Gå direkt till innehåll
Telias företagskunder för bredband fortsätter vara Sveriges nöjdaste enligt SKI

Pressmeddelande -

Telias företagskunder för bredband fortsätter vara Sveriges nöjdaste enligt SKI

Det är enkelt att vara kund hos Telia -det visar SKI-rapporten 2019. Även Telias produktkvalitet bibehåller en stark position hos kunderna jämfört med de övriga operatörerna. Sett över de senaste fem åren är Telia den operatör som toppat när det gäller kundnöjdhet. Telia ökar även i år jämfört med förra året och jämfört med övriga branschen som faktiskt går ner.

En undersökning som Telia genomförde 2018 visar hur viktigt det är för företag att följa med i den digitala utvecklingen och att utveckla sin konkurrenskraft. För att fler företag, oavsett storlek, ska kunna dra nytta av de digitala möjligheterna har Telia de senaste åren lanserat tjänster som Personlig Tekniker och Rådgivare. Under hösten lanseras även IT-avdelningen som tjänst, som erbjuder moderna och smarta lösningar för företag med mellan 10–150 anställda. Ett expertteam tar ansvar för och har full koll på hela IT-miljön dygnet runt.

– Vi är fantastiskt glada och stolta över topplaceringen och betyget från våra kunder. Det visar att vi är på rätt väg och att vårt arbete med personlig service ger resultat. Vi har lyckats paketera tjänster som kunderna har behov av på ett sätt som våra konkurrenter inte gör. Även faktorer som produktkvalitet och Telias nät är starkt bidragande med vinnande stabilitet och pålitlighet. Men vi vet samtidigt att det finns mer att göra och vi fortsätter nu vår satsning på att förenkla vardagen för svenska företagare, förklarar Anders Olsson, vd Telia Sverige.

Nyligen toppade även Telia i SKI-rapporten för mobila tjänster för företag.

– Kunderna ska känna att de är utvalda och att det finns mycket att vinna på att samla sina tjänster hos oss på Telia. Det är därför jättekul att se att rapporten visar att våra kunder som gjort detta är nöjdast på marknaden .

Ämnen


I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår framtid och vårt samhällsansvar. Med 20 000 medarbetare i nio länder, varav 6400 kollegor iSverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Välkommen till Telia – välkommen till Folknätet.
Läs mer på www.telia.se

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Irene Krohn

Irene Krohn

Presskontakt Pressansvarig 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Presschef 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

Välkommen till Telia

I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Välkommen till Telia. Bättre nät. Bättre upplevelser.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation