Gå direkt till innehåll
Telias service är bäst enligt kunderna

Pressmeddelande -

Telias service är bäst enligt kunderna

ServiceScore har för åttonde året i rad undersökt hur svenska konsumenter upplever och betygsätter företags servicegrad. I kategorin Telekom hamnar Telia högst på kundernas lista.

När ServiceScore för åttonde året i rad mäter hur svenska konsumenter upplever vilken service de får, är det Telia som får de högsta omdömena inom klassen Telekom. 
I förhållande till tidigare års mätningar av ServiceScore har Telia nu klättrat på listan och intar förstaplatsen.
- Kundernas upplevelse av service, bemötande och kvaliteten i tjänsterna är enormt viktigt och avgörande för alla företag. Det är något vi jobbar med hela tiden inom företagets alla olika delar. Att så många upplever att vi levererar den bästa servicen gör oss naturligtvis väldigt stolta och glada, säger Anders Olsson, vd Telia Sverige.
De nominerade i kategorin Telekom 2019 var; Tele2, Comviq, Telia
Om ServiceScore
ServiceScore® är ett övergripande angrepps- och arbetssätt för att kartlägga, mäta, analysera och arbeta med service. Arbetet är helt fokuserat på den service som företaget erbjuder och bygger på en unik modell med nio affärsögonblick i kundprocessen. Med personliga, digitala och mekaniska serviceverktyg erbjuda service utöver det förväntade. Utifrån denna modell och företagets målsättningar byggs ett koncept och en struktur för hur företagets serviceerbjudande ska se ut. Alla dessa insatser sammanfattas i en ServicePlan som koordineras med andra aktiviteter från företagets sida.

Ämnen


I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår framtid och vårt samhällsansvar. Med 20 000 medarbetare i nio länder, varav 6400 kollegor iSverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Välkommen till Telia – välkommen till Folknätet.
Läs mer på www.telia.se

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Presschef Telia Sverige 0771-77 58 30
William Fröding

William Fröding

Presskontakt Pressansvarig Telia Sverige 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

För fjärde året i rad - Telia har Sveriges nöjdaste tv-kunder enligt SKI 2018

För fjärde året i rad - Telia har Sveriges nöjdaste tv-kunder enligt SKI 2018

Rapporten från Svenskt kvalitetsindex 2018 visar att Telia inte bara har landets nöjdaste tv-kunder för fjärde året i rad, även kundnöjdheten ökar rejält jämfört med övriga branschen. Telia fortsätter dessutom ha Sveriges nöjdaste företagskunder för bredband – samtidigt som kundernas förväntningar ökar.

Fortsatt ledartröja för Telia och Halebop i en bransch som bara blir bättre

Fortsatt ledartröja för Telia och Halebop i en bransch som bara blir bättre

Telia och Halebop fortsätter toppa SKI:s mätning 2018 med nöjdast mobilkunder. För nionde gången placerar sig Halebop som nummer ett inom kategorin privatkunder och Telia fortsätter att ha nöjdast företagskunder. Kunderna tycker också att Telia och Halebop är i en klass för sig när det gäller mobiltäckning och att Telia är den mest pålitliga operatören.

Telia blir sambo med serviceverkstad i ny butik

Telia blir sambo med serviceverkstad i ny butik

Med det digitala livet i fickan påverkas hela vardagspusslet av en sprucken display på mobilen. Att snabbt få hjälp ligger högt på agendan för många. Telia har tagit fasta på detta och flyttar in serviceverkstaden LanMaster i butiken. Först ut i ett pilottest är Telias nya butik i Örebro, Marieberg som öppnar den 18 oktober.

 Fem saker du inte visste om e-sim

Fem saker du inte visste om e-sim

Den lilla plastbiten som suttit i mobiltelefoner sedan 1991 har blivit mindre med åren. Nu behövs den inte alls. Men varför överges det gamla simkortet för e-sim? I samband med att Telia från idag erbjuder e-sim för både Apples och Samsungs smarta klockor och några utvalda mobiltelefoner passar Telias mobilexpert Mattias Hartmann på att lista fem smarta saker som många inte känner till om e-sim.

Välkommen till Telia

I över 170 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Det är Telia.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation