjänster

Telia lanserar världens första mobila 4G access till Ethernet-tjänster

Nyheter   •   Maj 31, 2017 09:25 CEST

Med den nya mobila 4G accessen för Carrier Ethernet-tjänster kan företag och offentlig sektor erbjuda digitala tjänster till verksamheter i utmanade miljöer genom att ansluta dessa anläggningar till organisationens datanät via 4G. Den nya tjänsten finns nu tillgänglig i Sverige och Finland.

Evenemang 4 träffar

Telekomgalan

Telekomgalan

Evenemang   •   Jan 30, 2017 16:55 CET

För sjätte året i rad inleds våren med Telekomgalan. Spännande föreläsare och diskussioner samt så delas Telekompriset ut i sju kategorier där Telia är nominerade i flera. Läs mer på www.terminstart.se

2017-02-08, 13:00 - 20:00 CET

Vinterträdgården på Grand Hôtel

Telia Connect2Customers

Telia Connect2Customers

Evenemang   •   Nov 09, 2016 13:00 CET

Telia Connect2Customers - en ny tappning av tidigare Kontaktcenterforum går av stapeln. Där pratar vi om Framtidens kundmöte och de insikter som kommit fram genom den rapport som Telia tagit fram tillsammans med Arthur D. Little. Följ oss på Twitter under dagen!

2016-11-21 00:00 CET

Clarion Sign Hotel, Stockholm

IoT Symposium

IoT Symposium

Evenemang   •   Nov 09, 2016 11:49 CET

Idag är sakernas internet eller Internet of Things (IoT) något som kommer påverka oss i framtiden. Det är dags för vårt årliga IoT där man har möjlighet att lära av andras erfarenheter och möta nyckelpersoner och experter för att bättre kunna förstå möjligheterna med uppkopplade prylar. Följ dagen med oss på Twitter! Läs mer: http://iot.teliacompany.com/en/iotsymposium/intro/

2016-11-14 00:00 CET

Münchenbryggeriet, Stockholm

STHLM Tech Fest & Solutions 2016

Evenemang   •   Aug 30, 2016 16:32 CEST

Stockholms stora årliga tech-evenemang där både Johan Dennelind, VD Telia Company och Hélène Barnekow, VD Telia Sverige kommer att delta.

2016-09-05 - 2016-09-06

Bilder Visa alla 23 träffar

Bojan Djordjic och Jonas Hasselberg

Bojan Djordjic och Jonas ...

Matchad i Fryshusets nya mentorprogram inom Up & Coming

Licens © All rights reserved (tillåt nedladdning)
Ladda ner
Storlek

2,67 MB • 2496 x 1664 px

Här har du ditt nät

Här har du ditt nät

Licens © All rights reserved (tillåt nedladdning)
Ladda ner
Storlek

1,38 MB • 2276 x 1120 px

Framtidens kundmöte

Framtidens kundmöte

Licens © All rights reserved (tillåt nedladdning)
Ladda ner
Storlek

291 KB • 1240 x 1240 px

Ledningsfråga för verksamhet

Ledningsfråga för verksamhet

Licens © All rights reserved (tillåt nedladdning)
Ladda ner
Storlek

25,5 KB • 1890 x 1063 px

Dokument 2 träffar

Rapport P3 - test av svenska mobilnät

Rapport P3 - test av svenska mobilnät

Dokument   •   2016-12-13 09:50 CET

P3 är sedan 2002 internationellt ledande inom mobil benchmarking med stabila och globalt accepterade testmetoder. P3 med sina partners inom media publicerar årligen rapporter om mobilnätens service och kvalité med starkt fokus på kundupplevelsen. Rapporten utformas för att ge en oberoende översikt över det aktuella läget för mobila tjänster.

Rapport - Framtidens kundmöte

Rapport - Framtidens kundmöte

Dokument   •   2016-11-18 12:20 CET

Framtidens möte ska vara sömlöst, personligt och i tid. I rapporten kan du bl.a ta del: • drivkrafter som ligger bakom det förändrade kundbeteendet • hur nya tekniker förändrar kundmötet och kundupplevelse, ex AI och Augmented Reality (AR) • strategiska frågor och ramverk som bör användas för att gå från en produktcentrisk organisation och kultur till en kundcentrisk sådan