Pressmeddelande -
Sport – ett starkt kort för Telia tv i höst
Telia stärker sin ledande position med marknadens bredaste sportutbud i sin tv-tjänst. Nya avtal med de största innehållsleverantörerna innebär att hösten bjuder på ett fantastiskt sportinnehåll med allt från vinter-OS i Sydkorea till Premier League som drar igång nu. Dessutom lanserar C More sin nya sportkanal där Telia i dagsläget är den enda leverantör som är med redan från premiärsändningen den 14 oktober.
– Telia har Sveriges nöjdaste tv-kunder – det är en utmärkelse vi fått i flera år vilket vi är oerhört stolta över. Nu förstärker vi vår position inom tv och laddar för ett svårslaget sportutbud i vår tv-tjänst. Att via våra partners kunna erbjuda OS, Premier league, SHL, NHL, Formel 1 och mycket mer och dessutom C Mores nya sportkanal tror vi kommer kännas väldigt attraktivt för alla våra tv-kunder, säger Jonas Hasselberg, chef för Telias konsumentaffär.
Telia satsar omfattande på att utveckla sina tv-tjänster.
– Vi ser att våra kunders medieanvändning är i stark förändring. Man vill ha mer frihet att välja innehåll och titta på sport på sina villkor. Telia tv sänds därför via IPTV med mediabox, kabel-tv, Apple TV och självklart i mobil, på surfplatta och dator med möjlighet att använda Chromecast och Airplay. Vi satsar även på att tillsammans med våra partners skapa möjligheter till ökad kontakt med tittare, fans och erbjuda upplevelser och intressant innehåll på ett nytt sätt. Telia är en partner med kunskap och resurser för satsningar på sport- och evenemangssändningar och vi möjliggör dessutom ökad synlighet och närvaro på digitala plattformar.
För mer information, kontakta gärna Telias pressavdelning 0771-775830 eller besök vårt nyhetsrum teliapress.se
Ämnen
Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag.
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se