Pressmeddelande -
Findity gör redovisningen ännu enklare med Telia Sense
Med 110 miljoner digitaliserade kvitton i ryggen har Findity förändrat och förenklat svenskarnas kvittohantering. Nu tar man hjälp av Telia Sense, Telias lösning för den uppkopplade bilen, för att göra företagens redovisning för milersättning och trängselskatter ännu smidigare.
900 anslutna butiker, 130 000 användare och 110 miljoner digitala kvitton. Mycket har hänt sedan Findity lanserade appen Sparakvittot 2010 och satte punkt för vårt letande efter skrynkliga och ibland oläsliga papperslappar när vi behöver byta, reklamera, utnyttja garantin eller använda vid redovisning av utlägg.
Resan fortsätter nu med inriktning mot företagsmarknaden. Med Finditys tjänst Companyexpense redovisar företag utlägg, traktamenten och milersättning – helt digitalt. 5800 företag och 9 av Sveriges största redovisningsbyråer använder någon av de utläggstjänster som Companyexpense tillhandahåller genom sina strategiska samarbeten. 600+ nya företag tillkommer varje månad.
Findity inleder nu ett samarbete med Telia för att göra rapporteringen ännu mer digital och effektiv. Genom Telia Sense skickas alla uppgifter om t ex. milersättning rakt in i redovisningssystemet istället för att som idag hanteras och rapporteras manuellt. Dessutom har Telia Sense stöd för trängselskatter, som också registreras och rapporteras automatiskt.
- Med Telia Sense gör vi det ännu smidigare och snabbare för våra kunder att göra reseräkningar och hantera kvittoredovisning. Samtidigt minskar risken för fel eftersom all data rapporteras automatiskt från körjournalfunktionen i Telia Sense, säger Simon Haglund, ansvarig för strategiska partnerskap, Findity AB.
- Jag är glad över att välkomna Findity till Telia Sense-familjen. Ekosystemet runt den uppkopplade bilen växer hela tiden, och det är extra kul när vi får med innovativa bolag som Findity, säger Marcus Lidbeck, Chef Digitala Affärer inom Division X, enheten för nya affärsmöjligheter på Telia.
Om Telia Sense
Genom Telia Sense får användaren automatisk körjournal, 4G-wifi, smarta servicetjänster och full kontroll över sin bil. Allt via en app. Sedan tidigare har Telia Sense partnerskap med Autoexperten, Bilia, Bilprovningen, Ecofleet, Easypark, Folksam, Motormännen, Paydrive, P:E Accounting Snappcar, Viking och Wayke.
Om Findity
Findity är ett innovativt och kundfokuserat företag med 20 års erfarenhet av dokumenthantering, automatisering och optimering av dokumentprocesser. Vi har dessutom 8 års erfarenhet av digitalisering av kvitton. Företaget hjälper kunder att gå från pappersbaserat och manuellt, till digitalt och självlärande. Tjänsten Companyexpense digitaliserar utlägg, reseräkningar, traktamenten och körjournaler för företag.
Ämnen
Vi är Telia. Den nya generationens telekomföretag.
Våra 6.700 kundbesatta kollegor möter miljontals kunder varje dag i ett av världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. För att ge människor tillgång till alla nya spännande tjänster satsar vi miljarder på att bygga det digitala samhället, vi bygger Framtidens nät. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder. Läs mer på www.telia.se