Pressmeddelande -
Telia har Sveriges nöjdaste företagskunder för bredband enligt Svenskt kvalitetsindex 2017
Rapporten visar att de fortsatta investeringarna i näten och satsningen på personlig service har gett resultat.
Telia förbättrar imponerande sitt resultat jämfört med förra årets SKI mätning och upplevs som både enklare och mer tillgänglig för sina kunder. Sett över de senaste fem åren är Telia den operatör som haft den bästa utvecklingen i kundnöjdhet. Även nätkvaliteten på bredbandstjänsterna bidrar positivt till resultatet, där Telia är i en egen klass vad gäller hastighet, stabilitet och pålitlighet. Resultatet visar att Telias satsning på personlig service för sina företagskunder med tjänsterna Personlig Rådgivare, som guidar kunderna till rätt lösning, och Personlig Tekniker, som ser till att tekniken fungerar, gett resultat. Telia har också fortsatt investera i de mobila och fasta näten med förbättrad kapacitet i 4G-nätet och fortsatt utbyggnad av fibernätet.
– Vi är fantastiskt glada och stolta över topplaceringen och betyget från våra kunder. Det visar att vi är på rätt väg och att vårt arbete med personlig service ger resultat. Även Telias nät är en starkt bidragande orsak med vinnande stabilitet och pålitlighet. Men vi vet samtidigt att det finns mer att göra och vi fortsätter nu vår satsning på att förenkla vardagen för svenska företagare, säger Charlotta Rehman, chef för Telias företagsaffär.
Läser mer om Telias tjänst Personlig Tekniker
Läs mer om Telias företagstjänster
För mer information, kontakta gärna Telias pressavdelning 0771-775830 eller besök vårt nyhetsrum teliapress.se
Ämnen
Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag.
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se