Följ Telia

Telia och APLACE lanserar Fashion against hate – ikväll släpps modekollektion mot näthat

Pressmeddelande   •  Sep 28, 2016 10:00 CEST

Foto: Magnus Klackenstam

Ikväll kl. 18:00 startar försäljningen av den unika modekollektionen mot näthat, Fashion against hate, som har skapats av konstnärerna och illustratörerna Finsta, Elin Klefbom och Stina Löfgren. Kollektionen finns till försäljning i APLACE butiker och online. Överskottet av försäljningen går till Telias samarbetspartner Friends och deras arbete mot mobbning på sociala medier.

Telias senaste initiativ för ett bättre klimat på nätet startade i våras genom kampanjen #hatahat. Nu fortsätter det viktiga arbetet mot näthat med Fashion against hate i samarbete med modebutiken APLACE. Flera konstnärer har fått fria händer att skapa varsin symbol mot näthat. Symbolerna har tryckts på en helt ny modekollektion som finns till försäljning från och med ikväll.

- Som ledande aktör inom branschen är nätklimatet en viktig fråga för oss. Därför har vi samarbeten med olika initiativ men med samma mål - att göra nätet till en shysstare plats.Mode är ett starkt sätt att visa att man tar ställning och med lanseringen av Fashion Against Hate kan vi bidra på ett helt nytt sätt, säger Hélène Barnekow, vd Telia Sverige.

Den unika kollektionen finns tillgänglig i limiterad upplaga och under en begränsad tid i APLACE butiker i Stockholm och Malmö samt online. Vid köp av kollektionen bidrar man direkt till Telias samarbetspartner Friends och deras arbete mot mobbning i sociala medier.

Kollektionen hittar du online på: APLACE
Vill du veta mer om #Hatahat, kollektionen och tidigare initiativ, klicka här!

För mer information, kontakta gärna Telias pressavdelning 0771-775830 eller besök vårt nyhetsrum teliapress.se

Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag. 
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se