Pressmeddelande -
Telias service är bäst enligt kunderna
ServiceScore har för åttonde året i rad undersökt hur svenska konsumenter upplever och betygsätter företags servicegrad. I kategorin Telekom hamnar Telia högst på kundernas lista.
När ServiceScore för åttonde året i rad mäter hur svenska konsumenter upplever vilken service de får, är det Telia som får de högsta omdömena inom klassen Telekom. I förhållande till tidigare års mätningar av ServiceScore har Telia nu klättrat på listan och intar förstaplatsen.
De nominerade i kategorin Telekom 2019 var; Tele2, Comviq, Telia
Om ServiceScore
Ämnen
Om Telia
Telia har varit med och byggt Sverige i över 170 år, och med cirka 16 000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 i Sverige, fortsätter vi att driva utvecklingen framåt – lokalt, nationellt och internationellt.
I Sverige är Telia den ledande telekomoperatören med en unik förmåga och infrastruktur som erbjuder robust, säker och pålitlig uppkoppling – för hela landet. Från seniorer och familjer till småföretag och samhällskritiska verksamheter. Vi möjliggör digitaliseringens kraft i vardagen och är en del av Sveriges totalförsvar. Med Sveriges största fiberaccessnät, det enda nationella transportnätet och ett mobilnät i världsklass skapar vi en enklare, smartare och mer meningsfull vardag och framtid.
Tryggt, hållbart och säkert. Det är Telia.