Gå direkt till innehåll
För fjärde året i rad - Telia har Sveriges nöjdaste tv-kunder enligt SKI 2018

Pressmeddelande -

För fjärde året i rad - Telia har Sveriges nöjdaste tv-kunder enligt SKI 2018

Rapporten från Svenskt kvalitetsindex 2018 visar att Telia inte bara har landets nöjdaste tv-kunder för fjärde året i rad, även kundnöjdheten ökar rejält jämfört med övriga branschen. Telia fortsätter dessutom ha Sveriges nöjdaste företagskunder för bredband – samtidigt som kundernas förväntningar ökar.

Rapporten från SKI visar att Telia fortsätter att ha den mest uppskattade tv-tjänsten på marknaden, för fjärde året i rad. Det kunderna särskilt uppskattar är produktkvalitet som innehåll, driftsäkerhet och användarvänlighet. Men även service och prisvärdhet är viktiga faktorer. Dessutom ökar kundnöjdheten jämfört med snittet för hela branschen.

- Vi är fantastiskt stolta över att kunderna ger vår tv-tjänst högsta betyg igen! Vi fortsätter även ha Sveriges nöjdaste företagskunder för bredband, vilket är otroligt roligt. Kul också att CMore ligger i toppskiktet på streaming och utmanar internationella innehållsleverantörer - ett stort grattis till dem. säger Anders Olsson, vd Telia Sverige.

I våras lanserade Telia även Telia Play, som ger Telias kunder samma tittarupplevelse som tv-kunderna. Paketet och innehållsmixen är unik på svenska marknaden. Telia Play innebär att man kan titta på tv var, när och hur som helst inom hela EU, även utan fast uppkoppling.

Rapporten visar också att Telia fortsätter ha Sveriges nöjdaste företagskunder för bredband samtidigt som kundernas förväntningar ökar. Kunder upplever också att Telia ligger långt fram jämfört med snittet för branschen när det gäller digitalisering och att det är enkelt att vara kund hos Telia. Även Telias produktkvalitet bibehåller en stark position hos kunderna jämfört med de övriga operatörerna.

-Våra nät är en förutsättning för att kunna leverera nya innovativa tjänster och den kundupplevelse som vi vill erbjuda, därför fortsätter vi att investera för att även framöver ha Sveriges i särklass högsta kvalitet och bästa täckning, avslutar Anders Olsson.

För mer information, kontakta gärna Telias pressavdelning 0771-775830 eller besök vårt nyhetsrum teliapress.se

Ämnen


Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag. 
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Irene Krohn

Irene Krohn

Presskontakt Presschef 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Press & PR-ansvarig 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

Välkommen till Telia

I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Välkommen till Telia. Bättre nät. Bättre upplevelser.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation