Följ Telia

Pressmeddelanden 4 träffar

Telia det mest hållbara varumärket i branschen

Telia det mest hållbara varumärket i branschen

Pressmeddelanden   •   Mar 31, 2020 12:28 CEST

Suistainable Brand Index är Europas största studie om hållbarhet och svenska konsumenter har utsett Telia till mest hållbar inom telekom. Studien baserar sig på i vilken utsträckning som konsumenter kopplar samman hållbarhetsarbete med varumärke. Här listas några exempel på hur Telia digitaliserar och ställer om i hela värdekedjan.

Låg digitalisering hämmar företagens lönsamhet och tillväxt

Låg digitalisering hämmar företagens lönsamhet och tillväxt

Pressmeddelanden   •   Mar 13, 2020 11:13 CET

Tillsammans med Nepa fortsätter Telia granska digitaliseringsgraden hos svenska företag. Den digitala klyftan består och undersökningen visar också att företagens digitala satsningar har direkt koppling till resultatet. Lågdigitala företag riskerar att slås ut medan högdigitala företag ser positiva effekter på både lönsamhet, kundnöjdhet, hållbarhet och välmående medarbetare.

Ny rapport visar på växande digital klyfta mellan små och stora företag

Ny rapport visar på växande digital klyfta mellan små och stora företag

Pressmeddelanden   •   Mar 28, 2019 13:30 CET

Digitala lösningar skapar nya möjligheter och underlättar vardagen för företag oavsett storlek. Men stora företag har kommit längre än små, som dessutom riskerar att ytterligare halka efter. Det visar en rapport från Telia och Nepa som granskat hur digitalt redo svenska företag är. Rapporten ligger även till grund för det digitala testet REDO som Telia lanserar idag.

Telias mobilnät bäst. Igen. Nu internationell toppklass enligt ny P3-rapport

Telias mobilnät bäst. Igen. Nu internationell toppklass enligt ny P3-rapport

Pressmeddelanden   •   Okt 17, 2017 07:00 CEST

För andra året i rad har P3, det världsledande företaget för oberoende kvalitetstester av mobilnäten, utfört sina tester i Sverige. Alla de största operatörerna har med den senaste tekniken testats i både tal och surf-kvalitet och med fokus på kundupplevelsen. Telia tar hem segern igen och höjer samtidigt resultaten från föregående år och kvalar in i internationell toppklass.