Pressmeddelande -
Telia fortsätter att ha Sveriges nöjdaste företagskunder för mobilt enligt Svenskt kvalitetsindex 2017
Rapporten från Svenskt kvalitetsindex visar att Telias satsning på personlig service nu ger resultat.
Många företag upplever IT och teknikfrågor som tunga och omständliga. Utvecklingen går snabbt och det är svårt och tidskrävande att hålla sig uppdaterade om nya produkter och lösningar. Därför lanserade Telia som första operatör tjänsterna Personlig Rådgivare och Personlig Tekniker för sina företagskunder.
Den Personliga Rådgivaren hjälper företagarna att hitta rätt lösning och den Personliga Teknikern ser till att kunderna kommer igång med nya tjänster och får tekniken att fungera. Dessutom kan företagskunder välja från ett brett sortiment av molntjänster via Telia Appmarket.
– Vi är otroligt glada och stolta över topplaceringen och betyget från våra kunder. Det visar att vi är på rätt väg och att vårt arbete med personlig service ger resultat. Men vi vet samtidigt att det finns mer att göra och vi fortsätter nu vår satsning på att förenkla vardagen för svenska företagare, säger Charlotta Rehman, chef för Telias företagsaffär.
SKI visar även att Telia är i en klass för sig när det gäller mobiltäckning för både konsument- och företagskunder och bedöms även som mest pålitlig av alla operatörer.
Läser mer om Telias tjänst Personlig tekniker
Läs mer om Telias företagstjänster
Ämnen
Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag.
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se