Följ Telia

Telia och Halebop försvarar toppositionen - nöjdast mobilkunder enligt SKI

Pressmeddelande   •   Okt 14, 2019 07:05 CEST

Telia och Halebop fortsätter att toppa SKI-mätningen när det gäller nöjdast mobilkunder. Telia inom kategorin företagskunder och Halebop för privatkunder. Kundfokus & kvalitet, täckning i Sveriges bästa nät samt pålitlighet är faktorer som bidrar till att segern tas hem i år igen.

Idag presenterar Svenskt kvalitetsindex sin årliga undersökning av hur nöjda kunderna är med Sveriges mobiloperatörer. På en marknad med allt högre förväntningar toppar både Telia och Halebop i år igen. Telia inom kategorin företagskunder och Halebop för privatkunder. Telia ökar dessutom avståndet till andra aktörer när det gäller Kundnöjdhet, i jämförelse med föregående år. Kundfokus, kvalitet, täckning i Sveriges bästa nät* samt pålitlighet är det som gör att segern tas hem igen.

- Jag är otroligt stolt och glad över förstaplaceringarna och betyget från både Telias och Halebops kunder. Resultatet är ett viktigt kvitto på de satsningar som vi gör med enkla och anpassade tjänster och företagslösningar. Utmärkelsen visar också att våra kunder värdesätter och prioriterar täckning och nätkvalitet, som är en förutsättning för en fungerande uppkoppling, säger Anders Olsson, vd Telia Sverige.

En undersökning som Telia genomförde 2018 visar hur viktigt det är för företag att följa med i den digitala utvecklingen och att utveckla sin konkurrenskraft. För att fler företag, oavsett storlek, ska kunna dra nytta av de digitala möjligheterna har Telia de senaste åren lanserat tjänster som Personlig Tekniker och Rådgivare. Under hösten lanseras även IT-avdelningen som tjänst, som erbjuder moderna och smarta lösningar för företag med mellan 10–150 anställda. Ett expertteam tar ansvar för och har full koll på hela IT-miljön dygnet runt.

* http://press.telia.se/pressreleases/vaelkommen-till-sveriges-baesta-mobilnaet-enligt-p3-connect-2863941

I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår framtid och vårt samhällsansvar. Med 20 000 medarbetare i nio länder, varav 6400 kollegor iSverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Välkommen till Telia – välkommen till Folknätet.
Läs mer på www.telia.se