Pressmeddelande -
Förändringar i Telia Sveriges ledning
Från och med den 1 januari tillträder Anne Gro Gulla, idag Head of Brand på Telia Company, rollen som ny Marknadschef för Telia Sverige. Samtidigt tar Telias nuvarande Marknadschef Lars Laxen Axelsson över som ny Head of Brand för Telia Company.
Anne Gro Gulla började på Telia Company 2014 och har ansvarat för att utveckla den globala varumärkesstrategin inom hela Telia Company. Hon har lång erfarenhet från olika marknadsdirektörspositioner, bland annat som chef för Telenor Group Branding globalt.
Lars Laxen Axelsson har sedan 2015 lett förändringen av Telias marknadskommunikation och hans kreativa och strategiska kompetens kommer att vara till stor nytta i arbetet med att ta koncernens varumärkesplattform till nästa nivå.
- Anne Gro Gulla kommer att vara ett viktigt tillskott i att fullfölja arbetet med vår nya marknadsorganisation och marknadsstrategi samt förstärka Telias position ytterligare på den svenska marknaden, den största inom hela koncernen, säger Hélène Barnekow, vd Telia Sverige.
Ämnen
Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag.
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se