Gå direkt till innehåll
För fjärde året i rad - Telia har Sveriges nöjdaste tv-kunder enligt SKI 2018

Pressmeddelande -

För fjärde året i rad - Telia har Sveriges nöjdaste tv-kunder enligt SKI 2018

Rapporten från Svenskt kvalitetsindex 2018 visar att Telia inte bara har landets nöjdaste tv-kunder för fjärde året i rad, även kundnöjdheten ökar rejält jämfört med övriga branschen. Telia fortsätter dessutom ha Sveriges nöjdaste företagskunder för bredband – samtidigt som kundernas förväntningar ökar.

Rapporten från SKI visar att Telia fortsätter att ha den mest uppskattade tv-tjänsten på marknaden, för fjärde året i rad. Det kunderna särskilt uppskattar är produktkvalitet som innehåll, driftsäkerhet och användarvänlighet. Men även service och prisvärdhet är viktiga faktorer. Dessutom ökar kundnöjdheten jämfört med snittet för hela branschen.

- Vi är fantastiskt stolta över att kunderna ger vår tv-tjänst högsta betyg igen! Vi fortsätter även ha Sveriges nöjdaste företagskunder för bredband, vilket är otroligt roligt. Kul också att CMore ligger i toppskiktet på streaming och utmanar internationella innehållsleverantörer - ett stort grattis till dem. säger Anders Olsson, vd Telia Sverige.

I våras lanserade Telia även Telia Play, som ger Telias kunder samma tittarupplevelse som tv-kunderna. Paketet och innehållsmixen är unik på svenska marknaden. Telia Play innebär att man kan titta på tv var, när och hur som helst inom hela EU, även utan fast uppkoppling.

Rapporten visar också att Telia fortsätter ha Sveriges nöjdaste företagskunder för bredband samtidigt som kundernas förväntningar ökar. Kunder upplever också att Telia ligger långt fram jämfört med snittet för branschen när det gäller digitalisering och att det är enkelt att vara kund hos Telia. Även Telias produktkvalitet bibehåller en stark position hos kunderna jämfört med de övriga operatörerna.

-Våra nät är en förutsättning för att kunna leverera nya innovativa tjänster och den kundupplevelse som vi vill erbjuda, därför fortsätter vi att investera för att även framöver ha Sveriges i särklass högsta kvalitet och bästa täckning, avslutar Anders Olsson.

För mer information, kontakta gärna Telias pressavdelning 0771-775830 eller besök vårt nyhetsrum teliapress.se

Ämnen


Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag. 
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Presschef Telia Sverige 0771-77 58 30
William Fröding

William Fröding

Presskontakt Pressansvarig Telia Sverige 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

Fortsatt ledartröja för Telia och Halebop i en bransch som bara blir bättre

Fortsatt ledartröja för Telia och Halebop i en bransch som bara blir bättre

Telia och Halebop fortsätter toppa SKI:s mätning 2018 med nöjdast mobilkunder. För nionde gången placerar sig Halebop som nummer ett inom kategorin privatkunder och Telia fortsätter att ha nöjdast företagskunder. Kunderna tycker också att Telia och Halebop är i en klass för sig när det gäller mobiltäckning och att Telia är den mest pålitliga operatören.

Telias service är bäst enligt kunderna

Telias service är bäst enligt kunderna

ServiceScore har för åttonde året i rad undersökt hur svenska konsumenter upplever och betygsätter företags servicegrad. I kategorin Telekom hamnar Telia högst på kundernas lista.

Telia och Halebop försvarar toppositionen -  nöjdast mobilkunder enligt SKI

Telia och Halebop försvarar toppositionen - nöjdast mobilkunder enligt SKI

Telia och Halebop fortsätter att toppa SKI-mätningen när det gäller nöjdast mobilkunder. Telia inom kategorin företagskunder och Halebop för privatkunder. Kundfokus & kvalitet, täckning i Sveriges bästa nät samt pålitlighet är faktorer som bidrar till att segern tas hem i år igen.

Välkommen till Sveriges bästa mobilnät  – Enligt P3 Connect

Välkommen till Sveriges bästa mobilnät – Enligt P3 Connect

För tredje året i rad har det internationella företaget P3 Connect genomfört tester av mobilnäten i Sverige. Med 969 poäng av 1000 möjliga, det högsta resultatet någonsin i Sverige, står det klart att Telias mobilnät är bäst i Sverige även i år och fortsätter hålla internationell toppklass.

Välkommen till Telia

I över 170 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Det är Telia.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation