Gå direkt till innehåll
Fortsatt ledartröja för Telia och Halebop i en bransch som bara blir bättre

Pressmeddelande -

Fortsatt ledartröja för Telia och Halebop i en bransch som bara blir bättre

Telia och Halebop fortsätter toppa SKI:s mätning 2018 med nöjdast mobilkunder. För nionde gången placerar sig Halebop som nummer ett inom kategorin privatkunder och Telia fortsätter att ha nöjdast företagskunder. Kunderna tycker också att Telia och Halebop är i en klass för sig när det gäller mobiltäckning och att Telia är den mest pålitliga operatören. Telia är dessutom bäst på att driva digitaliseringen framåt i samhället genom innovativa tjänster.

Idag publicerade Svenskt kvalitetsindex (SKI) sin rapport över kundnöjdheten bland mobiloperatörer. Telia fortsätter vara den mest omtyckta mobiloperatören bland företagskunder och för nionde gången toppar Halebop som nummer ett bland privatkunder. Kunderna tycker också att Telia och Halebop har bäst mobiltäckning av alla i Sverige.

– Vi är otroligt glada och stolta över topplaceringen och betyget från våra kunder. Det visar att vi är på rätt väg. Jättekul också att kunderna uppskattar vårt mobilnät. Vi satsar mycket på våra nät för att även framöver ha Sveriges i särklass högsta kvalitet och bästa täckning. Det är en förutsättning för att kunna leverera nya innovativa tjänster och den kundupplevelse som vi vill erbjuda, säger Anders Olsson, vd Telia Sverige.

Rapporten visar också hur viktig den personliga servicen är för kunderna. Många upplever IT och teknikfrågor som svårt och krångligt. Utvecklingen går snabbt och det är tidskrävande att hålla sig uppdaterad om nya produkter och lösningar. Därför har Telia lanserat tjänster som Personlig Rådgivare och Personlig Tekniker som hjälper till att hitta rätt lösningar och se till att tekniken fungerar.

Kunderna tycker också att Telia är bäst på att driva digitaliseringen framåt genom innovativa tjänster och tar ett stort ansvar för den digitala samhällsutvecklingen. Som en del i det har Telia dragit igång Mer Digital, en utbildningssatsning för landets seniorer som jobbar för att motverka det digitala utanförskapet. Arbetet drivs i samarbete med en rad kommuner runt om i landet. Ett annat viktigt initiativ är samarbetet med Friends för att göra nätet till en schysstare och tryggare plats.

För mer information, kontakta gärna Telias pressavdelning 0771-775830 eller besök vårt nyhetsrum teliapress.se

Ämnen


Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag. 
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Presschef Telia Sverige 0771-77 58 30
William Fröding

William Fröding

Presskontakt Pressansvarig Telia Sverige 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

För fjärde året i rad - Telia har Sveriges nöjdaste tv-kunder enligt SKI 2018

För fjärde året i rad - Telia har Sveriges nöjdaste tv-kunder enligt SKI 2018

Rapporten från Svenskt kvalitetsindex 2018 visar att Telia inte bara har landets nöjdaste tv-kunder för fjärde året i rad, även kundnöjdheten ökar rejält jämfört med övriga branschen. Telia fortsätter dessutom ha Sveriges nöjdaste företagskunder för bredband – samtidigt som kundernas förväntningar ökar.

Telias service är bäst enligt kunderna

Telias service är bäst enligt kunderna

ServiceScore har för åttonde året i rad undersökt hur svenska konsumenter upplever och betygsätter företags servicegrad. I kategorin Telekom hamnar Telia högst på kundernas lista.

Snabbare molntjänster fick globala Business Sweden att välja Telia

Snabbare molntjänster fick globala Business Sweden att välja Telia

Business Sweden är en global aktör med kontor på drygt 40 platser jorden runt med behov av en snabb och flexibel IT-miljö oavsett var personalen befinner sig. Med världens främsta IP-backbone i botten ska Telia leverera en ny unik hybrid-WAN-lösning som bland annat ger kortare svarstider och bättre användarupplevelser i molntjänster. Avtalet löper över fem år.

Välkommen till Sveriges bästa mobilnät  – Enligt P3 Connect

Välkommen till Sveriges bästa mobilnät – Enligt P3 Connect

För tredje året i rad har det internationella företaget P3 Connect genomfört tester av mobilnäten i Sverige. Med 969 poäng av 1000 möjliga, det högsta resultatet någonsin i Sverige, står det klart att Telias mobilnät är bäst i Sverige även i år och fortsätter hålla internationell toppklass.

Välkommen till Telia

I över 170 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Det är Telia.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation