Gå direkt till innehåll
Telia blir sambo med serviceverkstad i ny butik

Pressmeddelande -

Telia blir sambo med serviceverkstad i ny butik

Med det digitala livet i fickan påverkas hela vardagspusslet av en sprucken display på mobilen. Att snabbt få hjälp ligger högt på agendan för många. Telia har tagit fasta på detta och flyttar in serviceverkstaden LanMaster i butiken. Först ut i ett pilottest är Telias nya butik i Örebro, Marieberg som öppnar den 18 oktober.

LanMaster är sedan 2016 ett helägt bolag till Telia och har hjälpt över 100 000 kunder med allt från att rädda filmen från dotterns första steg till att reparera skärmen för att ta nya highscores på favoritspelet i mobilen. På verkstäderna i Stockholm, Göteborg och Sundsvall erbjuds på plats-service och för övriga landet erbjuds service genom att skicka in sin telefon. För att kunna utöka upptagningsområdet och erbjuda på plats-service till fler kunder pilottestar Telia att flytta in verkstaden i butiken. Två heltidsanställda tekniker ansluter till ordinarie butiksstyrka med fokus på att serva Appleprodukter och inom kort även Samsungprodukter i Telias nya butik i Marieberg.

-En fungerande mobiltelefon är för många en hygienfaktor för en fungerande vardag. Att ge våra kunder den service de vill och behöver är en av våra högsta prioriteringar, säger Cathrine Jonsson, ansvarig för Telias butikskedja. Vi lever i en värld där mobilen är så mycket mer än samtal och meddelanden. Allt från att kolla favoritserien och delta i videokonferensen till det privata bankärendet. Att ge kunderna möjlighet att få mobilen fixad och vardagen återställd inom loppet av några timmar känns därför helt rätt och vi är övertygande om att det kommer att uppskattas av våra kunder.

De Teliakunder som inte har tillgång till en lokal serviceverkstad kan serva och reparera sina mobiltelefoner via Telias butiker. Telefonerna skickas till behörig serviceverkstad via post efter att ärendet registrerats hos butikspersonalen. När LanMaster nu flyttar in i butiken erbjuds alla, inte bara Teliakunder, att använda servicemöjligheterna. Med tekniker på plats i Telias butiker effektiviseras flödet och kunderna kan inom några timmar få sin mobiltelefon lagad för att fortsätta ha musik på gymmet, se favoritserien på bussen och få kalenderuppdateringen om vems tur det är att hämta barnen.

Butiken i Örebro, Marieberg ligger i Marieberg Galleria och slår upp portarna den 18 oktober. Servicekonceptet med LanMaster är ett pilottest och kommer att utvärderas över tid.

Ämnen

Regioner


I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår framtid och vårt samhällsansvar. Med 20 000 medarbetare i nio länder, varav 6400 kollegor iSverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Välkommen till Telia – välkommen till Folknätet.
Läs mer på www.telia.se

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Irene Krohn

Irene Krohn

Presskontakt Presschef 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Press & PR-ansvarig 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

Välkommen till Telia

I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Välkommen till Telia. Bättre nät. Bättre upplevelser.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation