Följ Telia

Telia och eBuilder lanserar smidig hjälp med smartphones på kundens villkor

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2016 07:51 CEST

Telia erbjuder nu alla kunder med smartphones förbättrad service. Lösningen Telia Min Mobil innebär enkel tillgång till användartips, felsökning, diagnostik, reparation och uppgradering för alla ledande mobilmodeller. Samtidigt investerar Telia i företaget eBuilder som levererar den tekniska lösningen.

Telia har sedan tidigare inlett ett samarbete med eBuilder – nu tar vi tillsammans ett helhetsgrepp kring servicen för smartphones i alla steg. Från köp, användning, reparation, uppgradering och slutligen återvinning.

-Vi får idag många frågor till vår kundtjänst och butiker som handlar om smartphones. I och med vårt samarbete med eBuilder kan vi erbjuda våra kunder ett unikt kundbemötande direkt i telefonen för de problem som kunder kan råka ut för i den dagliga användningen. Vi möter helt enkelt upp våra kunder med en lösning direkt i telefonen som gör livet lättare, förklarar Jan Sträng, chef Channel Management Telia.

Undersökningar visar att närmare 70 procent av alla smartphone-användare upplever problem med sin telefon varje år.

- Idag upplever många användare att service för smartphones inte är tillräckligt bra, berättar Leif Bohlin, VD för eBuilder. I en tillvaro där man kämpar med att få ihop livspusslet innebär strulande mobiler en väldig stress. Med Telia Min Mobil kan vi erbjuda kunderna hjälp på ett smidigare sätt, oavsett om det handlar om att optimera inställningar, reparera en trasig skärm eller uppgradera till en nyare modell.

I och med lanseringen utvecklar Telia sitt samarbete med eBuilder genom investering och strategiskt partnerskap. Företaget eBuilder har utvecklat ett internationellt koncept – Effortless Device Care – som bygger på ett globalt nätverk för service som hanterar mer än 6 miljoner telefoner per år. Nätverket består av över 3000 servicepartners för support, reparation samt försäljning- och uppgraderingserbjudanden.

- Investeringen från Telia innebär att vi kan ytterligare accelerera utvecklingen av Effortless Device Care för att kontinuerligt förbättra den kundvård som en mobiloperatör som Telia kan ge sina kunder när det gäller smartphones, avslutar Leif Bohlin VD på eBuilder.

Läs mer om Telia Min Mobil

För mer information, kontakta gärna Telias pressavdelning 0771-775830 eller besök vårt nyhetsrum teliapress.se

______________________________________________________________

 Om eBuilder:

eBuilder är ett moln-mjukvarubolag som utvecklateftermarknads-, kundvård och supply chain lösningar för några av världens största konsumentteknologibolag. För mer information kontakta Leif Bohlin VD, +46 70 558 21 08

Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag. 
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se