Gå direkt till innehåll

Ämnen: Klimatfrågor

  • Telia är branschens mest hållbara varumärke för femtonde året i rad

    Telia är branschens mest hållbara varumärke för femtonde året i rad

    Efter ett framgångsrikt år inom digital inkludering, säkerhet och modern uppkoppling har Telia återigen utsetts till det mest hållbara varumärket inom telekombranschen av svenska konsumenter i Europas största studie om hållbarhet, Sustainable Brand Index 2025.

  • Pandemieffekten över: koldioxidutsläppen i Sverige ökar

    Pandemieffekten över: koldioxidutsläppen i Sverige ökar

    Pandemin resulterade i en rekordminskning av den totala mängden koldioxidutsläpp i de svenska kommunerna. Nu visar Telias dataanalys av utsläppsnivåer från persontransporter att resvanorna är på väg tillbaka. Reduktionstakten har stannat av och utsläppen ökar i storstäder och närliggande pendlingskommuner.