Pressmeddelande -
Telia på Sverigeturné med Di Gasell
Sverige behöver tillväxt och Sveriges entreprenörer behöver inspiration, praktisk kunskap och goda förebilder. Därför utser Dagens Industri för 21:a året i rad de snabbast växande företagen i Sverige till Gasell-företag. För att hjälpa företagare framåt ansluter nu Telia som stolt partner och med lokala representanter på plats.
Under våren anordnar DI Gasell 8 nätverksfrukostar runtom i Sverige med samtal, inspirationstalare och Gasellvinnare på scen. I höst fortsätter turnén och avslutas med en stor gala i Stockholm. Telia kommer att finnas på plats för att nätverka och dela med sig av kunskap, verktyg och insikter för hur företag ska lyckas i den digitala utvecklingen.
- Jag ser verkligen fram emot att möta de lokala Gasell-företagen runtom i hela Sverige, det är alltid i direkta samtal med företagare som vi lär oss som mest. För Telia är det här ett otroligt viktigt sammanhang, där vi som digitaliseringspartner kan sätta strålkastarna på hur våra tjänster och expertis kan bidra till bland annat lönsamhet, kundnöjdhet, hållbarhet och välmående medarbetare, säger Daniel Stark, Strategi- och affärsutvecklingschef, Telia Small business.
Kriterierna för att kallas Gasell-företag
- En omsättning som överstiger 10 Mkr och minst tio anställda
- Minst fördubblat sin omsättning, i jämförelse med det första och det senaste räkenskapsåret
- Ökad omsättning varje år de senaste tre åren
- Ett positivt samlat rörelseresultat för de fyra senaste räkenskapsåren
- I allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner
- Sunda finanser
Här är Di Gasell och Telia på Sverigeturné
11 mars: Helsingborg
18 mars: Uppsala
31 mars: Kalmar
21 april: Göteborg
29 april: Skellefteå
12 maj: Gävle
19 maj: Sundsvall
28 maj: Stockholm
7 oktober: Umeå
15 oktober: Linköping
22 oktober: Karlstad
3 november: Falun
9 november: Malmö
19 november: Jönköping
23 november: Göteborg
1 december: Stockholm
Vill du läsa mer om Di Gasell? Klicka här!
Telia släpper i dagarna årets rapport ”Telias Digitala Index”, som visar hur redo svenska företag är att ta vara på digitaliseringen. Den bekräftar att den digitala klyftan består och att lågdigitala företag, som främst är små företag, riskerar att halka efter. Detta medan högdigitala företag har direkt positiv effekt på lönsamhet, kundnöjdhet, hållbarhet och välmående medarbetare. Telia besvarar insikterna med att tydligt fortsätta att driva, utbilda i, och förenkla digitalisering, inte minst utifrån initiativ som Redo-testet och “IT-avdelning som tjänst”.
Vill du testa hur digitalt redo ditt företag är på att ta tillvara på digitaliseringens möjligheter? Testa dig här: www.telia.se/redo
Ämnen
Om Telia
I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår framtid och vårt samhällsansvar. Med cirka 21000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Välkommen till Telia – välkommen till Folknätet.
Läs mer på www.telia.se