Följ Telia

Pressmeddelanden Visa alla 262 träffar

Telia och TechBuddy gör slut på teknikstrulet i Sverige

Telia och TechBuddy gör slut på teknikstrulet i Sverige

Pressmeddelanden   •   Feb 01, 2018 08:30 CET

8 av 10 svenskar upplever teknikångest. En siffra som lär stiga i takt med att antalet prylar i det uppkopplade hemmet ökar. För att råda bot på detta och underlätta det digitala livet, lanserar Telia tjänsten Personlig Tekniker Hemma tillsammans med TechBuddy. Tjänsten bygger på att en teknikälskare gör hembesök och hjälper till att göra slut på strulet från Luleå i norr till Ystad i söder.

Fullsatt när Sunne och Telia lär äldre bli mer digitala

Fullsatt när Sunne och Telia lär äldre bli mer digitala

Pressmeddelanden   •   Jan 24, 2018 16:36 CET

Sunne kommun och Telia tar krafttag mot det digitala utanförskapet. Med hjälp av högstadieungdomar från Fryxellska skolan i Sunne och personal på kommunen lotsar man äldre ut på nätet.

8 av 10 svenskar lider av teknikångest enligt ny undersökning

8 av 10 svenskar lider av teknikångest enligt ny undersökning

Pressmeddelanden   •   Jan 21, 2018 08:50 CET

Hjälplöshet. Frustration. Panik. Yrsel. Vrede. Förtvivlan. Hjärtklappning. Så beskriver svenskarna känslan som uppstår vid teknikångest. En ny undersökning* som Telia gjort tillsammans med Ipsos visar att över 8 av 10 svenskar lider av teknikångest.

Årets digitala julklapp: Surfplatta och smart telefon

Årets digitala julklapp: Surfplatta och smart telefon

Pressmeddelanden   •   Dec 25, 2017 13:44 CET

Surfplattan och den smarta telefonen blev årets digitala julklappar. Och mest populär är Apple, som gick segrande ur den digitala julklappsstriden; i vart tredje paket låg en platta eller smart telefon från bolaget. Tvåan Samsung låg i nästan vart tionde paket. Det visar data från Telias wifi-kunder och tjänsteplattformen Telia Zone.

Nyheter Visa alla 18 träffar

​Telia klara att delta i samverkansprojekt för digitaliseringen av byggindustrin

​Telia klara att delta i samverkansprojekt för digitaliseringen av byggindustrin

Nyheter   •   Jun 30, 2017 07:50 CEST

Luleå tekniska universitet har fått i uppdrag att i samverkan med Linköpings universitet, Telia och sex andra företag från Bygg- och Telekomsektorerna att ta fram ett projekt där syftet är att leda en digitalisering av svenska byggplatser, för att effektivisera byggindustrin i Sverige.

Nu lanserar Telia EU-roaming för företagskunder

Nu lanserar Telia EU-roaming för företagskunder

Nyheter   •   Jun 08, 2017 16:42 CEST

Idag lanserar Telia ett nytt roaming-erbjudande för sina företagskunder.

Telia lanserar världens första mobila 4G access till Ethernet-tjänster

Telia lanserar världens första mobila 4G access till Ethernet-tjänster

Nyheter   •   Maj 31, 2017 09:25 CEST

Med den nya mobila 4G accessen för Carrier Ethernet-tjänster kan företag och offentlig sektor erbjuda digitala tjänster till verksamheter i utmanade miljöer genom att ansluta dessa anläggningar till organisationens datanät via 4G. Den nya tjänsten finns nu tillgänglig i Sverige och Finland.

Telia kammar hem pris som Årets operatör

Telia kammar hem pris som Årets operatör

Nyheter   •   Mar 16, 2017 20:46 CET

Årets mobilgala avgjordes ikväll i Malmö. För 16:e året i rad delade man ut det prestigefyllda priset Guldmobilen. Nu står det klart att Telia kammar hem pris i kategorin ”Årets operatör”.

Evenemang Visa alla 9 träffar

Telekomgalan

Telekomgalan

Evenemang   •   Jan 30, 2017 16:55 CET

För sjätte året i rad inleds våren med Telekomgalan. Spännande föreläsare och diskussioner samt så delas Telekompriset ut i sju kategorier där Telia är nominerade i flera. Läs mer på www.terminstart.se

2017-02-08, 13:00 - 20:00 CET

Vinterträdgården på Grand Hôtel

Telia Connect2Customers

Telia Connect2Customers

Evenemang   •   Nov 09, 2016 13:00 CET

Telia Connect2Customers - en ny tappning av tidigare Kontaktcenterforum går av stapeln. Där pratar vi om Framtidens kundmöte och de insikter som kommit fram genom den rapport som Telia tagit fram tillsammans med Arthur D. Little. Följ oss på Twitter under dagen!

2016-11-21 00:00 CET

Clarion Sign Hotel, Stockholm

IoT Symposium

IoT Symposium

Evenemang   •   Nov 09, 2016 11:49 CET

Idag är sakernas internet eller Internet of Things (IoT) något som kommer påverka oss i framtiden. Det är dags för vårt årliga IoT där man har möjlighet att lära av andras erfarenheter och möta nyckelpersoner och experter för att bättre kunna förstå möjligheterna med uppkopplade prylar. Följ dagen med oss på Twitter! Läs mer: http://iot.teliacompany.com/en/iotsymposium/intro/

2016-11-14 00:00 CET

Münchenbryggeriet, Stockholm

Social Media Party

Evenemang   •   Sep 30, 2016 10:00 CEST

2016-10-01, 10:00 - 22:00 CEST

Bilder Visa alla 21 träffar

Här har du ditt nät

Här har du ditt nät

Licens © All rights reserved (allow download)
Ladda ner
Storlek

1,38 MB • 2276 x 1120 px

Framtidens kundmöte

Framtidens kundmöte

Licens © All rights reserved (allow download)
Ladda ner
Storlek

291 KB • 1240 x 1240 px

Ledningsfråga för verksamhet

Ledningsfråga för verksamhet

Licens © All rights reserved (allow download)
Ladda ner
Storlek

25,5 KB • 1890 x 1063 px

Strukturerat arbetssätt

Strukturerat arbetssätt

Licens © All rights reserved (allow download)
Ladda ner
Storlek

21,9 KB • 1890 x 1063 px

Videor Visa alla 6 träffar

Hatahat

Hatahat

Licens All rights reserved
Storlek

854 x 480 px

Telia kontorsflytt

Telia kontorsflytt

Licens All rights reserved
Storlek

854 x 480 px

Molly intervju

Molly intervju

Licens All rights reserved
Storlek

854 x 480 px

OttoKnows

OttoKnows

Licens All rights reserved
Storlek

270 x 480 px

Dokument Visa alla 5 träffar

Rapport P3 - test av svenska mobilnät

Rapport P3 - test av svenska mobilnät

Dokument   •   2016-12-13 09:50 CET

P3 är sedan 2002 internationellt ledande inom mobil benchmarking med stabila och globalt accepterade testmetoder. P3 med sina partners inom media publicerar årligen rapporter om mobilnätens service och kvalité med starkt fokus på kundupplevelsen. Rapporten utformas för att ge en oberoende översikt över det aktuella läget för mobila tjänster.

Rapport - Framtidens kundmöte

Rapport - Framtidens kundmöte

Dokument   •   2016-11-18 12:20 CET

Framtidens möte ska vara sömlöst, personligt och i tid. I rapporten kan du bl.a ta del: • drivkrafter som ligger bakom det förändrade kundbeteendet • hur nya tekniker förändrar kundmötet och kundupplevelse, ex AI och Augmented Reality (AR) • strategiska frågor och ramverk som bör användas för att gå från en produktcentrisk organisation och kultur till en kundcentrisk sådan

Digitala Arbetsplatsen

Digitala Arbetsplatsen

Dokument   •   2016-06-15 15:30 CEST

Digital Transformation

Digital Transformation

Dokument   •   2016-06-15 15:28 CEST

Kontaktpersoner 4 träffar

  • Presskontakt
  • Presschef
  • irenrmune.krspohn@zqibajozteooemlipsmwacompanybs.comlbekqo
  • 0771-77 58 30

  • Presskontakt
  • Pressansvarig
  • inger.gunterberg@teliacompany.com
  • 0771-77 58 30

  • Presskontakt
  • Pressansvarig
  • marcus.haglund@teliacompany.com
  • 0771-77 58 30

  • Presskontakt
  • Pressansvarig
  • xrroksijfla.rawqoxfii@teliacvuomfgpanyhqiw.com
  • 0771-77 58 30