Gå direkt till innehåll

Ämnen: Mat, dryck

  • Telia storsatsar på glesbygden: 71 kommuner får bättre täckning

    Telia storsatsar en halv miljard på att bygga ut och stärka mobilnätet i Sveriges glesbygder. Satsningen omfattar minst 17 000 kvadratkilometer, en yta lika stor som hela Värmland, där nya master byggs och mobiltäckningen förbättras där behovet är som störst. Målet är ett robust och säkert mobilnät som når fler, oavsett var man bor eller vistas.

  • Telias kunder nöjdast på en splittrad tv-marknad

    I tv-djungeln håller Telia ihop utbudet och upplevelsen, och belönas därmed med Sveriges nöjdaste tv-kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex (SKI) 2025 - i år igen. Det är tionde gången på elva år som Telia tar förstaplatsen. Årets resultat visar att kunderna särskilt uppskattar Telias flexibilitet, innehållets relevans och känslan av att få valuta för pengarna.

  • Telias tv-kunder är fortsatt mest nöjda i Sverige enligt SKI

    I årets rapport från SKI, svenskt kvalitetsindex, är det främst pålitlighet och innehåll som påverkar kundernas upplevelse av tv-leverantörerna. Med en imponerande ökning av nöjda digital-tv-kunder behåller Telia förstaplaceringen ännu en gång.

  • Telia presenterar 5G-löken

    Den håller längre och kräver mindre bekämpningsmedel. Den är också mycket godare enligt Gustav Leonhardt, vinnare av Årets Kock 2021 och Sveriges representant i Bocuse d’Or 2024. 5G-löken är ett exempel på hur en av de vanligaste ingredienserna i det svenska köket, med hjälp av 5G-nätet och ny teknik, tas till en helt ny nivå. Den 27 oktober släpps 5G-löken i hela Sverige.

  • FOREX Bank växlar till nytt fibernät från Telia i hela Norden

    Telia har fått i uppdrag att bygga ett helt nytt fiberbaserat datanät till FOREX Banks verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Affären omfattar även ansvar för drift, underhåll och utveckling av nätet som knyter samman FOREX Banks 110 kontor och bankbutiker i Norden. Avtalet löper över 36 månader.

  • Mer fiber på McDonald’s med hjälp av Telia

    Telia tar över driften av McDonald’s fiberbaserade datanät i samtliga drygt 200 restauranger i Sverige. Avtalet löper över 36 månader och omfattar WAN, LAN och WiFi nät som utgör ryggraden i restaurangkedjans digitala infrastruktur.

  • Upplevelser – avgörande för framtidens handel

    Att kunna tillgodogöra sig den snabba teknikutvecklingen och digitaliseringen för att förstärka upplevelsen kring erbjudandet i butiker blir avgörande för framtidens handel. Resan från köpupplevelse till upplevelseköp har börjat, enligt en ny rapport från Telia.