Gå direkt till innehåll
Telia lanserar personlig tekniker för privatkunder

Pressmeddelande -

Telia lanserar personlig tekniker för privatkunder

Under sommaren 2016 lanserade Telia framgångsrikt tjänsten Personlig Tekniker för att hjälpa små- och medelstora företagare med tekniken. I takt med att det uppkopplade hemmet växer så vill Telia underlätta den digitala vardagen och skapa ett enklare liv för människor online. Därför testar Telia en liknande tjänst för privatkunder i Stockholmsområdet genom ett helt nytt crowdsourcat* initiativ som innebär att Teliakunder hjälper andra Teliakunder att få ihop livet online.

Tjänsten bygger på att en IT-kunnig Teliakund hjälper andra Teliakunder att komma igång med nya tjänster eller uppkopplade prylar via telefon eller ett hembesök till en fast kostnad. Initiativet sker i samarbete med startup-företaget Tech Troopers. Hjälp via telefon kostar 149 kr/ärende. Ett hembesök kostar 399 kr/ärende efter RUT-avdrag.

- Teknik i all sin ära men vi vet att våra kunder framförallt vill att deras digitala vardag ska vara enkel och fungera. Detta är en helt ny, innovativ tjänst där vi tar ytterligare ett steg mot nöjdare kunder. Oavsett vilka tekniska utmaningar våra kunder har i hemmet, från att optimera wifi-uppkopplingen till att installera skrivaren, så löser Telia det – till en fast kostnad, säger Jonas Hasselberg, chef på Telias konsumentaffär.

*Crowdsourcing är en del av delningsekonomi som bygger på att flera parter samverkar på en gemensam plattform för att lösa problem tillsammans. I det här initiativet samarbetar Telia med Tech Troopers AB och särskilt utvalda Teliakunder.

Ämnen


Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag. 
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se

Kontakter

Presskontakt

Presskontakt

Presskontakt 0771-77 58 30
Roija Rafii

Roija Rafii

Presskontakt Presschef Telia Sverige 0771-77 58 30
William Fröding

William Fröding

Presskontakt Pressansvarig Telia Sverige 0771-77 58 30

Relaterat innehåll

Gör 2019 till året du slipper teknikstrul

Gör 2019 till året du slipper teknikstrul

Problem med installation av ny teknik, routerkrångel, och wifi-meck - så ser 2018 års teknikstrulstopplista ut. Det visar en kartläggning av Telia och TechBuddy, som under 2018 tillsammans hjälpt 11 000 svenskar i tekniknöd.

Välkommen till Telia

I över 170 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Det är Telia.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation