Gå direkt till innehåll
Telia fortsätter att ha Sveriges nöjdaste tv-kunder enligt SKI

Pressmeddelande -

Telia fortsätter att ha Sveriges nöjdaste tv-kunder enligt SKI

Rapporten från Svenskt kvalitetsindex visar att Telia fortsätter att ha landets nöjdaste tv-kunder. Kundnöjdheten med Telias tv-tjänster slår med råge konkurrenternas enligt rapporten. Telias satsning på att inkludera streamingtjänsten Play+ i digitaltv-erbjudandet med möjlighet att koppla upp sig överallt och ha sitt innehåll samlat på ett ställe har gett resultat.

SKI-rapporten visar att Telia har Sveriges mest nöjda kunder, särskilt när det gäller kanalutbud, produktkvalitet och kundupplevelse. Hos Telia hittar kunderna enkelt filmerna, serierna och tv-kanalerna man vill ha.

-Vi är jättestolta! Allt det vi gör inom produktutveckling och kundupplevelse utgår alltid från synpunkter från och pilottester med våra kunder. Den återkoppling vi får visar att de uppskattar vår tv-tjänst med extra mycket HD, streaming och en möjlighet att komma åt sitt innehåll från alla skärmar. SKI-resultatet visar att vi är på rätt väg, även om vi hela tiden jobbar på att bli ännu bättre, säger Jonas Hasselberg, chef för Telias konsumentaffär.

Det senaste året har Telia vässat tv-utbudet ännu mer. Ett exempel är Play+ som gör det möjligt att se på TV på alla sina skärmar, inklusive via Apple TV och Google Chromecast till exempel i sovrummet eller på språng utanför hemmet med surfplattan och mobilen. Som enda tv-operatör erbjuder Telia också innehåll från alla de största innehållsleverantörerna som TV4, C More, Viasat, HBO och Netflix. Det är också fritt fram för kunderna att välja och vraka och köpa det utbud de vill ha. Nyligen lanserade också Telia ett samarbete med Netflix där kunden har alla Netflix tjänster direkt via Telias TV-box.

Läs mer om Telias tv-tjänster

Läs mer om SKI

Svenskt kvalitetsindex senaste rapport om Sveriges digitala-tv-företag visar att Telia har landets mest nöjda tv-kunder. Kunderna är särskilt nöjda med utbudet- rätt filmer, serier och kanaler samt produktkvaliteten.


Relaterade länkar

Ämnen

Kategorier


Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag. 
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Presschef Telia Sverige 0771-77 58 30
William Fröding

William Fröding

Presskontakt Pressansvarig Telia Sverige 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

Telia och Halebop försvarar toppositionen -  nöjdast mobilkunder enligt SKI

Telia och Halebop försvarar toppositionen - nöjdast mobilkunder enligt SKI

Telia och Halebop fortsätter att toppa SKI-mätningen när det gäller nöjdast mobilkunder. Telia inom kategorin företagskunder och Halebop för privatkunder. Kundfokus & kvalitet, täckning i Sveriges bästa nät samt pålitlighet är faktorer som bidrar till att segern tas hem i år igen.

Välkommen till Telia

I över 170 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Det är Telia.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation