Följ Telia

Pressmeddelanden 4 träffar

30 000 hushåll får tillgång till Telias tv- och bredbandstjänster via Wexnets Stadsnät

Pressmeddelanden   •   Apr 06, 2017 08:00 CEST

Wexnet är ett öppet stadsnät i Växjö, Alvesta, Tingsryd och Lessebo. Med start under april månad kommer invånare i och omkring dessa kommuner som är anslutna till fiber via Wexnet få tillgång till Telias hela utbud av tv, bredband och telefoni. Innan året är slut beräknas omkring 30 000 hushåll ha tillgång till Telias tjänster.

Telia digitaliserar Sverige och fibersatsar med supersnabbt bredband i Hässleholm

Pressmeddelanden   •   Mar 02, 2017 09:37 CET

Nu fortsätter Telia att storsatsa på bredband via fiber runt om i landet. I kampanjen som nu har startat får omkring 400 hushåll och företag i Hässleholm möjligheten att ansluta sig till Telias öppna fibernät och ta del av framtidens teknik och tjänster.

Telia digitaliserar Sverige och fibersatsar med supersnabbt bredband i Hörby

Pressmeddelanden   •   Mar 02, 2017 09:33 CET

Nu fortsätter Telia att storsatsa på bredband via fiber runt om i landet. I kampanjen som nu har startat får omkring 400 hushåll och företag i Hörby möjligheten att ansluta sig till Telias öppna fibernät och ta del av framtidens teknik och tjänster.

Telia får helhetsansvar för region Kalmars digitala infrastruktur

Pressmeddelanden   •   Jun 21, 2016 07:50 CEST

Telia har fått förnyat förtroende att leverera region Kalmars företagsnät med fast och mobil telefonilösning, WAN-lösning och operatörstjänster. Telia tar ett helhetsansvar för drift och utveckling av regionens datakom- och telefoninät. I det nio-åriga avtalet ingår även konsulttjänster för support och utveckling av lösningen samt tilläggstjänster för att kunna erbjuda hög säkerhet.