Pressmeddelande -
Julen - en härlig tid att vara online
Idag startar Telias julkampanj som i år bygger på kundinsikter om det viktigaste med julen - att få vara tillsammans med nära och kära. Kampanjen har tagits fram tillsammans med reklambyrån Forsman & Bodenfors med temat Julen – en härlig tid att vara online, som ska uppmuntra till allt det goda och härliga som händer på internet.
Med en knapp månad kvar börjar julen att göra sig påmind. För många är det en tid för familj och vänner att samlas och umgås. Det är även en tid på året där både sms- och surfmängden ökar. Insikter som Telia och Forsman & Bodenfors har tagit fasta på i årets kampanj som hyllar julen som en härlig tid att vara online.
- Reklamidén bygger på att internet är Telias arena. Vi ger kunderna tillgång till internet genom våra tjänster och vi uppmuntrar till allt det goda och härliga som händer där. Därför pratar vi i första hand om julen på internet och att julen är en härlig tid att vara online. Vi hoppas att det ska få oss att sticka ut i julbruset och visa att vi på Telia fattat grejen, säger Anne Gro Gulla, marknadschef på Telia.
Telias produkter och tjänster för familjer och vänner närmare varandra både i TV-soffan eller om de skulle befinna sig på olika platser runt om i världen.
- Skärmtiden målas ibland upp som ett hot mot julfriden och visst kan det vara så, men man ska inte glömma att det även kan vara ett sätt att skapa inkludering. Att låta mormor på ålderdomshemmet vara med vid paketöppningen via Facetime, eller låta dottern som backpackar i Indonesien hälsa god jul via en skärm. För vem har egentligen rätt att bestämma att ett parti Monopol med tre familjemedlemmar är bättre än en omgång Quizkampen med sju? säger Anne Gro Gulla.
Budskapet om en härlig tid online förstärks i en rad integrerade kanaler, exempelvis vid Katarinahissen, som kommer att lysa upp vintermörkret med digital kärlek. Detta genom en skylt längs Gondolen som kommer att visa hur mycket kärlek som twittras på nätet under jul.
Se reklamfilmen - klicka här!
Ämnen
Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag.
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se