Gå direkt till innehåll
Fortsatt ledartröja för Telia och Halebop i en bransch som bara blir bättre

Pressmeddelande -

Fortsatt ledartröja för Telia och Halebop i en bransch som bara blir bättre

Telia och Halebop fortsätter toppa SKI:s mätning 2018 med nöjdast mobilkunder. För nionde gången placerar sig Halebop som nummer ett inom kategorin privatkunder och Telia fortsätter att ha nöjdast företagskunder. Kunderna tycker också att Telia och Halebop är i en klass för sig när det gäller mobiltäckning och att Telia är den mest pålitliga operatören. Telia är dessutom bäst på att driva digitaliseringen framåt i samhället genom innovativa tjänster.

Idag publicerade Svenskt kvalitetsindex (SKI) sin rapport över kundnöjdheten bland mobiloperatörer. Telia fortsätter vara den mest omtyckta mobiloperatören bland företagskunder och för nionde gången toppar Halebop som nummer ett bland privatkunder. Kunderna tycker också att Telia och Halebop har bäst mobiltäckning av alla i Sverige.

– Vi är otroligt glada och stolta över topplaceringen och betyget från våra kunder. Det visar att vi är på rätt väg. Jättekul också att kunderna uppskattar vårt mobilnät. Vi satsar mycket på våra nät för att även framöver ha Sveriges i särklass högsta kvalitet och bästa täckning. Det är en förutsättning för att kunna leverera nya innovativa tjänster och den kundupplevelse som vi vill erbjuda, säger Anders Olsson, vd Telia Sverige.

Rapporten visar också hur viktig den personliga servicen är för kunderna. Många upplever IT och teknikfrågor som svårt och krångligt. Utvecklingen går snabbt och det är tidskrävande att hålla sig uppdaterad om nya produkter och lösningar. Därför har Telia lanserat tjänster som Personlig Rådgivare och Personlig Tekniker som hjälper till att hitta rätt lösningar och se till att tekniken fungerar.

Kunderna tycker också att Telia är bäst på att driva digitaliseringen framåt genom innovativa tjänster och tar ett stort ansvar för den digitala samhällsutvecklingen. Som en del i det har Telia dragit igång Mer Digital, en utbildningssatsning för landets seniorer som jobbar för att motverka det digitala utanförskapet. Arbetet drivs i samarbete med en rad kommuner runt om i landet. Ett annat viktigt initiativ är samarbetet med Friends för att göra nätet till en schysstare och tryggare plats.

För mer information, kontakta gärna Telias pressavdelning 0771-775830 eller besök vårt nyhetsrum teliapress.se

Ämnen


Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag. 
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Irene Krohn

Irene Krohn

Presskontakt Pressansvarig 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Presschef 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

Välkommen till Telia

I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Välkommen till Telia. Bättre nät. Bättre upplevelser.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation