Gå direkt till innehåll
Telia har Sveriges nöjdaste företagskunder

Pressmeddelande -

Telia har Sveriges nöjdaste företagskunder

Svenskt kvalitetsindex senaste rapport om Sveriges mobiloperatörer visar att Telia har landets nöjdaste företagskunder.

Enligt rapporten anser kunderna att en av de stora fördelarna med Telia är att de kan samla sina tjänster hos en och samma operatör.

-Vi vill stötta våra företagskunder på deras digitaliseringsresor och ta rollen som en strategisk partner inom ICT-området inom kommunikation och IT. Vi arbetar fokuserat med att kunna erbjuda helhetslösningar till våra företagskunder, där vi guidar dem till rätt tjänster, hjälper dem att komma igång och finns där vid frågor eller om det uppstår problem. Rapporten från Svenskt Kvalitetsindex visar vi är på rätt väg, säger Charlotta Rehman, chef för Telias företagsaffär.

Den senaste tiden har Telia lanserat tjänsterna Personlig Rådgivare och Personlig Tekniker för små- och medelstora företagskunder. Tjänster som hjälper kunderna att hitta rätt lösning, komma igång med nya tjänster och support online, via telefon och på plats vid teknikstrul. Telia har även breddat sin erbjudandeportfölj med exempelvis molnbaserade IT-tjänster via Telia Appmarket.

- Vi gläds åt resultatet men har mycket kvar att göra och vi fortsätter därför i högt tempo på vår resa mot att bli nya generationens telekombolag, avslutar Charlotta Rehman.


Läs mer om Telias företagstjänster

Ta del av mer info på Svenskt Kvalitetsindex

Ämnen

Kategorier


Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag. 
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Presschef Telia Sverige 0771-77 58 30
William Fröding

William Fröding

Presskontakt Pressansvarig Telia Sverige 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

Telia fortsätter att ha Sveriges nöjdaste tv-kunder enligt SKI

Telia fortsätter att ha Sveriges nöjdaste tv-kunder enligt SKI

Rapporten från Svenskt kvalitetsindex visar att Telia fortsätter att ha landets nöjdaste tv-kunder. Kundnöjdheten med Telias tv-tjänster slår med råge konkurrenternas enligt rapporten. Telias satsning på att inkludera streamingtjänsten Play+ i digitaltv-erbjudandet med möjlighet att koppla upp sig överallt och ha sitt innehåll samlat på ett ställe har gett resultat.

Telias tekniker får assistans av Tech Troopers för att hjälpa fler företagare

Telias tekniker får assistans av Tech Troopers för att hjälpa fler företagare

Tidigare i höstas lanserade Telia tjänsten Personlig Tekniker som hjälper Sveriges små- och medelstora företag när tekniken strular. Tjänsten erbjuder även tekniker som åker ut och löser företagets teknikstrul på plats. För att hjälpa ännu fler företagare inleds nu ett spännande samarbete med startupföretaget Tech Troopers, som vid högtryck kommer att rycka ut och assistera Telias tekniker.

Välkommen till Telia

I över 170 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Det är Telia.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation