Pressmeddelande -
Superstjärnorna Zlatan och Dejan nya lagkaptener i Telias senaste kampanj
För att fira UEFA Champions Leagues nya hemmaplan lanserar Telia en helt ny kampanj där de svenska superstjärnorna Zlatan Ibrahimovic och Dejan Kulusevski har värvats för att gestalta kampen om att ta hem den eftertraktade pokalen i världens bästa fotbollsturnering.
Från och med den här säsongen äger Telia rättigheterna till den största europeiska klubblagsturneringen, UEFA Champions League och matcherna kommer att streamas på Telia och C More. För att ladda upp svenska folket inför avspark har Telia värvat AC Milan- och landslagsanfallaren Zlatan Ibrahimovic, 39, och Juventus Dejan Kulusevski, 20, till en helt ny reklamfilm som ger tittarna en känsla för kampen, lagandan och kämparglöden i jakten på en seger i UEFA Champions League.
– Vi vill verkligen sätta den svenska prägeln med svenska stjärnor i Champions League, därför var det jättekul när både Juventus och Milan kvalificerade sig till turneringen för det innebar att vi kunde värva dessa två fotbollsikoner. Idén till vår kampanj kommer från verkligheten där Zlatan och Dejan har en äkta relation och utifrån det skapade vi en story som vi har valt att kalla ”legenden och lärjungen”, berättar Gina Azaric, Marknadschef på Telia.
– Det är en fantastiskt fin story där vi gestaltar den stora kampen om att vinna Champions League samtidigt som den ena, i det här fallet legenden och mentorn (Zlatan), sporrar Dejan i resan. Det viktigaste i produktionen och hela samarbetet för oss är att det är på riktigt, en story och verklig upplevelse att erbjuda till våra tv-tittare och sportentusiaster. Därför är det väldigt mycket utifrån Zlatan och Dejan och vad de gör, vad de båda lever och brinner för samt passionen och kampen om trofén, avslutar Gina.
Se filmen här: https://www.youtube.com/watch?v=meR5h2UjIXc
Kampanjen lanseras idag över hela Sverige, både i digitala kanaler, TV, print och utomhusreklam. Den är framtagen i samarbete med Forsman & Bodenfors och pågår under UEFA Champions League säsongen.
Inspelningarna ägde rum i både Milano och Turin och producerades i enlighet med gällande restriktioner och rekommendationer med anledning av pandemin. För filmfiler, bilder och credits – klicka här
Hos Telia kan du som kund säkra sportåret med TV & streaming-paketet ”All Sport från Telia, C More och Viaplay” för 499kr/månaden. I paketet samlas utöver UEFA Champions League från Telia alla sport, film och serier från C More och Viaplay som t ex Premier League, SHL, La Liga, Serie A och NHL mm. Läs mer om paketen på www.telia.se/sport
Ämnen
Kategorier
Om Telia
I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19 000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Välkommen till Telia. Bättre nät. Bättre upplevelser.
Läs mer på www.telia.se