Gå direkt till innehåll
Telia har Sveriges nöjdaste företagskunder för bredband enligt Svenskt kvalitetsindex 2017

Pressmeddelande -

Telia har Sveriges nöjdaste företagskunder för bredband enligt Svenskt kvalitetsindex 2017

Rapporten visar att de fortsatta investeringarna i näten och satsningen på personlig service har gett resultat.

Telia förbättrar imponerande sitt resultat jämfört med förra årets SKI mätning och upplevs som både enklare och mer tillgänglig för sina kunder. Sett över de senaste fem åren är Telia den operatör som haft den bästa utvecklingen i kundnöjdhet. Även nätkvaliteten på bredbandstjänsterna bidrar positivt till resultatet, där Telia är i en egen klass vad gäller hastighet, stabilitet och pålitlighet. Resultatet visar att Telias satsning på personlig service för sina företagskunder med tjänsterna Personlig Rådgivare, som guidar kunderna till rätt lösning, och Personlig Tekniker, som ser till att tekniken fungerar, gett resultat. Telia har också fortsatt investera i de mobila och fasta näten med förbättrad kapacitet i 4G-nätet och fortsatt utbyggnad av fibernätet.

– Vi är fantastiskt glada och stolta över topplaceringen och betyget från våra kunder. Det visar att vi är på rätt väg och att vårt arbete med personlig service ger resultat. Även Telias nät är en starkt bidragande orsak med vinnande stabilitet och pålitlighet. Men vi vet samtidigt att det finns mer att göra och vi fortsätter nu vår satsning på att förenkla vardagen för svenska företagare, säger Charlotta Rehman, chef för Telias företagsaffär.

Läser mer om Telias tjänst Personlig Tekniker

Läs mer om Telias företagstjänster

För mer information, kontakta gärna Telias pressavdelning 0771-775830 eller besök vårt nyhetsrum teliapress.se


Ämnen


Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag. 
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Presschef Telia Sverige 0771-77 58 30
William Fröding

William Fröding

Presskontakt Pressansvarig Telia Sverige 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

Telia storsatsar på företagare – lanserar Personlig Tekniker

Telia storsatsar på företagare – lanserar Personlig Tekniker

Telia fortsätter hjälpa Sveriges små- och medelstora företagare på sina digitaliseringsresor och lanserar nu som första operatör i Sverige den Personliga Teknikern, som ser till att tekniken fungerar och att företagen kan fokusera sin tid och resurser på det dem är allra bäst på – sina verksamheter.

Välkommen till Telia

I över 170 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Det är Telia.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation