Gå direkt till innehåll

Ämnen: Klimatfrågor

Telia är branschens mest hållbara varumärke för femtonde året i rad

Telia är branschens mest hållbara varumärke för femtonde året i rad

Efter ett framgångsrikt år inom digital inkludering, säkerhet och modern uppkoppling har Telia återigen utsetts till det mest hållbara varumärket inom telekombranschen av svenska konsumenter i Europas största studie om hållbarhet, Sustainable Brand Index 2025.

Pandemieffekten över: koldioxidutsläppen i Sverige ökar

Pandemieffekten över: koldioxidutsläppen i Sverige ökar

Pandemin resulterade i en rekordminskning av den totala mängden koldioxidutsläpp i de svenska kommunerna. Nu visar Telias dataanalys av utsläppsnivåer från persontransporter att resvanorna är på väg tillbaka. Reduktionstakten har stannat av och utsläppen ökar i storstäder och närliggande pendlingskommuner.

Välkommen till Telia

I över 170 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 16000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Det är Telia.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation